Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 12

21.03.2010 |

***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 12

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

19.7. Elisabet, 3,

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

20.7. Asteri, 2,

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 HK, 1, 28,

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

30.7 Sunniee

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina olin siis neuvolassa ja kaikki hyvin. :) Sf-mitta 17,5 masu kasvaa siis mukavasti kultaista keskitietä, eli lopetan tän mun masun kasvusta panikoinnin! ;) Sydänäänet kuunneltiin ja sykkeet oli 150-155. :) Hemppari oli 119 eikä tarvii onneks alkaa rautaa syömään vaan pärjään hyvin noilla multitabseille!

Sokerirasitukseen pitäs aika varata,blaah, en haluis mut onhan se käytävä!

Vauva liikkuu mukavasti jokapäivä ja supistuksiakin on alkanut olemaan. Herään öisin aika usein kun masua puristaa ja kiristää ja supistaa. Sitten ei saa enään unta ja kohta soikin jo kello, täällä tais muillakin olla samanlaista!? :)

Raskaus etenee oikein hienosti toivottavasti menee näin loppuun asti!? :)

Turvakaukalo tuli hommattua jo ja ens vk.lla mennään sänky ja hoitopöytä kierrokselle. Haluisin jo alkaa laittelee vaatteita ja tavaroita paikallleen.

4D-ultra kiinnostaisi kyllä ja eihän se olekkaan mikään huippukallis jos alle 200euron pääsee! :D

Ihanaa odotusta ja keväistä viikonloppua kaikille! :)

Memm! 22+1

Vierailija
2/18 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mäkään käynyt höpisemässä herran aikaan, kun koko viime viikko oli semmostakin matalalentoa, ensin mummolaan ja sitten äiteelle ja siellä *ahem* jutuja hoidettavana ja sitten taas junaan ja kiva kuuden tunnin kärättely... ja pari päivää on tässä vaan makoillu ja miettiny maailman menoa.

Joten olikin paljon jutuja lukematta ja mähän luin kaikki. Vastauksia edellisen ketjun viesteihin:

HK! _Minä_ en ole alaikäinen enää, mä täytän keväällä 21 D: Avokki elokuun 1. 18v. Mutta ei riitä tämä sossuille ei... Mutta onneksi siinä voi tehdä ainakin sen, että samana päivänä kun on synttärit niin avokki kävelee ulos ensikodista eikä takaisin mene. Ei tarttis kärsiä ku about 2 viikkoa jos ajallaan syntyy.

Ja HK yhä ja Iluvatar: Avokki keksi Setan myös, ja höpisi jotain, että JOS ei ala asenteet muuttumaan niin ainakin voi sossuille vihjastaa, että asiasta voisi tehdä ilmoituksenkin... mutta että jollain tapaa se on "viimeinen oljenkorsi" tai jotain. No eihän sitä tiedä, ei välttämättä mitään apua saataisi - ja toisaalta, en mä minnekään oikeusistuntoon jaksa lähteä tuollaista asiaa ajamaan. Vaikka kaipa siitä saisi sievoisia korvauksia... mutta käsittelyt vain kestää niin turkasen kauan :/

Ja Vaniliini: Noinhan mekin ollaan suunniteltu, että nimijäiset + rekisteröimiset samaan syssyyn - tosin se oli ennen kuin alettiin suunnitella muuttoa loppukesälle. Syynä lähinnä se, että näin kaukana asuessa ei vieraita varmaankaan olisi tarjolla ihan tungokseksi asti... Mutta jos asutaan etelämpänä sitten niin joku saattaisi jaksaakin raahautua paikalle XD Mutta kattoopa sitten~

(.) (ja ='w'=) Oltiin mummolassa, yöpuulle käymässä kun vauveli äkkiä päätti alkaa ajelemaan masussa tiksimunkkia :D Pyöri siellä kuin väkkärä! Ja masu vain pomppi. Sama meno on jatkunut muutamana iltana sen jälkeenkin, ja tänä aamuna kun avokki veti Mitsu-pojan masun viereen kehräämään (olenko muistanut mainita että vauveli rakastaa kuunnella sitä purinaa?) niin alkoi sadella potkuja karvaisen isoveljen selkään :D Mitsu katsoi hölmistyneenä ja loukkaantuneenakin ja lähti pois. Voi voi, eräänä päivänä sitä vielä kiskotaan hännästä ja viiksistä ja moiset pikku potkut ovat vain onnellisia muistoja~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Jancelin: Sori, jotenkin muistelin että olitte molemmat vielä alaikäisiä. Avokkisi osalta tuo ei tietysti mitään muuta, kun ette ole voineet vielä suhdettanne rekisteröidä. Toivottavasti saatte asiat kuitenkin selviämään. Ja siitä SETAsta kannattaa muistaa, että eihän se oikeustaistoa automaattisesti tarkoita. Jo pelkästään se, että yhdistyksen edustaja ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja muistuttaa siitä, että on laitonta kohdella ihmisiä eriarvoisesti sukupuolisen suuntautumisen perusteella, saattaa riittää takaamaan teille asiallisempaa kohtelua!

Meillä on nyt jonkin aikaa nukuttu uudessa systeemissä, eli kissat ei enää pääse makkariin sillon kun siellä nukutaan. Näin ehtivät tottua järjestelyyn, eivätkä sitten yhdistä tätä "menetystä" lapsen tuloon enää kesällä.

Meilläkin varsinkin pienempi kissa tykkää tulla tohon masun päälle/kylkeen kiinni pörisemään, mut en oo vielä ainakaan huomannut että tyyppi siihen osaisi reagoida.

Muutenkin noita äänijuttuja olen miettinyt, kun olen kuullut että voisi olla fiksua soitella, lauleskella, hyräillä tms. vauvalle säännöllisesti jotain säveltä, joka sitten voisi rauhoittaa syntymän jälkeenkin (ja helpottaa vaikka nukuttamista). Onko teillä muilla jo jotain tällasta "vakkarilaulua", soittolelua tai jotain? Mä tilasin itelleni tollasen bola-korun, pitäs varmaan parin päivän päästä tulla: http://www.bolakorut.fi/

-HK ja "Nakke Nakuttaja", tasan 23 vkoa

Vierailija
4/18 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään saa luvalla pukea pojan mekkoon ja laittaa huivin päähän.. :) ja vielä vähän meikkiä.. ihana pikkunoita :)

Käytiin ultrassa ihan vaan sairaalassa, kunta maksoi.. sieltäkin saa nykyään 4d-kuvia.. en mä mihinkään maksulliseen viitti mennä..

Äippäpakkausta ei varmaankaan oteta.. jossei se uusi oo ihan älyttömän ihana.. meilläki jäi esikolta muutama siitä käyttämättä kuten esim. se toppahaalari. ja laatikkokin tulee siitä ku tyhjentää ne vaatteet kaappeihin..

Tuplarattaat saadaan ens viikolla ja muuta ei varmaan tarviikkaan.. imetystyyny löytyy ja minusta se oli ihan tarpeen.. tosin haaveilen muhkeemmasta ku mulla on semmone lötkö :)

eipä muuta.. virvon varvon..

nasuste

Vierailija
5/18 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä käynyt jo virpojia oven takana? Meillä ei, kun eipä tässä naapurustossa ole lapsiperheitä eikä meidän rappuun edes pääsisikään, kun alaovi on lukossa. Meidän neiti on nyt kovassa flunssassa eikä pääse virpomaan mummoa ja pappaa. Harmi, odotti jo pääsevänsä. :(

HK:lle piti tulla kertomaan, että mä soittelin esikoiselle jo mahan läpi (rv 29 ->) yhtä soittorasiaa, jossa oli lauluna ”levon hetki nyt lyö”. Vauva reagoi siihen potkuilla. Synnytyksen jälkeen huomasin, että vauva tunnisti kappaleen ja rauhoittui kuuntelemaan sitä. Jo sairaalassa kätilöt/sairaanhoitajat huomasivat saman asian. Tälle pikku-hepulle ostin joku viikko sitten oman soittorasian ja olen sitä soitellut iltaisin. Ja taas satelee potkuja vastaukseksi. En tiedä tarkoittaako potkut sitä, että ”Jee, onpa mukavaa musiikkia” vai sitä, että ”Vie toi kamala pimputushärveli tuosta pois”. :} Mutta siis selvästi vauva kuulee jo ääniä ja reagoi niihin.

T. Sanjuska + pikku-heppu rv 26+3

Vierailija
6/18 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! en ookkaan taas vähää aikaa kirjotellut, katotaan tuleeko tää taaskaan kokonaan tänne. :(

Meillä on käynyt pari virpojaa, vaikka yleensä kyl käy enemmän.. no mulle jäi suklaata syötäväksi sitten ;) vaikka painoa on tullut ihan HIRVEESTI jo, mutta en mä oo kyl koskaan painoa katellut.. kuhan peilikuva miellyttää. Masu on kasvanut ihan älyttömästi, tuntuu et paisuu vaan päivä päivält :)

Oon tuntenut jo pikkusen liikkeitä,vasta jonkun viikon verran päivittäin

Vierailija
7/18 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun kevät antaa joitakin merkkejä itsestään :) Aurinko paistaa, mutta toisaalta nyt tiet ovat todella liukkaita ja lenkkeily tuntuu entistä vaikeammalta.

Viime päivinä on tuntunut vauvan potkut ja kaikki liikehdintä erittäin hyvin, siis todella voimakkaasti. Olen myös huomannut, että liikkeet tuntuu käteen jo navan yläpuolellakin. Tuntuu, että nyt se maha alkaa kasvamaan :D

Olen käynyt muutaman kerran äitiysjoogassa ja olen tykännyt siitä tosi paljon. Se on rauhallista liikehdintää, mutta jotkin liikkeet on kyllä raskaita varsinkin niinä päivinä kun joka paikkaan tuntuu kolottavan. Saatiin sieltä myös kotiohjeet, vois joku päivä yrittää tehdä liikkeitä vähän kotonakin :)

Fanni 24+4

Vierailija
8/18 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona ihana auringonpaiste.. ja ulkoilukeli :) Käytiin esikon kanssa aamulla seurakunnankerhossa pitkästä aikaan.. kyllä on porukka vaihtunut vuodessa sielläkin.. ilmoitin esikon yli 3v kerhoon syksyksi sitte saan muutaman aamupäivän helpotusta.. vauvan kanssa laatuaikaa ;)

Viikonloppuna kävin käsiksi vauvanvaatteisiin.. voi että ne on ihania. ja niin pieniä. Laskin että mulla on niitä kaikkia (body, potkuhousut, puolipotkari, paita) 10kpl ja muutama unihaalari, sortsipuku ja plyysipuku (koot 50-62).Ku joku mietti paljon niitä tarvii nii näille mä esikon kanssa pärjäsin.

Ultrassa oli kaikki hyvin ja ihana juttu se 4D..saatiin vauvan kasvokuvakin, on ihan isoveikan näköinen :) eipä tälläsiä ollu 3v sitten.

Kevään odotusta

nasuste rv22

Vierailija
9/18 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissaan ihanaa kun aurinko paistaa ja lumet sulaa! :D Nasuste: missäpäin kävitte 4D:ssä ja mitä maksoitte? Sori jos kun utelen mut olemme kans miettineet siihen menoa.

Meillä kertynyt ihan kivasti jo noita bodeja, potkareita ja joitain paitoja! :) 56-62 kokoisia aikalailla kaikki.

Otamme myös äitiyspakkauksen niin eiköhän näillä varusteilla ala pärjätä. :) Mites muut,otatteko äitiyspakkausta?

Ihanaa kun vauva alkanut potkimaan/nyrkkeilemään masussa ihan päivittäin. Tuntuu liikkeet tosi kivasti, varsinkin kun olen menossa nukkumaan. :)Joko muilla on tullut vauvalle se unirytmi?

Aurinkoista viikon jatkoa :D

Memm! 21+4

Torstaita neuvolaa odotellessa, pääsee kuulemaan pikkusen sydänäänet! :)

Vierailija
10/18 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka moi. eilen tuon aloituksen tein mutta en jaksanut kirjoittaa sen kummempia. eipä meille ihmeitä kuulukaan.

Äitiyspakkausta ei nyt oteta kun en tykännyt vaatteiden laadusta ja kaikki tarpeellinen tavara meillä onkin jo esikoisen pakkauksesta. Paperit lähettelin viime viikolla ja lauantaina kelan täti soitti ja tarkenteli hiukan asioita, mutta kaikki siis ok ja niin kuin esikoisenkin aikaan, saan hiukan isompaa äitiyspäivärahaa kun ihan sitä minimiä vaikka opiskellut olenkin 2v. Siinä kun oli se muutos vuosi 2008 jolloin minimiä korotettiin jne niin automaattista tuo minun korotettu äitiyspäiväraha ei ollut mutta onneks nyt kuitenki nousi.

Ihanat on ilmat ulkona mutta tosi liukkaat. ensi viikosta alkaen pitäisi taas pyöräillä harjoittelupaikalle yliopistolliseen sairaalaan. kuinkahan liukasta on klo 6 aamulla(?).

(.) potkut tuntuu jo todella todella voimakkaina ja istuessakin reippaasti kylkiluiden alle tulee iskuja :) ja nyt varmaan liikehdinnän osalta kaikista pahin aika kun vauva vielä sopii kääntyilemään ja hakemaan asentoaan joten muljahtelut ja liikkeet on välillä tosi epämiellyttäviä. Ens viikolla on seuraava neuvola, taitaakin olla lääkärineuvola. Hassua. sit kohta lähteekin jo viimeinen kolmannes käyntiin :D

T:HanniS + paputar 25+3

Vierailija
11/18 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paperit lähti tänään. Sitten vaan päätöksiä odottelemaan ja äitiyspakkausta :) Kyllä se homma siis etenee vaikka välillä tuntuu piinallisen pitkältä tää odotus. Ja välillä taas tuntuu että on niin paljon tekemätöntä hommaa että tulee vielä kiire. Enää kuukausi kesälomaan :)

Pe neuvolassa th otti ekan sf mitan joka oli 16. Vielä on siis kasvun varaa. Seuraava neuvola mulla kanssa lääkärineuvola huhtikuun lopulla. Sitten taas ultraillaan.

Ootteko ostamassa tai onko aiemmin tullu ostettua imetystyynyä? Onko ihan turha? Aattelin et sellasen vois ommella ittekki. Löytyykö jostain kaavoja vai pitääkö piirtää itte? Äiti oli kirjastosta lainannu jonkun kestovaippakirjan. Vähän itteeki jännittää mitä kaikkia ohjeita sielä on, mut antaa ny mamman tutkia ensin. Jos tekis vaik pari koulutehtävää ennenkö uppois kestovaippojen maailmaan.

Niin täälä toisaan sokerirasitus kuuluu kaikille yli 25 vuotiaille. Minä kohteliaasti moisesta kieltäydyin. En koe tarpeelliseksi. Jos tulee aihetta niin harkitsen sitten uudelleen. Mutta töissä mahdollisuus verensokereita seurata ym. Tämä on kuulemma uusi käypähoitosuositus..

Muistinkohan tilittää kaikki meiltä askarruttavat asiat. Tuntuu toi raskausajan dementia vaivaavan :D

-raksu- 23+1

Vierailija
12/18 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjottelen kuulumisia :)

Olin neuvolassa viime maanantaina ja kaikki oli hyvin. Sf-mitta oli 22. Maha näkyy jo kunnolla ja monet ovat alkaneet kysellä, että koska vauva syntyy. On siis jo selkeä vauvamha :)

Kevättä ja lämpimiä ilmoja odottelen, että pääsisi laittamaan kevyitä vaatteita päälle.

Vauvan potkut tuntuu jo tosi selkeästi. Vauva liikkuu tosi paljon päivittäin ja potkut tuntuu jo mahan päältäkin kokeitaessa. Sillon kun mies tai esikoinen (4 vuotta) yrittää tunnustella vauvan potkuja, niin sillon juuri vauva ei liiku, mutta ehkä joku kerta onnistuisi sekin :)

Mukavaa odotuksen jatkoa kaikille!

t:Vimpula ja vaavi rv 25+4

Vierailija
13/18 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku jatkuu edelleen, maanantaina seuraava lääkäriaika ja nivelkivut ovat jo sen verran pahoja, että tänään sain neuvolasta mukaani kyynärsauvan. Heinäkuun loppu häämöttää todella kaukana. :)

Neuvolassa oli kaikki ok (syke 134, verenpaine hyvä jne.) ja siellä on mukava käydä, koska terkkarilla ei ole kiire. Nytkin meni tunti ihan vain jutellessa ja terkkariopiskelijakin sai ihan rauhassa etsiä sykkeet ja kirjailla tietoja. Painoa oli nyt ensimmäistä kertaa tullut pari kiloa, mikä johtunee liikunnan puutteesta ja useammista juhlista, joissa on tullut herkuteltua. Pitää katsoa syömisiä, sillä painoa ei tarvitsisi tulla yhtään.

Huomaa, että odotus alkaa olla siinä vaiheessa, että kaikkea mitataan ja sörkitään ihan tosissaan. Pitää varata sokerirasitukseen aika (jonne menen ihan mielelläni), samalla otetaan pieni verenkuva, neuvolalääkärille varattiin aika ronklattavaksi ja sitä ennen toinen terkkari katsoo arvot ja mitat. Tähän päälle ne muut lääkärillä ramppaamiset nivel- ja liitoskipujen vuoksi. Onhan se kuitenkin hyvä, että seurataan ja äitiysneuvolan palvelut ovat laadukkaita.

Liikkeitä tuntuu paljon, napakoita potkuja ja muuta myllerrystä. Tavarahankintoja on tehty vähitellen ja olen koittanut tyhjentää kaapista esikoisen pieneksi jääneitä vaatteita, että saisi tilaa uusille. Hassua viikata pois esikoisen 156-senttisiä vaatteita ja laittaa kaappeihin metrin lyhyemmälle tarkoitettuja 56-senttisiä vaatteita. :D

Rattaat saadaan ehkä hankittua tällä viikolla, turvakaukalo on jo ostettuna jne. Imetystyynyn hankintaa olen minäkin miettinyt ja etenkin sellaista, jota voisi käyttää myös nukkuessa tukena. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta monikäyttöisistä imetystyynyistä vai ovatko ne kaikki suurinpiirtein samanlaisia?

Vierailija
14/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Eilen käytiin yksityisellä (Femedassa Brunolla) vielä 4d ultrassa ja kyllä nyt on niin ihana olo. Tuntuu kun leijailisi, kun kuuli lauseen "teille tulee terve poika". Eli nyt vaan nauttimaan loppuraskaudesta. Näytettiin illalla DVD tuleville isosikoille ja he olivat ihan innoissaan kun näkivät pikkuveljen kasvot. Hintaa ultralle jäi 168 eur (olisikohan kela korvaus ollut 68 euroa).

Vaatteita olen innostunut ostaman sekä uusia että kirppikseltä ja niitä alkaa olemaan jo aika kasa. No äitiyspakkausta en ota, koska en tykkää niistä vaatteista. Täytyy äitiysloman alettua sitten pestä kaikki vaatteet ja vähän sortteerata niitä, nyt pääosin vaatteet on 62-68cm, mutta täytyy ostaa vähän 56 cm, kun eilen veikattiin että tämä tuleva herra olisi lähempänä 3,6 kg kuin yli neljää kiloa (esikoinen oli 4120g/52cm ja kakkonen 3600g/50cm).

Imetystyynyä piti kommentoida, että esikoiselle sen aikoinaan hankin, mutta meillä oli ihan turhakapistus. No neitiä imetin aika pitkään makuulleen (paikat repesi aika paljon) ja sen jälkeen syli tuntui parhaalta en löytänyt tyynyllä oikeaa asentoa.

Nyt yritän keskittyä hetkeksi töihin, aurinkoista päivää kaikille!

T: Skidimadinka 22 +4

Vierailija
15/18 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu ihmeen kiire eikä oo kerinny kirjottaan.. mutta juu,eilen oli neuvola ja sf-mitta mitattiin. se oli 22,5cm :) yläkäyrien yläpuolella mennään :D mutta se kuulemma tasottuu sitten kun masu kasvaa vielä lisää,joten ei tarvii panikoida että tulis 4,5 kilonen vauva :D !

(.) kauhee närästys jatkuu,ja supistelee aikalailla.. :s huomenna taas neuvolalekuri ja saa tietää lisää.

mutta nyt taas takas töihin.. hurr.. ->

hyvää viikonlopun odotusta kaikille !

sunniee ja masukas pokspoks 22+0 !

Vierailija
16/18 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt vähään aikaan kirjotellut kun on ollut kova väsymys työharjoittelun takia. Olen hoitotyössä työharjoittelussa, joten aika raskaita päiviä loppujen lopuksi. Onneksi työkaverit ovat ottaneet raskauden hyvin vastaan ja en joudu nostoja tekemään juuri ollenkaan. Nyt on ollut aika paljon kohdun kasvukipuja kun kaikki joutuu venymään. Soitin jopa viime viikonloppuna päivystykseen kun pelästyin niin kovin sitä kun en pystynyt liikkumaan mihinkään. Sanoivat kuitenkin, että on normaalia ja johtuu kohdun kasvusta.

Pikkuinen liikkuu ja potkii joka päivä todella paljon ja voimakkaasti. Todella ylhäällä nuo potkutkin jo tuntuvat kun saa reilusti navan yläpuolelta niitä tuntea. Sitä olen ihmetellyt, mutta kai se sitten on sellaisessa asennossa että pääsee sinne ylemmäs potkiskelemaan. Neuvolassa kävin maanantaina ja sokerirasitusta ei minulle tehdä. Sf-mitta 23cm. Masu on kasvanut hurjasti ja näkyy jo hoitopuvunkin alta selvästi. On se kyllä jännää. Yksi riesa minulla kyllä on, rinnat valuttaa todella paljon varsinkin aamuisin kun herään. Aamutakki joka aamu märkänä. Inhottavaa.

Täytyy tästä töihin alkaa valmistautumaan. Hyvää ja toivottavasti keväistä viikonloppua!

Vaniliini 25+0

Vierailija
17/18 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Eipä ole tullut kirjoiteltua kahteen viikkoon. Aika on hujahtanut töiden ja sairaalassa ravaamisen parissa. Anoppi on ollut sairaalassa parisen viikkoa ja vielä ainakin pari viikkoa on edessäpäin. Hänellä on toisessa jalassa ehkä kehittymässä kuolio ja ehkä siten amputaatio edessä. Lähipiirille ollut tosi pelottava ja surullinen juttu, koska jos anopin jalka amputoidaan, se tarkoittaa suuria muutoksia appivanhempien elämään (asuminen, avun tarve jne.).

Oma napa ei kuitenkaan ole unohtunut, (eikä sitä voisikaan unohtaa, kun masu on jo aika iso):) Potkuja ja liikkeitä tuntuu joka päivä ja useamman kerran päivässä. Maha on aika usein ihan kivikova, muttei kuitenkaan ole kipua tms. Ehkä niitä harjoitussupistuksia…

Memm! kyseli äitiyspakkauksesta… me otetaan pakkaus tällekin lapsoselle, vaikka esikoisen pakkauskin on tallella. Ajattelin näet säästää molemmille oman pakkauksen muistoksi (en ehkä ihan kaikkia niitä vaatteita, enkä tavaroita, mutta jotain kuitenkin). Tästäpä päästäänkin siihen asiaan, että ne Kelan paperitkin on jo lähetetty palkanlaskijan kautta Kelaan. Haen äitiysrahaa 6 kk:n tulojen mukaan. Nyt vaan odotellaan päätöksiä ja jännätään ehtiikö pakkaus vaihtua vuoden 2010 pakkaukseen vai saanko vielä 2009 pakkauksen. Tapiolaan jätettiin jo vakuutuspaperitkin jokin viikko sitten. Saa nähdä myöntävätkö vakuutusta vai vaikuttaako se mun sappikivijuttu päätökseen.

Tuosta pakkauksesta onkin hyvä siirtyä muihin hankintoihin. Viime tiistaina sain hankittua sen Gracon turvakaukalon jalustalla. Hyvin sopii gracon matkarattaisiin ja kiinnittyy napakasti, jopa niin, etten meinannut saada sitä irti. En heti tajunnut, että sehän irtoaa rattaista täysin samalla tavalla kuin jalustastakin. Nyt meiltä puuttuu enää pinnasänky + siihen päälle hoitotaso ja tietysti kaikki hoitotarvikkeet (vaipat, tutit yms). Sänkyä vaan en viitsi hankkia, ennen kuin saadaan makkarissa pintaremontti valmiiksi. Kun vaan sais sen remontin aloitettua… Missäs mallilla muiden hankinnat ovat?

Kaksi viikkoa olen jo syönyt rautatabletteja, muttei tunnu auttavan. Väsymys on valtavaa, eikä sitä helpota se, että olen alkanut heräillä öisin klo 3-4, enkä sit saa unta, vaan valvoskelen tunnin-pari. Sitten nukahdan uudestaan ja uni on makoisimmillaan just kun kello pärähtää. Olen jo miettinyt, kuinka pitkään sitä jaksaa olla töissä, pääsenkö sinne toukokuun alkupuolelle (10.5.), jolloin alkais kesäloma, vai joudunko saikulle ennen sitä. Mites muut heinämammat jaksaa töissä?

Raksu kyseli imetystyynystä. Mulla oli esikoisella ja tykkäsin kovasti. Helpotti vauvan sylissä pitämistä, kun ei tarvinut kannatella vauvaa käsien varassa, vaan sai tukea tyynystä. Meillä ei imetys onnistunut ollenkaan, joten ihan sananmukaisessa käytössä tyyny ei ollut. Meillä mieskin koki tyynyn hyväksi, kun piti vauvaa sylissä ja syötti pullosta. Kehui tutuille ihan pokkana, ettei voisi imettää ilman sitä. (siis syötti vauvaa pullosta) :) Mulla on jo nyt käytössä imetystyyny nukkuessa tukityynynä ja toimii hyvin.

Nyt on kiirehdittävä töihin, joten mukavaa viikonloppua kaikille!

T. Sanjuska + pikku-heppu rv 26+1

Vierailija
18/18 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanjuska: mulla on ihan sama,herään aamuyöstä ja pyörin,ja sit kun uni taas tulee niin kello herättää :/

töissä en minäkään oikein jaksais olla,jalkoihin ja vatsaan sattuu kamalasti työpäivän jälkeen. nyt taas kaks viikkoa oon siis sairaslomalla supistusten takia. kohdunkaulalle ne eivät ole mitään tehneet,mutta tuntuvat vaan inhottavalta ja kipeältä ..

kevät tekee tuloaan,ihanaa ! vielä kun sais vaihdettua talvitakin rentoihin ja kevyisiin vaatteisiin niin nam !

sunniee ja masukas 22+1