Onko kukaan ollut clomihoidossa yksityisellä?
Millaisia kokemuksia ja miksi menitte yksityiselle? Meillä on sellainen tilanne, että toista lasta toivotaan, mutta julkisella puolella en saa edes lähetettä naistenpolille ennen kuin syksyllä. Esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä clomikierrosta, sitä ennen yli vuosi yritystä takana. Ei huvittaisi odottaa ehkä jopa ensi vuoden puolelle (polille oli viimeksikin monen kuukauden jonot sen jälkeen kun sain lähetteen) ennen kuin pääsee kunnolla yrittämään.
Anlii
Kommentit (6)
Osaatko Hopefully sanoa kuinka paljon clomi-hoito maksoi yksityisellä? Jos vertaa kunnalliseen puoleen? Samat hoidot edessä, mietin vaihtoehtoja kummalle kannattaa lähtee! En kans jaksais jonottaa kuukausia!
Hoitokierroksen hinta yksityisellä klinikalla clomifen -hoidossa riippuu tarvittavien seurantaultrien määrästä. Meillä selvittiin välillä yhdellä seurantaultralla, jolloin omavastuuksi jäi n. 100€. Me jouduimme käymään välillä 2 seurantaultrassa, sillä vaste clomifenille, eli ollut toivotun kaltainen, eli silloin omavastuu oli n. 200€ hoitokierrosta kohti.
Toivottavasti tuo selvensi :)
Terkuin, Hopefully
Onko kellään sitten tietoa paljonko samainen hoito kustantaa kunnallisella puolella? Ja yksityiselle pääsee hoitoon heti, kun kunnallisella puolella joutuu jonottamaan kuukausia, niinkö se menee?
clomihoito maksoi vain poliklinikkamaksujen verran (22 euroa tai jotain semmoista/käynti) ja tietysti itse lääkkeiden eli clomien hinta.
En tiedä pääseekö kaikille yksityisillekään aivan salamana, mutta ainakin täällä naistentautien poliklinikalle on kuukausien jonot.
Anlii
Hei!
Minä menin vuoden yrittämisen jälkeen terveyskeskuksen gynekologille ja hän teki ultran, määräsi verikokeisiin ja niiden perusteella kirjoitti Clomifen-reseptin. Kävin välillä verikokeissa ja välillä kontrolliultrassa.
Lääkärikäynti oli 11 eur / kerta ja verikokeissa käynti maksuton.
Vastaukset sain puhelimitse tai käynnin yhteydessä eli siitäkään ei tullut lisäkustannuksia.
20 tablettia clomeja maksoi noin 60 euroa. (minulla riitti neljään kiertoon, kun söin 1 tabletti / päivä 5 päivää)
Yksityiselle mentiin, kun clomit ei tehonneet ja sieltä sain pistoslääkityksen (Menopur). Tämä lääkitys alkaa "kesätauon" jälkeen elokuussa. Pistoslääkitys on huomattavasti kalliimpaa 280 eur 10 kpl eli riittää ehkä 1,5 - 2 kiertoon.
Yksityisellä on erikseen hinnoiteltu käynnin lääkärillä ja ultrat.
+ muut hoidot mikäli niitä tarvitaan.
Toivottavasti tästä oli apua!
Me päädyimme yksityiseen klinikkaan heti vuoden yrityksen jälkeen juuri siitä syystä, että minä en halunnut odottaa noita julkisen puolen hoitoja. Halusin, että hoidot aloitetaan heti ja että ne etenevät mahdollisimman nopeaa aikataulua. Clomifen -hoidot eivät tule edes kohtuuttoman kalliiksi yksityisellä, eihän hoito vaadi kuin 1-2 seurantaultraa. Ota rohkeasti yhteyttä yksityiseen klinikkaa, jotta pääset aloittamaan hoidot mahdollisimman pikaisesti.
Terkuin, Hopefully