Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä tarjoilu hyvä anopin 55-vuotisjuhliin?

Vierailija
20.03.2010 |

Niin että anoppi antoi ymmärtää, että tulee meille juhlimaan synttäreitään (kyseessä siis maatalo joka miehen lapsuudenkoti). Antoi myös ymmärtää, että minun hommani on tehdä pitopöytä, vaikka olen ruokahommissa ihan täys tumpelo, vain perusruoat onnistuvat. No, jotta kolmas maailmansota vältettäisiin, olen suunnitellut seuraavanlaisen noutopöydän, vieraita noin 100.

ruoka:

-vihreä salaatti

-pieniä ruisleipiä, päällä (kaupan) graavisiikaa ja tilliä

-perunoita

-makaronilaatikkoa

-lihapullia kastikkeessa

-kaupan sienisalaattia

-oliivi-feta -sekoitusta

jälkkäriksi:

-tee/kahvi/mehu

-pullakranssi

-kuivakakku

-karkkeja kulhossa

Miltä kuulostaa, mitä puuttuu? Ruokaa olisi tietenkin tarpeeksi, ettei lopu.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääruuat ovat graavisiikaa lukuunottamatta tosi arkisia. Miten olisi paisti (ei ole kovin vaikea tehdä) tai ainakin karjalanpaisti (vielä helpompi tehdä)? Lisäksi kasvissyöjille tarvittaisiin jotain. Näin suuressa vierasjoukossa heitäkin todennäköisesti on.

Vierailija
2/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuullostaa hyvältä mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos makaronilaatikossa on lihaa, niin sitten tekisin sen lisäksi/tilalle kasvisgratiinin. Täytekakkua sit kanssa.

Vierailija
4/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietääkö anoppisi kuolevansa ennen 60 v juhlia? En ole koskaan kuullut että kukaan juhli vielä 55 vuotispäiviä noin suureellisesti. Vasta 75 v aletaan juhlia 5 vuoden välein. Toki kivojahan kaikki kekkerit on. Mutta tulkoon sitten itse järjestämään. Tuon ikäinen ei voi ihan vanhuudenheikkouttaan vielä valitella.

Ruoka on ihan ok, mutta jälkiruuaksi kaipaavat varmaan täytekakkua. Pulla ja kuivakakku yksin ei kuulosta ihan juhlavalta. Monessa paikassa on vain täytekakku, mutta kun itse en syö mitään kakkuja kaipaisin kyllä hyvää pullaa tai edes keksiä. Aikuisille ei karkkia tarvita.

Vierailija
5/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset helpommalla ja laatu on taattu

.

Vierailija
6/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja lässähtää aina kun yritän. Ja valmiit konditoriakakut ovat niin hintavia, ettei meillä ole varaa. Nämä juhlat kun kuulemma ovat meidän lahjamme rakkaalle anopille.

Paistia en lähde edes yrittämään, mutta lihapullatko karjalanpaisti sitten korvaisi? Voiko karjalanpaistia kuumittaa mikrossa, kun täydentää pöytää?

Voin sanoa, että käsitän itsekin menun arkisuuden, mutta tässä jo ollaan kykyjeni äärirajoilla, etenkin kun vieraita on tulossa paljon eikä kokemusta tällaisesta ole.

Vierailija
7/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-v piti itse, sen jälkeen on kunniatehtävä kiertänyt lapselta/minältä toiselle ja nyt on minun vuoroni. Meiltä on ruinattu tätä jo monta vuotta ja nyt ei ole mitään tekosyytä.

Karkit ajattelin lapsille, kun niitä on vieraista yli 15 kpl, joista 3 meidän karkinsyönti-ikäistä.

Kävisiköhän se kasvisruoasta, jos tekisin makaronilaatikon lihaosan soijarouheesta?

Vierailija
8/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin paistaa sulle noita kakkupohjia pientä korvausta vastaan. Mun pohjat ei lässähdäs, ja mulla olis aikaa nyt :)

Vierailija
9/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei voi lässähtää ;)

Täyttämisen osaa kuka vain ja kermaa päälle.

100 hengelle paistat 10 pohjaa ja teet niistä sitten 5 kakkua (eli vain yksi väli).

Vierailija
10/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kuningatar-anoppi anna juhliaan tumpelominiälle laitettavaksi.

Vierailija
11/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka:

-vihreä salaatti

"-pieniä ruisleipiä, päällä (kaupan) graavisiikaa ja tilliä

-perunoita

-makaronilaatikkoa

-lihapullia kastikkeessa

-kaupan sienisalaattia

-oliivi-feta -sekoitusta"

*Mitä jos unohtaisit tuon kokonaan, ja tekisit jotain keittoa tai pataruokaa...? Esim. Burgundinpataa tai vaikka kahta erilaista keittoa kuten lohikeitto ja lihakeitto? Nuo kestävät pidemmän tarjoiluajan, voit pitää miedolla lämmöllä uunissa/hellalla.

Lisäksi tarjoa hyvää tuoretta leipää, jos osaat niin vaikka itse leivottua, ja vaikka vielä karjalanpiirakoita ja munavoita.

"jälkkäriksi:

-tee/kahvi/mehu

-pullakranssi

-kuivakakku

-karkkeja kulhossa"

Ehdottomasti pitää olla kakku!!!

Ja sen voit vaikka pyytää jotain tuttua leipomaan jos itse et osaa. Ja kakkuja pitää olla pari kolme (riippuen niiden koosta) jotta riittää 100 hengelle. Kuivakakku jää yleensä kokonaan syömättä, samoin pullat. Toki pullaa voi vähän laittaa tarjolle, ja minusta kahvipöytään kuuluu myös keksit, eli niitä myös.

Vierailija
12/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuisko teillä olemaan ammattikoulua lähellä?

Ainakin meidän ammattikoulusta saa pitopalvelun lähes aineiden hinnalla.

Et varmaan vatkaa tarpeeksi jos pohja lässähtää.

Mutta tosiaan ei tarvii olla mitään 'juhlaruokaa' jos kyseessä vuosittaiset synttärit. Ihan riittää yksinkertainen ruoka.

Vierailija
13/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noista kahdesta pitää valita, niin ehdottomasti karjalanpaisti (paljon juhlavampi kuin lihapullat). Karjalanpaistia ei tarvitse lämmittää mikrossa. Voit pitää sitä lämpimassä uunissa niin kauan, että panet sen pöytään. Karjalanpaistia on tosi helppo valmistaa isommallekin porukalle, kunhan on tarpeeksi isoja uunivuokia.

Saisitko jonkun toisen sukulaisen tekemään täytekakut, jos et itse osaa. Ne kyllä kuuluvat ehdottomasti syntymäpäiville.

Terv. se, joka aikaisemmin ehdotti karjalanpaistia.

Vierailija
14/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että anoppi antoi ymmärtää, että tulee meille juhlimaan synttäreitään (kyseessä siis maatalo joka miehen lapsuudenkoti). Antoi myös ymmärtää, että minun hommani on tehdä pitopöytä, vaikka olen ruokahommissa ihan täys tumpelo, vain perusruoat onnistuvat. No, jotta kolmas maailmansota vältettäisiin, olen suunnitellut seuraavanlaisen noutopöydän, vieraita noin 100. ruoka: -vihreä salaatti -pieniä ruisleipiä, päällä (kaupan) graavisiikaa ja tilliä -perunoita -makaronilaatikkoa -lihapullia kastikkeessa -kaupan sienisalaattia -oliivi-feta -sekoitusta jälkkäriksi: -tee/kahvi/mehu -pullakranssi -kuivakakku -karkkeja kulhossa Miltä kuulostaa, mitä puuttuu? Ruokaa olisi tietenkin tarpeeksi, ettei lopu.

Niin että anoppi antoi ymmärtää, että tulee meille juhlimaan synttäreitään (kyseessä siis maatalo joka miehen lapsuudenkoti). Antoi myös ymmärtää, että minun hommani on tehdä pitopöytä, vaikka olen ruokahommissa ihan täys tumpelo, vain perusruoat onnistuvat. No, jotta kolmas maailmansota vältettäisiin, olen suunnitellut seuraavanlaisen noutopöydän, vieraita noin 100. ruoka: -vihreä salaatti -pieniä ruisleipiä, päällä (kaupan) graavisiikaa ja tilliä -perunoita -makaronilaatikkoa -lihapullia kastikkeessa -kaupan sienisalaattia -oliivi-feta -sekoitusta jälkkäriksi: -tee/kahvi/mehu -pullakranssi -kuivakakku -karkkeja kulhossa Miltä kuulostaa, mitä puuttuu? Ruokaa olisi tietenkin tarpeeksi, ettei lopu.

puolesta (helppoja tehdä ja niihin voi laittaa mukaan juureksia, jotka nyt halpoja). Lisukkeeksi keitettyjä perunoita, salaattia, joku kasvisgratiini ja erilaisia leipiä levitteillä. Silloin on jotain kasvissyöjillekin.

Jälkiruokapuoli on muuten ok, mutta täytekakku on must. Jätä vaikka kuivakakut pois.

Vierailija
15/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä burgundinpataa noiden lisäksi ja jättäisin makaronilooran pois ja tilalle kasviskratiini. lihapullat on kuitenkin hyvä vaihtoehto jos on kerran lapsia myös.Ja täytekakku: osta valmiita kakkupohjia ja kostuta kunnolla.

Vierailija
16/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku pitää olla, tässä vaihtoehtoja:

- Tee marenkikakku (pohjia kaupasta), jotka kostut runsaalla marjavuorella ja kermavaahdolla. On juhlava ja "kuningattarelle" sopiva.

- Huijaa valmispohjilla. Kostuta kunnolla ja väliin esim Vanilijavaahtoa, jolloin ei asiaa huomata. Oikeasti.

- Kysy apua esim. seurakunnan emmännältä, koulun keittäjältä tai joltain ystävältä mammakerhosta. Täytekakun tarvikkeet ovat kermaa lukuunottamatta halpoja ja saat ehkä sopuhintaan sovittua. Pyydä siis rohkeasti apua (asiaa ei tarvitse kertoa eteenpäin).

- Kokeile Tiramisua, se on perinteistä kakkua helpompi onnistua, voi tehdä valmiiksi tai siis pitää tehdä valmiiksi ja sopii myös "hienosteluun".

Vierailija
17/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiskymppisiä ja jättäisin kyllä tuosta lihapullat ja makaronilaatikon pois, ne ei ole mitään juhlaruokaa. Mielummin vaikka lohikeitto! Tai tee vaikka paahtopaistia ja espanjalaistyylistä perunasalaattia - helppoa ja riittoistaa! Lisäksi joku ruokaisa vihersalaatti jossa seassa vaikka hunajamelonia, fetaa (tai mozzarellaa) ja oliiveja.

Ja kakku pitää olla:D

Vierailija
18/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen lisukkeeksi kuuluu ehdottomasti puolukkahillo.

Vierailija
19/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
20/25 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa leipoa ja parit ristiäiset ja synttärit on vietetty valmispohjakakkujen avulla. Voin suositella! Kunhan vaan hyvät ja freesit täytteet laitat niin hyvää tulee. Eikä ole hinnalla pilattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi