Miten pesette vessaharjanne?
Ja miten usein pesette? Ja miten usein vaihdatte harjan uuteen vai ettekö vaihda?
Kommentit (22)
minä laitan wc-harjan aina kakkaisten bodien ja muiden kakkavaatteiden kanssa noin kerran viikossa pyykkikoneeseen. Puhdasta tulee. Enpä muista milloin olisin ostanut uuden. Tuo näyttää edelleen uudelta, taitaa olla jotain n. 7 v. vanha.
siinä se samalla huuhtoutuu, kun sitä käyttää.
eli kerran viikossa bideellä ja vaihdan harjan noin 2 kk välein.
kuten hammasharjoja. Eihän niitäkään erikseen pestä.
ei tulis mieleenkään pestä harjaa pesukoneessa saatikka käsin. Harjan uusin noin 3kk välein.
minä laitan wc-harjan aina kakkaisten bodien ja muiden kakkavaatteiden kanssa noin kerran viikossa pyykkikoneeseen. Puhdasta tulee. Enpä muista milloin olisin ostanut uuden. Tuo näyttää edelleen uudelta, taitaa olla jotain n. 7 v. vanha.
10 vuotta sitten. Kloriittia kaadan silloin tällöin sinne kuppiin jossa se harja seisoo. ostaako joku ihan oikeesti uusia harjoja aivan alvariinsa? Miksi?
Meillä ei käytetä pönttöharjaa kuin tosi harvoin ettei se likaantuisi. Pönttö onkin sitten sen näköinen...
vessaharjan käytön jälkeen huolellisesti. On ihan valkoinen ja puhtaan näköinen, eipä ole tullut mieleenkään vaihtaa. Tuo on ollut mulla ainakin vuodesta 2003, toinen talon vessaharjoista tuli talon mukana.
liotan sangossa vedessä ja klooripitoisessa puhdistusaineessa.
Yleensä vain huuhtelen pesun jälkeen, joskus jätän pestyyn vessanpöttöön likoomaan ja heitän päälle Tolua, antaa olla muutaman tunnin ja huuhtasu.
10 vuotta sitten. Kloriittia kaadan silloin tällöin sinne kuppiin jossa se harja seisoo. ostaako joku ihan oikeesti uusia harjoja aivan alvariinsa? Miksi?
Viimeksi panostin ja hankin sellaisen vaihtopää vessaharjan, vielä en ole sitä päätä vaihtanut, vasta sitten kun se on kulunut.
Pesuaineella kun pesee pöntön viikoittain, niin ei se kovin likaiseksi ehdi. Pesuaine pesee samalla harjankin puhtaaksi, joka pesun jälkeen huuhdon käsisuihkulla harjan pikaisesti.
Ihan on valkoinen ja puhdas, vaikka käytän sitä viikottain, tuo tämän hetkinen on 3 vuotta vanha, ostin kun tähän taloon muutettiin.
Ei kai sen väliäkään, jos ei nuole sitä harjaa eikä ui wc-pöntössä, mutta mua kyllä häiritsee ajatus bakteerisesta wc-harjasta, ja siksi desinfioin harjan välillä kloriitilla.
Potan kans sinne alaosastoon ja normiastiat yläosastoon kun olin kylässä. Hänellä on hygieniapassi joten en alkanut väittelee asiasta mut eipä enää siellä mulle ruoka maittanut...
Yök. Ehkä olit siellä liian usein syömässä? Ei mutta, tuohan olisikin loistava kikka karkoittaa eräs ei-toivottu vieraani, joka tuppautuu lastensa kanssa meille silloin tällöin täysihoitoon. Ei vaan taida pokka pitää.
harjan pöntön sisäreunaan, en muuten pese
vaihdan n kerran vuodessa