Kääpiö jaksaa tilittää
Lukekaapa aika tiukkaa tekstiä Anna-Leena Härkösestä. Oo niin samaa mieltä tuon blogistin kanssa.Mä en jaksa siis yhtään sen AnnaHäräntappoaseHärkösen vikisemistä.
"Käsi ylös niillä, jotka ovat välttyneet tähän päivään asti kuulemasta siitä, kuinka pikkuriikkinen, pieni, pienijalkainen, lastenvaateosastolla asioiva miniatyyri-ihminen Anna-Leena Härkönen on."
http://blogit.menaiset.fi/olennaisilta-osin/
Kommentit (24)
Ettei vain olisi kateellinen tämä toimittaja? Härkönen on varsin näpsäkkä nainen.
lyhyempiä Härkösen juttu.
Olen vieläkin lyhyempi kuin Härkönen, 150 cm, enkä voi sanoa, että olisin kokenut lyhyyteni kuten Härkönen. Synnyttänytkin olen alakautta eli ei pidä paikkaansa, että lyhyyden perusteella ei voi alakautta synnyttää. Olen myöskin hyvin siro ja pienijalkainen.
Mutta yhteisiä juttuja varmasti löytyy. Esim.alatiesynnytys ei onnistu yhtä hyvin kuin 180senttisellä, varsinkin jos vauvan paino lähentelee 4 kiloa.
Anna-Leena Härkönen mitenkään jatkuvasti toitottanut pienuuttaan - ja mä oon sentään lukenut aika paljon sen kolumneja. Kyllä mä muistan, että jonkun kerran on maininnut siitä kolumnissaan, mutta ei niin paljon, että olis päässyt häiritsemään. En esim. koskaan muista (ennen tuota Hesarin juttua) lukeneeni tuosta vaateasiasta.
Tuo Hesarin juttu saattaa kyllä olla tilaustavaraakin.
Anna-Leena Härkönen mitenkään jatkuvasti toitottanut pienuuttaan - ja mä oon sentään lukenut aika paljon sen kolumneja. Kyllä mä muistan, että jonkun kerran on maininnut siitä kolumnissaan, mutta ei niin paljon, että olis päässyt häiritsemään. En esim. koskaan muista (ennen tuota Hesarin juttua) lukeneeni tuosta vaateasiasta.
Tuo Hesarin juttu saattaa kyllä olla tilaustavaraakin.
Sen sijaan tuo Virpi Salmi on todella ärsyttävä, negatiivinen ihminen. Olisko niin tosiaan, että sitä vähän ärsyttää, että Anna-Leena Härkönen osaa sen, mitä Virpi vain tavoittelee...
Itse asiassa olen 152cm pituinen, ja molemmat synnytykset sujuneet hyvin ihan alateitse. Tuo pituus ei kyllä vaikuta alateitse synnyttämiseen. Ja molemmat lapseni ovat olleet yli 3600g.
Enkä ole kyllä kuullut edes tuollaisia huomautuksia pituudestani kuin Härkönen kertoi.
Itse asiassa olen 152cm pituinen, ja molemmat synnytykset sujuneet hyvin ihan alateitse. Tuo pituus ei kyllä vaikuta alateitse synnyttämiseen. Ja molemmat lapseni ovat olleet yli 3600g.
Enkä ole kyllä kuullut edes tuollaisia huomautuksia pituudestani kuin Härkönen kertoi.
ja surkeuttaan ja kaikkea mahdollista. Äitini on vielä pienempi kuin hän ja hyvin synnytti yli 4-kiloisen veljenikin. Minä kuulemma vain pyörähdin maailmaan. Elopainoa oli 3,7kg. synnytettyään minut äidin paino oli raskaudesta jääneine kiloineenkin vain 48kg, joten 152cm henkilö voi kyllä synnytellä ihan hyvin. Itse olen peräti 155cm ja synnytykset menneet ihan ok.
alle 155 senttisillä on suurempia ongelmia alatiesynnytyksessä ja suurempi mahdollisuus sitä mukaa sektioon.
kun väitti, ettei 10 vuotta sitten ollut koon 32 vaatteita, vaan alkoi 36:sta! Ja kyllä meinaan tasan oli, kun itse käytin 10 vuotta sitten kokoa 34, joskus 32 teininä. Toki myös lastenosastoltakin... Ja oli muuten siitäkin 10-20 vuotta aiemmin noin pieniä kokoja, sillä äitini on ollut nuorena todella hoikka (ja pitkä) ja mulla tais olla teini-iässä joitakin vaatekappaleita, joita hän oli käyttänyt nuoruudessaan. (:D)
Ennemmin se pitkälle ja hoikalle on vaikea löytää sopivia, kun kaikki pienen koon vaatteet ja lasten koot ovat liian lyhyitä. Kenkien kanssa kyllä varmastikin on ongelma, jos aikuisena koko on alle 35-36 tai sitten naisella yli 41.
sitä vähemmän hänestä pidän. Näin nyt vaan on. Oli Helppo elämä -sarjakin nyt sitten pilattu.
Itse jos erehdyn joskus purnaamaan, että ei löydy sopivia vaatteita, vastaukset ovat tyyliä "eihän sulla ole mitään vaateongelmia kun oot noin laiha". Vittu kiitos vaan empatiasta taas.
ja jokusen haastattelunkin, ja olin tännä todella yllättynyt siitä että hän on niin lyhyt! mielikuvissani hän oli minua (165 cm) pidempi :)
Mä olen selvinny itsariajatuksista lukemalla Härkösen kirjoja. Tämä ap:n blogisti on ihan surkimus. Tosi hienosti osaa kirjottaa...
kun väitti, ettei 10 vuotta sitten ollut koon 32 vaatteita, vaan alkoi 36:sta! Ja kyllä meinaan tasan oli, kun itse käytin 10 vuotta sitten kokoa 34, joskus 32 teininä. Toki myös lastenosastoltakin... Ja oli muuten siitäkin 10-20 vuotta aiemmin noin pieniä kokoja, sillä äitini on ollut nuorena todella hoikka (ja pitkä) ja mulla tais olla teini-iässä joitakin vaatekappaleita, joita hän oli käyttänyt nuoruudessaan. (:D)
Ennemmin se pitkälle ja hoikalle on vaikea löytää sopivia, kun kaikki pienen koon vaatteet ja lasten koot ovat liian lyhyitä. Kenkien kanssa kyllä varmastikin on ongelma, jos aikuisena koko on alle 35-36 tai sitten naisella yli 41.
Minä kyllä ostin 90-luvun loppupuolella lastenvaateosastolta joskus paitoja, kun oikeasti siihen aikaan naistenvaatteet olivat sellaisia telttoja, ettei paremmasta väliä.
t. lyhyehkö ja kapea
pienuuttaan. Mutta so what, se on sen juttu.
Mutta tosiaan, ei pituus estä alatiesynnytystä. Oma äitini 152 cm ja hyvin synnytti minut ja veljeni, Minä painoin yli 4 kiloa :)
Se,että Härkösellä on sana halluussa ja hyvin onkin? Juttu HS:ssa oli hyvä ja käsitteli KAIKKIEN keskimmääräistä lyhyempien ihmisten arkea.