Mulla on tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushäiriö. PM
Tunne-elämältään epävakaalle persoonallisuudelle ominaista on oikukas ennalta arvaamaton mielialan vaihtelu ja taipumus toimia hetken mielijohteesta harkitsematta seurauksia. Käytös on purkauksellista. Tällaiset henkilöt ovat usein taipuvaisia riitaisuuteen muiden ihmisten kanssa.
Ja löytyy myös epäsosiaalinen personallisuus.
Epäsosiaalinen persoonallisuus. Tässä häiriössä ominaista on piittaamattomuus sosiaalisista velvollisuuksista ja välinpitämättömyys toisten tunteita kohtaan. Vallitsevien sääntöjen ja käyttäytymisen välillä on karkea epäsuhta. Yleensä rangaistuksilla ei voi helposti muuttaa tällaista käyttäytymistä. Turhautumista, aggressiivisuutta ja väkivaltaa esiintyy näillä henkilöillä. Myös kestävien ihmissuhteiden pitäminen voi olla vaikeaa. Usein heillä on lapsuudessa ja nuoruusiässä jatkuvaa ärtyvyyttä ja käytöshäiriö.
Joko ne eläkepaperit heltiävät?
Kommentit (7)
nuppitohtorin aikaa, tein diagnoosin ihan itse. Myös psykopatiaan on taipumusta, saako sillä jo eläkepaperit?
Minulla epävakaa ja masennus (krooninen), ahdistuneisuushäiriö, lievä paniikkihäiriö ja kasa muita oireita (mm. tic-oireet, pahat muistihäiriöt). Ensimmäinen sairasloma tuli tammikuussa ja ikää minulla 23 vuotta. Olen juossut psyk.polilta toiselle viimeiset 7 vuotta tuloksetta.
on epävakaa pers.häiriö, dissosiaatiohäiriö ja pakko- oireinen häiriö enkä missään nimessä haluaisi eläkkeelle. Vuoden olin kuntoutustuella ja jotain sairaspäivärahoja sain sen maksimimäärän, nyt en saa enää tukia, mutta haluaisin kyllä mieluiten tervehtyä sen verran, että onnistuisin olemaan oikeissa töissä kuten normaalit ihmiset.
Saikulla oltava useita vuosia ennen pysyvää eläkettä, yleensä myös työkykytestaus ellei painavaa syytä sen väliinjättämiseen.
Miten on mahdollista että kuntoutustukesi katkesi jos olet edelleen sairaslomalla? Minulla kaikki jatkohakemukset laajoine b-lausuntoineen menivät aina läpi.
Mä oon epävakaa ja on eläkepaperit, muttei sen takia.