Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ottaa päähän! Jatkaisitko tällaisessa työpaikassa:

Vierailija
22.03.2010 |

Olen ollut määräaikaisena yli vuoden, muita määräaikaisia 3. Nyt sitten alkuvuodesta tuli auki 6 vakipaikkaa, vaan enpä tullut valituksi, vaan sellainen, joka on ollut täällä 3 kk.

Työ on koulutustani vastaavaa, eikä kukaan ole ainakaan päin naamaa valittanut että tekisin työni jotenkin huonosti.

Muutama otettiin ulkopuolelta, ja kaikki muut määräaikaiset vakinaistettiin, minua ei.

Nyt minulle on tarjottu uutta määräaikaista sopimusta viideksi kuukaudeksi.

Ottaisitteko vastaan vai haistattaisitteko pitkät?

Tekisi mieli tehdä jälkimmäinen. Työmotivaatio on täysi nolla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa suhteestasi, tämä eropalsta ja samalla töistäkin. Kannattaa katsoa peiliin kun ei kerran vakinaistettu. Joku syy siihen on.

Vierailija
2/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ei tarvitse perustella kenellekään miksei ottanut häntä töihin. Siinä ei voi mikään liitto auttaa työnhakijaa. Kaiken lisäksi työnantajalla on vapaus valita avoimina oleviin paikkoihin kenet se haluaa - siis yleensä, joskus irtisanomisten jälkeen voi olla irtisanottujen takaisinottovelvoite.

Siinä aiemmat ovat kyllä oikeassa että jos on määräaikainen, työnantajalla on oltava perusteet määräaikaisuudelle ja ne on myös kirjattava ylös. Jos perusteita ei ole, työtehtävä ei myöskään voi olla määräaikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet aina tietyin väliajoin palstoille ja heität törkyä milloin kenenkin niskaan. Valitettavasti täällä on varmaan sellaisiakin, jotka eivät tunnista sinua joukosta, sellaisia, jotka ovat vasta vähän aikaa olleet tällä palstalla, mutta onneksi hekin kohta osaavat panna "mielipiteesi" oikeaan eli ööööö-mappiin.

Ihmetteln, etikä sinulla ole niissä suklaatorttusissasi ja muissa keittiöpuuhissasi ja kuntoiluissasi tarpeeksi haastetta, että joudut purkamaan täällä pahaa oloasi?

Sieltä se vika löytyy

Vierailija
4/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin lähtemään. Jostain syystä sinua ei arvosteta kyseisessä paikassa, eikä asia tule muuttumaan ajan kanssa. Paitsi jos pomo vaihtuu. Olen nähnyt samantapaisia juttuja. Sinun itsesi kannalta parasta on kun lähdet muualle.

Vierailija
5/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä valita jos on töitä

- jos valitat hanki kunnon ammattiliitton lakimies tai ei ole töitä ap

Vierailija
6/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletitko että kun olet jo määräaikaisena niin sinut valitaan automaattisesti? Jos hait ja et tullut valituksi sinulla on oikeus kuulla syyt miksi et tullut valituksi.

Vierailija
7/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakinaiseksi. Oliko kyse pätevyydestä vai jostain muusta? Jos katsot olleesi se pätevämpi hakija, niin tee virallinen valitus asiasta.

Vierailija
8/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on alalta amk-tutkinto, minulla ammatti, mutta minulla on töistä paljon pitempi kokemus, ja tähän työhön ei vaadita korkeakoulututkintoa.

Toisaalta valituksi tuli sellainen henkilökin, jolla ei ole lainkaan koulutusta alalle...

Vierailija
9/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain menee raja kuinka ihmistä kohdellaan.

Vierailija
10/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala? onko ollut koeaikaa? millaista palautetta olet saanut työstäsi?

Vierailija
11/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomaltahan tuo kuulostaa. Ota yhteys liittoosi.

Vierailija
12/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin uuden ihmisen palkkaaminen talon ulkopuoleltahan on aina riski verrattuna jo valmiiksi talossa olijaan... Moni veltto työntekijä kun jaksaa sinnitellä sen koeajan mutta sitten lerpahtaa kun on oikeasti vakinainen.... Tässä haiskaltaa kyllä siltä, että takana on joku erityinen syy, miksi sinua ei vakinaistettu. Keksitkö itse mitään? Onko esim. ollut paljon poissaoloja tai onko sinulla jotain tiedossa olevaa sairautta minkä takia työnantaja pelkää että sinusta tulee "lisäkustannuksia" työterveyshuollon kautta tms. Tai voihan se olla ihan pelkkää pärstäkerrointakin, tosin sitten on kyllä tosi huono pärstäkerroin jos 6 muuta menee ohi...

Vierailija
13/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala? onko ollut koeaikaa? millaista palautetta olet saanut työstäsi?

Työkavereiden keskuudessa olen ollut pidetty, he ovat olleet lähinnä tyrmistyneitä näistä valinnoista...

Vierailija
14/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysy neuvoja. Millä uutta määräaikaista sopimusta perustellaan? Määräaikaisuudellahan pitää aina olla pätevä peruste.

Vierailija
15/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä "hän" on tykännyt? niin ja mitä työtä teet (kysyn uudestaan)?

Vierailija
16/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy!!

Vierailija
17/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin uuden ihmisen palkkaaminen talon ulkopuoleltahan on aina riski verrattuna jo valmiiksi talossa olijaan... Moni veltto työntekijä kun jaksaa sinnitellä sen koeajan mutta sitten lerpahtaa kun on oikeasti vakinainen.... Tässä haiskaltaa kyllä siltä, että takana on joku erityinen syy, miksi sinua ei vakinaistettu. Keksitkö itse mitään? Onko esim. ollut paljon poissaoloja tai onko sinulla jotain tiedossa olevaa sairautta minkä takia työnantaja pelkää että sinusta tulee "lisäkustannuksia" työterveyshuollon kautta tms. Tai voihan se olla ihan pelkkää pärstäkerrointakin, tosin sitten on kyllä tosi huono pärstäkerroin jos 6 muuta menee ohi...

En keksi mitään syytä miksi minua ei vakinaistettu, en koe tehneeni muita huonompaa työtä. Tosin nyt ei voisi vähempää kiinnostaa...

Vierailija
18/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisesta toiminnasta tulee sanomista sieltä päin ja jos annat työpaikkasi "päästä kuin koiran veräjästä", niin ylikävely jatkuu!!

Sinun kuuluu saada korvaus moisesta!!

Vierailija
19/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se vika löytyy

Vierailija
20/22 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa on muitakin hyviä työntekijöitä kuin sinä!