Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille syntyi vauva ja eräs sukulaisperhe ei ole reagoinut asiaan mitenkään. :o

Vierailija
20.03.2010 |

En todellakaan odota mitään vauvamme palvontaa tai ylenpalttista huomiota, mutta aika erikoiselta ja loukkaavalta tuntuu, etteivät toiset laita edes onnittelutekstaria tai kysy, milloin vauvaa voisi tulla katsomaan. Kyse on kuitenkin samassa kaupungissa asuvasta lähisukulaisperheestä.

En nyt viitsi oikein tätä asiaa heille tyrkyttääkään - esim. kutsua kylään, jos ei kerran kiinnosta. Kiusallista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat kuulleet vain toisen käden kautta, niin ovat varmaan loukkaantuneita kun ette ole heille asiaa lainkaan ilmoittaneet.

Vierailija
2/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat kuulleet vain toisen käden kautta, niin ovat varmaan loukkaantuneita kun ette ole heille asiaa lainkaan ilmoittaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoititko itse heille että vauva syntynyt maailmaan? nooo ei meitäkään moni muistanut mutta äitini ja hänen siskonsa muitten sukulaisten edestäkin. ja päätinkin että jos joku serkkuni saa vauvan ja joku muistaa heitä eikä minun vauvaani, avaan kyllä suuni!!!

Vierailija
4/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilanteessa muistaneet. Kaikilla on oma elämänsä ja murheensa. Jollakulla oli juuri omainen kuollut, toinen kuuli sairastavansa syöpää, kolmannessa perheessä oli molemmat vanhemmat joutuneet työttömiksi, mikä tarkoitti pienemmän asunnon hankkimista jne.

Näitä asioita en tietänyt silloin olevan, mutta sen tiesin, etteivät minua halua loukata. Miksi siis olisin pahastunut?

Vierailija
5/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joulukorttiin laitettiin runo, niin osa sukulaisista ei reagoinut mitenkään. Osa onnitteli joko mun porukoita, yksi mun mummoa! Ihan kun se mummo olisi yrittänyt vauvaa 1,5 v ja tullut raskaaksi!

Vierailija
6/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo aika oppia huomaamaan, että maailma ei sittenkään pyöri teidän vauvan ja perheenne ympärillä ;)

Ei kaikilla ole tapana rynnätä kyläilemään heti vauvaperheisiin, vauvat nyt näyttää aika samanlaisilta eikä niissä välttämättä ole kamalasti ihasteltavaa. Valitettavasti. Meilläkin kolme lasta ja kolmatta ei oikeasti isovanhempia ja sisaruksia lukuun ottamatta käynyt katsomassa juuri kukaan. Ja osa sukulaisista on sellaisia, että tuppaavat kylään heti kun kotiutuu sairaalasta, mutta sitten ei vuosikausiin tarvitsekaan pitää enää mitään yhteyttä. Ota noista aina selvää.

Vierailija
7/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt vaan toisten vauvauutiset liikuta mihinkään suuntaan.. parhaalle kaverilleni laitoin vauvaviestiin vastaukses Ok! No kaveri tuntee mut ja ymmärsi vitsin :-) Ja ko. vauva on mun kummilapsi..

No kuulun muutenkin siihen ihmisryhmään joka ei vastaa puhelinsoittoihin tai viesteihin jos ei huvita eikä varsinkaan vastaile mihinkään joulukortteihin! Ne menee suoraan paperinkeräykseen.. Joo, olen huono ihminen..

Vierailija
8/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin jotkut tutut ,eivät ole noteranneet mitenkään pieneen lapseen ,eivät sano mitään ,esm, ompas kasvanut.Meidän perheellä on se tyyli ,sanoa jotain kaunista muista lapsista.Hyvin övat itseensä täynnä, tyhmiä.

Vierailija
9/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa, etten tiedä yhtään, ottiko kaikki mun ja miehen sisarukset yhteyttä vauvan syntymän jälkeen! En laskenut huomionosoituksia siinä vaiheessa, olin niin onnessani muutenkin. Ja olemme todella läheisiä.

Et odota vauvasi palvontaa ap, mutta ehkä vähän kuitenkin? Tai sitten oman napasi?

Vierailija
10/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä heillä on numero vaihtunut? Eikä saanut tekstaria.

Tai sitten ovat vain tosi epäkohteliaita!!!

Vierailija
11/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tiedon äitini tekstiviestillä ja seuraavana päivänä luin Iltiksestä :)

Silti laitoin onnittelukortin ja ostin lahjankin!

Olin vain iloinen että sain tiedon tänne maailmanääriin.

Ap, anna olla. Eikö ole aika selvä että heitä ei vauvasi kiinnosta. Saatte kuitenkin varmasti ihan tarpeeksi huomiota muilta.

Muista että et tiedä ollenkaan syytä miksi ei kiinnosta! Ehkä heillä on vaikeuksia ja toisten vauvat on kuin veistä haavassa kääntäisi ...

Vierailija
12/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetän onnitteluviestin heti perään.

Voisiko olla niin että viestisi ei ole mennyt perille sillä osa viesteistä ei koskaan saavuta vastaanottajaa.

Mielestäni voit soittaa heille ja kertoa vauvasta ja vasta sen jälkeen teet johtopäätöksiä.

Vierailija
13/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista laskeneeni että keneltä on kortti tullut ja keneltä ei. Ekalle lapselle kortteja tuli enemmän ja toiselle jo vähän vähemmän.

Itsellänikin on kaksi vauvakorttia lähettämättä, kun elämä on juuri nyt talonrakennuksen kanssa niin hektistä. Nytkin tulin katsomaan netistä kodinkoneita, mutta eksyin sitten vähän tähän. En kyllä pysty käyttämään joka sekuntia elämästäni tehokkaasti. Kortit on jo ostettu ja värssy etsittynä, joten eiköhän niistä korteistakin tule valmista vielä.

Vierailija
14/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuntui ,kun iso osa ihmisiä onnitteli,kiva oli saada onnittelukortteja ,vaikka minä en heitä tuntenutkaan, mieheni tuttuja ja työkavereita.

Vierailija
15/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettei joku lähetä viestiä tai korttia, ei tarkoita sitä että he eivät ajattele teitä ollenkaan.

Minä en edes muista kaikkia ketkä onnittelivat vauvasta tai ketkä jättivät onnittelematta. En itsekään aina muista, joten en odota sitä muiltakaan.

Eräs ystäväni taas oli merkinnyt vauva-albumiin kaikki jotka olivat onnitelleet tekstarilla, lähettäneet kortin tai antaneet lahjan. Lahjoja ja muistaneita oli lueteltu pitkät rivit. Kukin tyylillään.

Vierailija
16/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia lastensaantiongelmia? Tai omia ongelmia ylipäätään eikä toisten riemut oikein tunnu riemuilta??

Vierailija
17/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "lähisukulaisen" käsite voi olla niin monenlainen. Minkä ikäisiä ovat?

Itse en ole tuollainen kuin sinä, että loukkaannun moisista asioista. Ehkä johtuu siitä, että olen kotona tottunut että omat vanhampani usein unohtavat lastensa ja lastenlastensa merkkipäivät...

Ja itse en myöskään yhtään tykkää jos "lähisukulaiset" omia vanhempia ja sisaruksia lukuunottamatta tunkevat kylään vauvaa katsomaan hetikohta, haluan olla vauvan kanssa enkä kestitä vieraita. Enkä myöskään halua heti silloin alussa taudinkantajia kotiin.

Jotkus ihmiset saattavat hyvinkin ajatella teitä lämpimästi, mutta eivät vain saa aikaiseksi muistamisia ajallaan.

Vierailija
18/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei joltain kumminkaimanmummoilta tulleita vastauksia "lasketa", mutta omilta ja miehen sisaruksilta sentään (emme ole suurperheistä). :) Kyseessä siis on sisaruksen perhe.

Ei varmasti ole puhelinnumero vaihtunut eikä ole lastensaantivaikeuksia. Ehkäpä heillä on sitten muuten vaikeaa.

ap

Vierailija
19/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että jos kyseessä on vaikka serkku, täti tms. niin sitten en odottaisi. Harmi, että näin on käynyt, mutta yritä päästä asiasta yli. terv. 19.

Vierailija
20/30 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kanssa tunnu kivalta kuulla kaupassa naapurinkumminkaimalta että olet raskaana, kun et sitä meille ole voinut kertoa, vaikka asutkin parin kilometrin päässä meiltä.

tai jos vaikka nähtäessä mainitsisit asiasta, sen sijaan että käännät selkäsi kun tullaan samaan huoneeseen.

Tai olisit edes yhteydessä veljeesi ja kummipoikaasi...

Ja kun yht.äkkiä pamahtaa tekstari jossa onnittelet veljeäsi että hänestä on tullut eno. niin ei ketään enää silloin kiinnosta sinun vauvasi tai elämäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi