Sossut! Voinko saada avustusta uuden elämän aloittamiseen
vaikka mulla on pääomaa mieheni ja mun yhteisessä asunnossa.
Mies ei voi kuitenkaan ostaa asuntoa multa ennen kuin ensi kesänä, koska opiskelee siihen asti.
Meillä on nyt sellainen tilanne, että mun täytyy päästä muuttamaan kuitenkin mahd pian, sillä lapsetkin kärsivät tämänhetkisest tilanteesta kohtuuttomasti.
Mä olen töissä, mutta nettona saan 1500e, eikä sillä saa ostettua pesukonetta, sänkyjä yms..
Apua! Voisiko joku valaista asiaa..
Kommentit (26)
kaiken lain mukaan ihan pelkkä avoparikin joutuu jakamaan omaisuuden vaikka se olisi vain toisen, jos on ollut yhdessä 2v tai enemmän. ei se sun "mukava" miehesi voi kaikkia kamoja omia!! mä en ees suostuis yhteishuoltajuuteen sun tilanteessa, lapset joutuis sit ramppaan ees taas tai vaikka ne ois sulla et sais sit just niitä elatusmaksuja!!
Haluaisin, että tää homma menis lasten näkökulmasta mahdollisimman rauhallisesti.
Eli jos lapset ovat yhtä paljon mun luonani, kuin miehen luona, niin mä en saa mitään?
Täytyy varata aika jollekin sieltä sossusta, ja kysellä, että kuinka nää hommat menee lain kirjaimen mukaan.
Kai ne siellä kattoo, että lasten etu toteutuu..
kaiken lain mukaan ihan pelkkä avoparikin joutuu jakamaan omaisuuden vaikka se olisi vain toisen, jos on ollut yhdessä 2v tai enemmän. ei se sun "mukava" miehesi voi kaikkia kamoja omia!! mä en ees suostuis yhteishuoltajuuteen sun tilanteessa, lapset joutuis sit ramppaan ees taas tai vaikka ne ois sulla et sais sit just niitä elatusmaksuja!!
sekoilin ton elatusjutskan kans, joutuu tietenkin se maksaan sille kenen luona on enemmän mut jos on tällanen 50/50 juttu niin mitäs sit???
Mutta poikkeuksia on, jos vanhempien tulot on kovin epäsuhtaiset.
koitettaisiin muistaa mysö se että elatusvelvollisuus, tapaamisoikeus ja huoltajuus ovat kolme erillistä asiaa. Ne eivät mene käsikädessä ollenkaan, eivätkä juuri vaikuta toisiinsa.
tilattiin Hobby Hallista. Eri asia on, jos on luottotiedoissa jotain. Mutta ei ne sun lainoistas tiedä.
Noi osamaksujututkin voi tehdä niin, että ensin maksat sen kk-erän ja kun saat rahat talosta, niin sitten maksat loput. Onhan se tietty vähän kalliimpaa maksaa osamaksulla, mutta meille ainakin hyvä vaihtoehto.
Ei sun tarvii suostua ukkos vaatimuksiin, yksinhuoltajuushakemusta vaan kehiin. Ja soita sinne sossuun, sieltä voi saada apua muutenkin kuin rahallisesti! Toivottavasti auttaisivat noissa erojutuissa! Koska teille todellakin kuuluu mukaan huonekaluja! Ei se sun ukkos saa niitä kaikkia itellään pitää, vaikka kuinka olis lainat hänen nimissään.