2 vai 3 lasta?
meillä siis 2 lasta isolla ikäerolla. mulla olis toiveessa kolmas mutta epäröin. mies ei haluis mutta tiedän että lämpenis ajatukselle kun saa aikaa.
kolmatta toivon lähinä siksi että saisin vielä kerran kokea raskauden ynm asiat sillä ajatuksella että tietäisin sen olevan viimeinen kerta.
tietty siis muutenkin lapsen haluisin. silti vähän epäröin esim miten jaksan. nyttenkin on välillä tosi raskasta kun isomalla lapsella adhd. toinen lapsi olisi vähintään 3 vuotias ennen kun kolmas syntyisi. Miten eroaa arki ynm jutut kun perheessä on 3 lasta eikä 2 ? onkohan ajatus kolmannesta ihan älytön...?
voisko joku sanoa mielipiteensä tähän tilanteeseen jos nyt joku sai jotain selvää mun epämääräisestä sepustuksesta :)
Kommentit (4)
mut sitten ku tulee järki siihen mukaan niin alan epäröimään. olen muutenkin sillainen ihminen että pohdin kaikkia asioita ja vaikeeta tehdä päätöksiä :)
sitäkin olen miettinyt että tuskin kolmatta tulisin katumaan. sitä taas että kolmatta ei edes yritä voisin joskus katua.
mutta sit taas toisaalta :) nyttenkin hyvä olla. toinen ei ole mikään vauva enään ja nukkuu hyvin ynm suht helppo saada 2 lasta hotoon jos haluaa jonnekkin mennä. kolme lasta on vaikeampi. plussat ja miinukset kun on molemmissa:) en tiedä mitä teen :)))
t ap
jos teette lapsen jos/kun edes toinen sellasen haluaa?
Viimenen se olisi joskus kuitenkin. Tekisitkö neljännen samalla ajatuksella?
Ei minusta tartte ajatella asiaa, jos on jotenkin epäselvä asia.
Oman ja perheen jaksaminen on vaan riitettävä, se menee kaiken edelle.
neljättä ei enään tulisi.
toisaalta olisi hyvä varmaan jättää koko aihe ja kattoa sit joskus uudestaan mutta en kyllä haluis että ikäero olis niin suuri kun ensimäisella ja toisella lapsella.haluisin kumminkin että ittekkin olisin vielä suht nuori kun nuorin lapsi olis 18 v.
no kai tää tästä kun tarpeeks miettii:)))
mutta mulle kolme lasta oli aika ehdoton, kun siihen oli mahdollisuus.
Kaksi ekaa reilun vuoden ikäerolla ja kolmanteen olikin sit pitkä ikäero. Mä olisin halunnut nopeammin, mutta miehellä kesti ennenkuin lämpeni.
Mun oli oikeastaan "pakko" saada vielä kolmas lapsi. Ja kovasti ollaan nautittu koko perhe tuosta kuopuksesta. En olisi edes uskonut kuinka paljon iloa hän on tuonut meidän elämäämme.