G: Äitiyteen/Lasten kasvatukseen liittyvä neuvo, joka ei koskaan toiminut teillä?
Meillä: kiinnitä kiukkuavan uhmiksen huomio toisaalle, niin hän rauhoittuu. Lapsi sai entistä pahemmat raivarit, jos yritin moista.
Kommentit (37)
vauva ei nukkunut koskaan eikä nukahtanut itsekseen kuin vahingossa. oli moniallerginen.
Ei meillä.
Eka lapsi nukahti yöunille klo 19 jo aivan vauvana, toinen lapsi saatto syödä muutaman kerran illan aikana....
Kolmen lapsen jokaisella kohdalla on kokeiltu rauhoittuisivatko yöt sillä, että lapsi olisi vieressä. Juu ei. Aikuiset eivät saa nukuttua sitäkään vähää ja puhetaitoiset muksut ovat aina jossain vaiheessa pyytäneet takaisin omaan sänkyyn.
Kun maitoa ei tule, sitä ei tule. Pisaraakaan. Hengenlähtö oli sektiossa lähellä, onneksi kaikki päättyi hyvin ja lapsikin kasvoi sittemmin oikein reippaaksi vastikkeella.
Tätä sain kuulla kun vauva syntyi, pari yötä tuhlaantui valvoessa kun yritin saada lasta nukkumaan omassa sängyssä. Sitten muutin mieleni ja nukuttiin perhepedissä tyytyväisenä kuin possut! Ja lapsi oli 2-kuinen kun kokeiltiin, nukkuisiko jo omassa sängyssä, ja niin vain nukkui siitä lähtien kiltisti omassa sängyssä läpi yön yhdellä syötöllä.
neuvottiin esikoisen kohdalla vaihtamaan vaippa ennen syöttämistä. Muuten hyvä, mutta vauva kakkasi aina joko syömisen aikana tai heti sen jälkeen ..myös yöllä.
Toinen 'hyvä' neuvo liittyi kuivaksi oppimiseen.
Kaikkia neuvoja ja ohjeita yritin, mutta niistä huolimatta lapsi oppi kuivaksi ihan omaa tahtiaan. Millään opettamisilla ei ollut vaikutusta :)
Isovanhempien neuvot ovat olleet ihan omaa luokkaansa:
*kyllä lapsia joskus PITÄÄ tukistaa
*3-vuotias voi ihan hyvin olla kerrostalon pihalla 6-vuotiaan kanssa.
Mieheni ystävän puoliso (eivät ole minun ystäviäni tämä pariskunta), joka vieläpä koulutukseltaan th totesi, että kyllä lapsi nukkuu, kun sen vaan laittaa nukkumaan. No, ei nukkunut meidän lapsi. Huusi tuntikaupalla joka yö. Tämän naikkosen mielestä tietysti vika oli äidissä, mutta tosiasiassa allerginen lapsi meilläkin.
-perhepeti (kaikki nukkui huonosti)
-kestovaipat ( :( kova pala ympäristöaktiiville, vauvan iho ei vaan kestänyt)
-säännöllinen rytmi vauvalle. HAH! jos päiväunet kestää 20 min-4 h niin kehitä siinä sitten rytmiä...
-ulkona nukkuminen: heräsi KAIKKIIN puheääntä kovempiin, kiva kerrostalossa jossa paljon lapsia. Sisällä sai äänet minimoitua.
-Tarhaikäinen lapsi tarvitsee päiväunet. No, ei toiminut meillä 3 v jälkeen, ellei tavoite sitten ole että lapsi nukahtaa vasta klo 23 jälkeen.
-Ota kiukutteleva lapsi syliin. Jee, tulos tästä entistä pahempi raivari.
lapsi nukkui 15-20 minuutin pätkissä.
myös mitkään imetysneuvot ja koliikkineuvot ei toimineet
uhmiksin kanssa se että sanot lapselle että äiti lähtee nyt,niin lapsi tulee varmasti mukana..meillä nuo jäärät ei kyllä tule..joskus ootin huvikseen 30min nurkan takana,näin lapsen mutta lapsi ei minua ja uhmis vaan makasi maassa eikä hievahtanutkaan=)
iltatankkaus ei ollut meidän lapsilla tapana.
että mua sieppaa toi koko lause!!!
siis esikoisen kohdalla. No olisin nukkunut, jos vauva olisi nukkunut, mutta kun nukkui ensimmäiset 6kk vain 20-30 min kerrallaan. Sit jostain syystä mun neuvolan terkka oli sitä mieltä, että kyllä mulle täytyy riittää kun saan nukkua vaikka 20 min. pätkiä jokusen vuorokaudessa, ja ihmetteli miksi oon niin kauhean väsynyt.
Olen eri mieltä. Meidän kiitiäisellä ei ole koskaan nälkä ja on jo kouluiässä.
maitoa tulee tarpeeksi kun vaan imettää" ei tullut vaikka kuinka imetti!
nukkuu...
Nukkuu joo mutta aika paljon vähemmän nukkuu meidän vauva kun tuntuu kaikkien sukulaisten vauvat nukkuneen ;)
Nukahtaa kuulemma kun vaan laittaa nukkumaan..
Juu, ei =)
Jos pian 3 vuotta täyttävää ei seuraile, hänen uniaikansa menee ohi tyylikkäästi. Herää joka aamu klo 7 mutta päiväunille menee päivästä riippuen klo 10-12.30. Nukkuu tasan kaksi tuntia ja sitten on tyytyväinen.