Pojallani (5 vuotta) on ollut yhteensä 3 korvatulehdusta,
joihin hän on syönyt yhteensä 11 antibioottikuuria. Voiko joku vaan luonnostaan olla jotenkin vastustuskykyinen antibiootille? Ei ole ihan varmaa nimittäin onko korvatulehdus sitten loppujen lopuksi lähtenyt kuurien ansioista vai vaan itsekseen.
Kommentit (29)
Siihen tulehdukseen söi 5 ab-kuuria. Poika oli tuolloin jo yli vuoden ikäinen. Toinen tulehdus tuli pojan ollessa 3v ja siihen söi 3 ab-kuuria. Nyt tähän viimeiseen tulehdukseen on syömässä kolmatta kuuria. Katsotaan miten käy, mutta tulehduksia ei siis ole ollut kovinkaan usein, joten putkitus ei jotenkaan tunnu järkevältä. Jostain syystä antibioottien tehoaminen on vaan huonoa ollut joka kerta. ap
Minä ainakin olen oppinut molempien lasteni kohdalla jo sen, etten huoli Amorion ja Amoxillin nimisiä lääkkeitä, joissa tehoava aine on sama. Yleensä tulehduksia aletaan hoitaa näillä lääkkeillä, joilla sitten vanhemmat osaa kertoa, että tuo ei muuten auta yhtään mitään.
Ja jos käy oikein korvalääkärillä, tämä tuskin määrää kahdesti sellaista lääkettä, joka ei ole joskus tehonnut.
Eli millä lääkkeillä poikaa on hoidettu? Onko aloitettu aina jollain tietyllä ja vaihdettu sitä sitten muuhun kuuriin? Vai tyhmänä aina yritetty niillä kuureilla, jotka eivät ole aikaisemminkaan auttaneet?
Mutta lääkäri ei tällä kertaan kirjoittanut Zithromaxia, joka on ollut ainoa tehoava lääke. Onko se jotenkin vaarallisempaa/voimakkaampaa kuin nuo Amoxinit ja Amorionit? Vai miksen saa pojalle sitä lääkettä kuin viimeisenä oljenkortena?
ap
Sanoinkin suoraan lääkärille, että turha niitä on kirjoittaa, kun kohta pitää kuitenkin uusi kuuri hakea. Kaippa ne on lievempiä, kun lähes jokainen terveyskeskulääkäri niitä ekana tyrkyttää.
Ottakaa lapsillenne pneumokokkikonjugaattirokotus
Mutta lääkäri ei tällä kertaan kirjoittanut Zithromaxia, joka on ollut ainoa tehoava lääke. Onko se jotenkin vaarallisempaa/voimakkaampaa kuin nuo Amoxinit ja Amorionit? Vai miksen saa pojalle sitä lääkettä kuin viimeisenä oljenkortena? ap
ja paljon tehokkaampi kuin nuo Amorionit ja Amoxinit. Ei ollenkaan erikoista, että vain joku Zithromaxin tapainen lääke tehoaa. Itse asiassa en tiedä YHTÄÄN lasta (ja näitä korvatulehduslapsia on ystäväpiirissä paljon), jolla olisi amoxilliini-pohjaiset lääkkeet auttaneet.
Sinun pitää olla vaan tiukkana, että et kerta kaikkiaan huoli noita tehottomia lääkkeitä. Jos pojallasi on ollut käytännössä 3 korvatulehdusta elämänsä aikana, niin hän olisi aivan hyvin voinut syödä saman tien Zithromax-kuurin ja tulehdus olisi ollut kertaheitolla hoidettu.
joka tutkitusti vaikuttaa parhaiten korvatulehduksiin. siksi sitä aina ensin tyrkytetään.
miksi et sanonut lääkärille suoraan, että haluatte zitromaxia? minä olen aina sanonut ja aina olen saanut sitä.
Ei sitä voi suoraan sanoa, mikä antibiootti auttaa, mikä ei. Se, että vaaditaan jotain tiettyä merkkiä, kertoo kyllä siitä, ettei ymmärretä asiasta yhtään mitään.
Timoteille voin kertoa, että korvalääkärille meno itsessään ei ehkäise niitä tulehduksia, niin kuin ensimmäisessä viestissäsi sanoit ja mihin puutuin. Korvalääkärillä on paremmat laitteet ja hän on alan asiantuntija, mutta välttämättä ne putketkaan ei asiaa auta. Nykyään ei enää edes suositella kitarisan poistoa ensisijaisesti korvakierteen yhteydessä, koska tutkimukset ovat osoittaneet sen olevan hyödytöntä.
Jos oli viruksen aiheuttama, MIKÄÄN antibiootti ei auta ja poikasi parani ns. itsekseen.
Meidän lapsilla amoksiillini pohjaiset antibiootit eivät ole kertaakaan tehonneet. Ja siskoni on tuolle allerginenkin eli lieneekö jokin sukuvika vai mikä.
Esikoinen sai muutaman korvatulehduksen 2½-4 ikävuosien välillä, ja käytettiin hänet myös korvallääkkärillä, joka tuli siihen tulokseen, että ei ole korvakierteestä, kun ei tulehduksia jatkuvalla syötöllä. 4 ikävuoden jälkeen ei sitten noita tulehduksia ole ollutkaan.
Jospa ap:n lapsen kohdalla onkin viruksesta kyse eikä bakteerista. Virukseen ei antibiootit auta...