Synnytyksen käynnistämisvinkkejä
Mulla on torstaille sovittuna käynnistys, mutta olisihan se hyvä jos lähtisi spontaanisti itekseen käyntiin.
Lääkäri oli tänään hivenen kovakourainen josko siitä olisi myös apua.
Mutta mitä kotikonsteja olisi komen ässän lisäksi?
Kommentit (8)
Pese seinia :D
itse viimosillani rupesin tapetoimaan olohuonetta, en tiia mika pesantekovimma iski...kuitenkin varpistelin ja kadet oli suurimman osan ajasta ylhaalla niin tekeehan siina "ne jo olemattomat vatsalihaksetkin toita" ja vauva paasee oikein kunnolla koputteleen alakertaa...vasyneena nappasin koiran ja lahin alakaupalle hakee mandariinia ja karkkia...lapsivedet lorahtikin sitten kaupan pihalle :D ja poika olikin sitten muailmassa 4h myohemmin ;)
Vyöhyketerapialla ja akupisteillä kannattaa kokeilla. Tosin vaikea neuvoa tässä oikeaa kohtaa. Ylipäätään suosittelen yhdottomasti akupunktiolla käynnistämistä lääkkeellisen sijaan. On tosi rankka ja kivulias koska on voimakkaampi ja usein silloin seuraa rankat kivunlievityskeinot + siitä taas imukuppisynnytys ym. Plus sanovat, ettei tehoa niin hyvin kuin aku ja joudutaan laittamaan monta kertaa.
Vyöhyketerapeutti suositteli jasminteetä.
Ikkunanpesu ja juuri tuo kurkottelu kai vanha kikka.
Välilihaa on mies venytellyt ja laittaa se ainakin supistamaan.
Kolme ässää oli eilen kokeilussa näiden muiden ja myös shoppailun lisäksi ja illalla alkoi supistamaan 7min välein. Mutta kesti vaan pari tuntia, kunnes nukahdin ja loppui siihen... Uni lienee tuli kun eivät lopuksi olleet enää niin kivuliaitakaan... Mutta. Saas kattoa, mitä seuraa. Lääkkeelliseen käynnistykseen en enää mene!
Tuskin kaikki kaikilla auttaa jos vaan vauva ei ole vielä valmis. Lasketut ajatkaan eivät aina niin täsmää. Mutta kokeilla kannattaa :)
Mutta kommentoin sen verran, että minulla ei auttanut muu kuin käynnistys sairaalassa. Seksiä, ruoanlaittoa ja lumitöitä harrastin joka päivä, yritin myös kävellä rivakasti. Kovakourainen alatutkimuskaan ei auttanut. Ei supistellut eikä paikat pehmentyneet.
Sitten lapsiveden määrä väheni ja 2 päivän cytotec-käynnistelyn jälkeen vauva syntyi...
saunomisella. Sauna 100 asteiseks ja hirveet löylyt päälle. Tätä kyllä tein 2 iltana peräkkäin ja sillä lähti muksu tulemaan. Tulikin sitten nopeasti, kolmeen tuntiin. Sairaalassa ehdin olla 35min.
muun "keinon" kuin seksin ei olla todistettu mitenkään edistävän synnytyksen käynnistymistä. Toki kaikkia legendoja liikkuu esim. tulisesta ruoasta, ne taitavat olla lähinnä mieltä tyynnyttäviä keinoja.
Eli ei muuta kuin lakanat pöllyämään, itsellä ainakin seksin harrastaminen sai alapäässä jotain tapahtumaan, synnytystä se ei kuitenkaan kokonaan käynnistänyt. Onnea tulevaan synnytykseen, ei siihen torsaihinkaan pitkä aika ole (vaikka tiedänkin saman kokeneena, käynnistykseen joutuneena sen olevan tuhottoman pitkä aika). :)
pakko sanoa tuohon edelliseen, että tulisen ruuan sanotaan sen takia auttavan käynnistämään synnytyksen, koska tulinen ruoka (tai eksoottinen ruoka) saa helposti tottumatomalle mahan suht sekaisin, ja jos suolisto "supistelee" paljon, se saattaa edesauttaa kohdun supistelua. :) ja itse lisäisin siihen kuuluisaan kolmeen ässään vielä neljännen; shoppailun!
itekin odotan innolla synnytystä..nyt rv 37+3. sais jo syntyä:)
Itse oon huomannut, että jostain syystä käsin tiskaaminen on tehokkain kotityö, jolla saa supistuksia aikaiseksi runsaasti :D hassua kyllä, kun ei niin kauhean rankkaa hommaa kuitenkaan ole, mutta siis näin meillä.
Mariina rv 38+5