Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pääkaupunkiseudulla sikainfluenssaa?

Vierailija
24.03.2010 |

Lapset olivat korkeassa kuumeessa ja yskässä, joka tarttui minuunkin. Saivat jälkitautina korvatulehduksen. En ole kuumeessa, mutta kova yskä ja paljon räkää ja olen kovin väsynyt.

Tein äsken influenssakotitestin, ja siinä näkyy hento positiivinen viiva influenssa A:n kohdalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min kohdalla minuutin kuluessa. Tein juuri ohjeen mukaan, mulla oli munakello soittamassa.

ap

Pikatesteissä voi tulla "haamuviivoja" jälkeenpäin eli se aika mikä merkitty ohjeisiin (yleensä 10 min) on niinkun tarkasti mitattava.

Nyt liikkeellä paljon flunssaviruksia, influenssarintamalla hiljaista. Voihan nyt sitten olla jotain sellaista influenssakantaa liikkeellä johon ei tämän talvinen rokote anna suojaa.

Vierailija
2/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkarissa olis tästä kyllä ihan ohjelmakin että possupiikki torpedoi kausipiikkiä JA päinvastoin!!

t. myös eräs joka ei possuja rokotuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkarissa olis tästä kyllä ihan ohjelmakin että possupiikki torpedoi kausipiikkiä JA päinvastoin!!

t. myös eräs joka ei possuja rokotuta

sillä sanalla PIIKKI ei tarkoitettu sitä itse rokotetta vaan epidemiapiikkiä, sitä on sika torpedoinut eli kun tuli sikaepidemian (eli piikki=nousu tautitilostossa) niin kausi-influenssa väisty eli ei tullut piikkiä kausi-influenssakäyrään. (TV-ohjelmassa oli meiltä töistä)

Itse rokotteet ei heikennä toisiaan.

Vierailija
4/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ketkä on halunneet on ottaneet rokotuksen. Oma valinta.

Vierailija
5/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaa ja influenssaa liikkeellä.

Vierailija
6/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otetiin sekä sika- että kausi-influenssarokotteet. Ja nyt pikatesti näyttää silti positiivista.

t. ap

Vierailija
7/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikapiikki suojaa vain 40-60% tautia vastaan..että silleen. Itse sairastin ko taudin jo marraskuussa ja olen sille siis immuuni. Hyvä näin!

Vierailija
8/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otetiin sekä sika- että kausi-influenssarokotteet. Ja nyt pikatesti näyttää silti positiivista.

t. ap

siis kausi-influenssarokotusten. Yllättävän moni on juuri sinä talvena kovasti sairastellut kun on rokotuksen ottanut.

Vierailija
9/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikatesteissä voi tulla "haamuviivoja" jälkeenpäin eli se aika mikä merkitty ohjeisiin (yleensä 10 min) on niinkun tarkasti mitattava.

Nyt liikkeellä paljon flunssaviruksia, influenssarintamalla hiljaista. Voihan nyt sitten olla jotain sellaista influenssakantaa liikkeellä johon ei tämän talvinen rokote anna suojaa.

Vierailija
10/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melle lääkäri sanoi ja oli ehdottomasti sitä mieltä ett äjos otta molemmat piikit, possun sekä normiinfluenssan ne tavallaan kumoavat toisensa. Eikä suostunut laittamaan kuin toisen.

Me päädyimme kausi-influenssaan lääkärin suosituksesta!

Vierailija
11/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melle lääkäri sanoi ja oli ehdottomasti sitä mieltä ett äjos otta molemmat piikit, possun sekä normiinfluenssan ne tavallaan kumoavat toisensa. Eikä suostunut laittamaan kuin toisen.

Me päädyimme kausi-influenssaan lääkärin suosituksesta!

Tätä se sit on kun ei edes lääkärikunta lue "työohjeitaan" aggrr...

no ei todellakaan kumoa toisiaan, siksihän ei rokotteet, muutenhan olis riittänyt normi kausi-influenssarokote ilman koko sikahässäkkää...

kun se niitten hemaglutiniiniproteiini on erilainen (esim. H1 ja H3)ja rokotteessa on pala tätä proteiinia jolle kehossa muodostuu niitä vasta-aineita.

Lääkärit uudestaan virologian ja immunologian kurssille!

Vierailija
12/12 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi sikafluupotilasta keskussairaalassa tällä hetkellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän