Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytyksen jälkeen kuukautisista

Vierailija
21.03.2010 |

milloin kuukautiset yleensä alkavat synnytyksen jälkeen, ihmisethän ovat yksilöllisiä, mutta onko mitään " aikaa " että koska ne tulevat.. minulla on 9vk synnytyksestä, ja eilen alkoi ihan hirveä vuoto. voiko olla kuukautisista kyse ?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kävi melkein samoin. 4-5vkon kohdalla vuoto muuttui tiputtelevaksi ja sitten se loppui.. muutama päivä meni myös etten vuotanut. yht'äkkiä sitä runsasta vuotoa sitten tuli, ja menin näytille sairaalaan jossa ultrasivat ja katsoivat . kaikki oli ihan hyvin, ja sanoivat että jos jatkuu niin sitten kaavintaa..kysyin että voiko olla mahd.kuukautiset mutta sanoivat etteivät usko että on, ja että on ei ole normaalia tällainen vuoto. noh, luulisimpa että kyse on sitten kuukautisista.

kiitos vastanneille.

ap

Vierailija
2/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä ollut runsasta vuotoa kuukautisten aikana ? itseltäni tulee oikein kunnolla, jatkuvasti vulahtaaa oikein.. joudun pitämään vauvan vaippaa ja siteen siinä vielä,. pelkällä siteellä en kylläkään pärjäisi !

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla ei ole ollut jälkivuotoa pitkään aikaan on tuo nykyinen vuoto todennäköisesti kuukautiset

Vierailija
4/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa uudestaan, vaikka olis jo loppunut!

Vierailija
5/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta tuosta (9 viikkoa) alkanut kuukautiset, imetyksestä huolimatta.

Vierailija
6/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkivuoto minulla on ollut poissa noin.viikon-pari.. jälkivuodon takia jouduin sairaalassa käymään, kun tuli todella runsaasti ja siellä he sanoivat, että jos jälkivuoto on ollut rusehtavaa ja pientä tiputtelia ja yhtäkkiä alkaa runsaammin, ei se ole normaalia (?) enpä sitten tiedä. olettaisin, että on kyse kuukautisista. eikai ole haittaa siis, jos käytän tamppoonia näihin runsaisiin vuotoihin ? anteeksi typerättömyyteni, mutta kun ensimmäisestä synnytyksetä on kyse, niin ei sitä kaikkea tiedä .

Vierailija
7/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan lapsen kohdalla alkoi n 9 viikkoa synnytyksestä, heti oli säännölliset ja normaalit. Täysimetin kuitenkin melkein 6 kuukautta.

Vierailija
8/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka täysimetin, ja kokonaisimetin 13 kk. Menkat tuli tyyliin 7 vkon välein, eli ei ihan normaalisti kuitenkaan.

Vierailija
9/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi kuukautiset, kun tyttö oli 8½kk ikäinen. Täysimetystä oli 5kk ja nytkin vielä imetän päivittäin useamman kerran.

Vierailija
10/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi samantien! Täysimetin. Ei se vaikuta. Varsinkaan kun ei säännöllisesti imetä, eli tulee yli 4 h taukoja.

Mutta voi olla jälkivuotoa ekat 3 kk on/offina.

Itellä nyt pian ½ vuotta synnytyksestä. Jälkivuoto kesti n. 1 kk ja siitä 1kk päästä tuli vähän verta, samoin 2kk päästä. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Luulin, että menkat on alkanu, ja raskaustestiäkin olen jo tehnyt. Tosiaanhan noi pienet vuodot voi olla jälkivuotoja eikä menkat. En edes tullu tota ajatelleeksi ja kukaan ei ole koskaan sanonut.

Vierailija
11/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vuoto alkoi vasta 14kk synnytyksestä. Kolme viikkoa sen jälkeen, kun lopetin yöimetykset.

Vierailija
12/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi 7vko. En imettänyt ollenkaan.

Vierailija
13/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuotoa kesti 3-4vk ja pian ne menkatkit sitten alkoivat. Ja ihan säännöllisesti tulivat. Ja runsaina ja kivuliaina.

Vierailija
14/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuotoa kesti 3-4vk ja pian ne menkatkit sitten alkoivat. Ja ihan säännöllisesti tulivat. Ja runsaina ja kivuliaina.

Vierailija
15/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toka lapsi nyt 12 kk eikä kuukautisia näy ja toivottavasti ei näykään vielä aikoihin niin pysyy endometrioosi kurissa samalla.

Vierailija
16/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vuoto tuntui loppuvan 5 vkon kohdilla, muuttyi enää rusertavaksi ja meni pari päivää ettei enää vuotanut.

Sitten alkoi yhtäkkiä pienen kävelylenkin jälken kovasti vuotamaan. Seuraavana päivänä vuosi myös reilummin.

Veristä vuotoa oli vielä 7 viikon kohdalla, kun mulla oli jälkitarkastus.

Nuori lääkäri ei osannut sanoa vuotoon mitään, vaan laittoi lähetteen gynelle.

Gyne oli sitä mieltä jo aloittaessaan tutkimaan, että varmaan ihan turha käynti, mutta tutkitaan.

Ja hän sanoi, että näkee ultralla ihan pienen kalvon palan vielä joka varmaan itsekseen vielä vuotaa pois.

Kalvon palasia on ihan tyypillistä jäädä ja ne vuotavat yllensä pois, joskus näin pitkittyen jäävät.

Istukan palan aiheuttama äkillinen vuotohan on sitten kaavinnan paikka, mutta sillin on kipua ja kuumetta ja pahaa hajua yleensä.

Mulla oli esikoisenkin aikaan muistaakseni 8 viikon kohdalla yhtäkkistä vuotoa ja jälkitakastuksessa silloin todettiin, että voi olla menkat tai ei.

Menkat alkoivat silloin oikeasti 6kk kohdalla ja se vuoto 8vkon kohdalla jäi yksittäiseksi selvittämättömäksi vuodoksi.

Vierailija
17/24 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen kuukautiset alkanut viikko jälkivuodon loppumisesta eli n. 5 viikkoa synnytyksestä, olisin kyllä mieluusti ollut pidempäänkin ilman kuukautisia...

Vierailija
18/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkaneet vasta kun lopetin imetyksen, eli 3 X 10kk.

Vierailija
19/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse täysimetän kylläkin, ja siksi kyselisinkin, että onko mahdollista.. enpä usko että jälkivuotoa vielä olisi.

Vierailija
20/24 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kuukausi sen jälkeen kun imetys oli loppunut kokonaan, vaikka en ollut imettänyt öisin enää kuukausiin enkä loppuaikoina kuin 3 krt päivässä. Eli 8 kk synnytyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän