Mitä ihmettä on verinen vuoto ovulaation jälkeen?
Eli siinäpä se kysymys jo olikin. Olemme siis yrittäneet lasta jo monta kuukautta ja olen jo aiemminkin ihmetellyt, kun minulla on puolessa välissä kiertoa hieman veristä vuotoa. Tässä kierrossa otin käyttöön ovulaatiotestin ja nyt tiedän, että tuo vuoto on siis ovulaation jälkeen. Ihan joka kierrossa sitä ei ole tullut, mutta useimmiten kyllä. Tätä vuotoa ei siis ole tullut kuin nyt vasta pillereiden lopettamisen jälkeen.
Mitähän ihmettä tuo vuoto oikein on? Onko kellään kokemusta samanlaisesta? Alkaa kohta tulla jo pieni huoli, kun en tosiaan ole raskautunut vaikka yritystä on jo yli puoli vuotta takana. Olen joskus kuullut jostain kiinnittymisvuodosta, mutta en tiedä siitä sen enempää. Ja toisaalta kun tuota vuotoa on tosiaan tullut lähes joka kuukausi.
Kommentit (2)
Kiitos vastauksestasi VadelmaMama. Helpotti kuulla, ettei tuo vuoto ole luultavastikaan mitään sen kummempaa. Googletinkin vielä ja näinhän tuo asia taitaa olla. Itselleni tuo vuoto tuli vaan aika yllätyksenä, en tiennyt siitä aiemmin mitään.
"Ovulaatiovuoto ilmestyy LH-piikin jälkeen kierron puolivälissä. Se on niukka ja kestää pari päivää, eikä sen tarvitse esiintyä joka kierrossa. Vuodon arvellaan johtuvan estrogeenipitoisuuden ohimenevästä laskusta naisen verenkierrossa. Sitä ei tarvitse hoitaa mitenkään." -sanoo Duodecimin naistentautien oppikirja. :)
E-pillerithän pitää ovulaation poissa, joten siksi ei varmaan ole pillereiden aikana sitä ollut.
t.VM