Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne liian aikaista

Vierailija
20.03.2010 |

viedä 1v1kk ikäinen lapsi päivähoitoon?

Serkkuni on tosi paljon kauhistellut kun olen suunnitellut vieväni poikani tuon ikäisenä päivähoitoon. Ajattelin kysyä teidän milipiteitänne, onko se tosiaan liian aikaista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kannalta on, sillä tietäisitpä miten siellä ne vauvat hoidetaan...

Vierailija
2/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kysyt niin on... Mä olen vienyt ekan ja tokan lapsen päiväkotiin kun ovat olleet 1v ja nyt kolmas on menos 1v 1kk ikäisenä päiväkotiin, kun täytyy töihin mennä. Vanhin on nyt ekaluokalla ja toinen kohta 4v ja ovat erittäin sosiaalisia ja iloisia poikia. Kummallakaan ei ollut mitään itkuja kun aloittivat päiväkodissa ja ovat aina tykänneet sinne mennä. Itse olen myös päiväkodissa töissä ja huomannut monesti että juuri 1v sopetuu paremmin kuin 2-3v, siinä iässä juuri vaikeinta päiväkodin aloittaminen. Myös se vaikuttaa paljon onko jo vauvasta lähtien ollut hoidossa esim isovanhemmilla aina silloin tällöin. Olen huomannut että lapset jotka eivät ole olleet muilla hoidossa koskaan, on paljon vaikeampi päiväkodin aloituskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tuon ikäisenä päiväkotiin, sanoi kuka mitä hyvänsä :) ainoa poikkeus jos poika ei osaa kävellä silloin vielä niin sumplitaan isovanhempien kanssa alkuajat niin että on mahdollisimman vähän päiväkodissa kunnes oppii kävelemään. sekin vaan siksi että kun kesällä aloittaa päiväkodin ja ovat paljon ulkona, ettei tarvitsisi muiden lasten jaloissa kontata pihoilla.

ap

Vierailija
4/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 vuotiaat sopeutuu tosi hyvin mut jos 3 vee vie niin voi tulla aamuitkuja.

mut 3 veet kertoo sit taas päivän tapahtumista.

tarhat on pahoja SEN takia et siellä yhellä on pöpö niin sit on kaikilla. perhepäivähoidossa ei tota ongelmaa oo niin usein, mut sit taas en veis omaa lasta perhikseenkään, onhan lapsesi silloin toisen ihmisen KOTONA!!

Vierailija
5/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omaa lastani päiväkotiin laita vielä noin pienenä. Vaikka pienillä ryhmäkoko on pienempi, on 12 lasta aivan liian suuri määrä tuon ikäiselle. Myös äänimaailma on päiväkodissa noin pienelle liian kova ja muutenkin liikaa toimintaa ympärillä. Itse valitsen ehdottomasti perhepäivähoidon, jos lapsi on tuossa iässä hoitoonvietävä.

Vierailija
6/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on täysin pätevä syy laittaa lapsi päivähoitoon! Mutta jos olet kotona niin en kyllä laittaisi. Lapsesi tottuu tuon ikäisenä nopeasti hoitoon ja saa ystäviä, hänestä tulee sosiaalinen ja oppii vaikka mitä siellä!

Vierailija
7/7 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomat ja pari kuukautta hoitovapaata on pidetty kun lapsi on tuon vuoden ja kuukauden vanha. Itse en ajattele lapsen olevan silloin liian pieni tai että olisi liian aikaista. Jotenkin tuo sukulaiseni spekuloiminen ja kauhistelu alkoi mietityttää ja siksi ajattelin kysäistä muiltakin mielipiteitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä