Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on kelakortissa koodi 112 ja mun on elettävä niin kuin se koodi velvoittaa.

Vierailija
20.03.2010 |

Eli aivan seinähullusti, kun on tuo vakavan mielenterveyshäiriön leima kelakortissa. Yhtään normaalikäytöksistä päivää ei voi olla.

Ja koska me ollaan lastensuojelun asiakkaita, niin kai mun on sitten pakko alkaa hakata mun lapsiani, pitää niitä nälässä ja liassa ja jättää yökausiksi yksin kadulle harhailemaan.

Ihan pakko, koska yhteiskunnalla on tietyt odotukset minunlaiselleni ihmiselle.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä senkään tarvitse koko aikaa oirehtia, eikä oirehdikaan.

Vierailija
2/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran mulla on sellainen maine jo tän kaupungin erhekerhoissa. Että täytyypä aloittaa heti, en anna vaivalle yöllä maitoa, vaikka karjuis itsensä väsyksiin. Huutakoot vaan, mä nukun olkkarissa sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

112 koodin saa, kun on tämmöinen ope opiskelija jolla oli lääkespykoosi hi hi :)

Vierailija
4/33 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 v työkyvyttömyys eläkkeellä, diagnoosin maanisdepressiivisyys, on ollut 2 keraa vainoharhasuutta? Ja nyt tulossa lisäksi astma diagnoosi. Pitääkö hakea jotenkin kelalta ja mihin vaikuttaa tuo koodi?

Vierailija
5/33 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saatana oo todellsta että kakarat heräävät sunnuntaina jo klo 6.30 paskalle, kun ensin koko yö menee 1-2 pätkissä. Vittu, vähemmästäkin polla sekoaa ja alkaa vituttaa joka saatanan asia.

Vierailija
6/33 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun en ole tajunnut koko ajan kouristella tai poissaoleilla, vaan elän ihan normaalisti. Onneksi jatkossa tajuan elää koodini mukaan.

Vierailija
7/33 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siihen, että saa kaikki kyseiseen sairauteen käytettävät lääkkeet hintaan 3e/kpl.

Vierailija
8/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aivan seinähullusti, kun on tuo vakavan mielenterveyshäiriön leima kelakortissa. Yhtään normaalikäytöksistä päivää ei voi olla.

Ja koska me ollaan lastensuojelun asiakkaita, niin kai mun on sitten pakko alkaa hakata mun lapsiani, pitää niitä nälässä ja liassa ja jättää yökausiksi yksin kadulle harhailemaan.

Ihan pakko, koska yhteiskunnalla on tietyt odotukset minunlaiselleni ihmiselle.

Vierailija
9/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä apteekissa "yksykskakkoset" on ihan arkipäivää ja ihan normaaleja asiakkaita, mutta kyllä on pakko myöntää että välillä sitä saattaa hätkähtää kun ns. paremmin toimeentulevan näköinen uraohjusnainen Burberry-huiveineen esitää kela-korttinsa ja siellä on takana 112. On sitä tullut joskus mietittyä että tosiaan on aikamoinen elinikäinen leima.

Vierailija
10/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, olen tyhmä suomalainen blondi, en ymmärrä, mutta uteliaskin olen. Toisaalta mun on väitetty harrastavan tuota ihan samaa mitä ap viestissään kuvaa, koska satuin tulemaan äidiksi hippasen alle 20-vuotiaana.

Vierailija
11/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden erityiskorvausoikeuden edellytykset

112 Vaikeat psykoosit ja muut vaikeat mielenterveyden häiriöt

(Schizophrenia, psychosis affectiva, psychosis manodepressiva, paraphrenia involutionis, status paranoicus, paranoia, dementia senilis, dementia praesenilis, psychoses aliae; A52.1, A69.2, A81.0, B22.0, B56.9, B57.2, E01.8, E03.9, E52, E53.8, E75.6, E83.0, E83.5, F01, F03, F20-F25, F28, F29, F30.1, F30.2, F31, F32.3, F33.3, F84, G10, G20, G30.0, G30.1, G30.8, G30.9, G31.0, G35, G40.9, M30.0, M32.8)

Lausunnon edellytetään perustuvan psykiatrian, nuorisopsykiatrian, lastenpsykiatrian tai oikeuspsykiatrian erikoislääkärin tutkimukseen tai erikoissairaanhoidon yksikössä tai mielenterveystoimistossa suoritettuun tutkimukseen.

Vaikealla psykoosilla tarkoitetaan tilaa, johon liittyy selvä todellisuudentajun häiriintyminen. Näitä ovat skitsofrenia ja harhaluuloisuushäiriö. Lisäksi kaksisuuntainen mielialahäiriö, jossa on ollut maniavaihe tai psykoottinen masennusvaihe, ja mania kuuluvat tähän vaikeiden mielenterveyden häiriöiden ryhmään.

Depression vuoksi erityiskorvattavuus voidaan myöntää vain, kun kyse on depressiosta, jossa on psykoottisia piirteitä (koodi F32.3, F33.3). Psykoottisuuden merkit tulee selvittää lausunnossa.

Lausunnossa edellytetään kuvattavan asianmukaiset diagnostiset tutkimukset ja hyvän hoitokäytännön mukainen hoitosuunnitelma.

Reaktiivisten psykoosien lääkehoito ei ole erityiskorvattavaa.

Vierailija
12/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä koodeja nyt on ihan liki joka toisella. Myös lukion rehtorilla :) Oikeasti! Sä olet ihan itse se joka itsesi luokittelet! Kela vaan maksaa tarvittaessa.

Vierailija
13/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän teet jo niin, olet tainnut jo pidemmän aikaa. Eipä niitä nyt ihan turhasta anneta. Tosin psykomammojen kohdalla voi napsahtaa jo ihan silkasta kusipäisyydestä.

Vierailija
14/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää vastata mitään. Ihan sama sanooko sille järkevästi, kivasti, tylysti, vittumaisesti tai empaattisesti. Samaa paskaa se suoltaa kuitenkin. Jos taasen ei vastaile sille, se lopettaa tän paskanjauhannan.

Vierailija
15/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää vastata mitään. Ihan sama sanooko sille järkevästi, kivasti, tylysti, vittumaisesti tai empaattisesti. Samaa paskaa se suoltaa kuitenkin. Jos taasen ei vastaile sille, se lopettaa tän paskanjauhannan.

Vierailija
16/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin päde normaalien ihmisten säännöt. Vittuilulla saavuttetaan vain "hyvää" mieltä psykomamman päässä. Jos haluaa oikeasti vittuilla, ei vastaa vaan vaikenee kuoliaaksi. Se voisi jopa satuttaa psykomammaa. Tämä tämmönen on todennäköisesti sen ainoa tapa kyetä kommunikoimaan ihmiskunnan kanssa.

Vierailija
17/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti se on paljon normaalimpi, kuin kirjoituksista uskoisi. Tosin plussaa Psykomammalle siitä, että perusasiat ovat ihan totta, mitä hän kertoo. Että ei mitään provoa nää Psykomamman jutut kuitenkaan.

Vierailija
18/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta sille on kiva v*ttuilla.

Mutta se saa siitäkin jotain ihme kiksejä. Ja kyseessä on kuitenkin selvästi hyvin sairas ihminen. Varmaan parempi, jos jättäis sen vittuilunkin, saattaa mennä vaan huonompaan suuntaan siitä.

Vierailija
19/33 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti se on paljon normaalimpi, kuin kirjoituksista uskoisi. Tosin plussaa Psykomammalle siitä, että perusasiat ovat ihan totta, mitä hän kertoo. Että ei mitään provoa nää Psykomamman jutut kuitenkaan.

Vierailija
20/33 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah tästä löytyi syy valtion velkaantumiselle.. Jos yhden henkilön aineet maksaa kelalle esim 900€ kuussa tällä koodilla ja alennuskoodeja on useilla henkilöillä niin siitä voi laskea kustannuksia.. Kuinkahan paljon aineita menee katukauppaan? Mitenköhän alennuskoodit voitaisiin ottaa pois henkilöiltä ketkä ei niitä tarvitse ettei tule väärinkäytöksiä ja huimia lisäkustannuksia valtiolle?