Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eroaisit kirkosta, eroaisitko siksi, että kirkko on liian liberaali vai liian konservatiivinen?

Vierailija
19.03.2010 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnutkin asiaa, mutta se tappaisi vanhemmat sykäriin, joten..

Vierailija
2/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siksi, että en usko kirkon edustamaan jumalaan.

Protestina eroni johtuisi todennäköisesti kirkon harrastamasta tekopyhyydestä, valikoivasta Raamatun tulkinnasta ja muusta oman edun ajamisesta ja ongelmien vähättelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnutkin asiaa, mutta se tappaisi vanhemmat sykäriin, joten..

Eikös lapset voi kuitenkin kastaa (ja vaikka halutessaan erottaa kirkosta kasteen jälkeen)... No, ehkä on kuitenkin yksinkertaisempaa pysyä jäsenenä, jos kirkollisvero ja kirkon arvomaailma ei kovin paljn ärsytä.

Vierailija
4/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani kastoivat minut aikanaan ev.lut.kirkkoon, kun eivät paremmasta älynneet.

Täysi-ikäiseksi tultuani erosin siitä heti, koska olen uskonnoton. Ei siinä liberaalisuus tai konservatiivisuus paina mitään, onhan noita muitakin poliittis-taloudellisia aatesuuntia kuin ev.lut. kirkko.

Vierailija
5/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko asiaa edes pakko kertoa? Ja aika kauheeta on, jos vanhemmillee ei voi avoimesti aatemaailmaansa kertoa.

Vierailija
6/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroaisin siksi, että kirkko on liian liberaali eikä noudata opetuksiaan.

Jos taas en uskoisi kirkon opetuksiin, eroaisin koska pitäisin sitä liian konservatiisena.

Itse olen eronnut aikoja sitten, koska kirkko ei antanut minulle mitään.

Vierailija
7/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko kirkon opetuksiin ja tajusin lopulta, kuinka äärettömän typerää on kuulua yhteisöön (ja maksaa merkittävää vuosimaksua, yli 600 €) jonka keskeisiä opetuksia pitää hölynpälynä.

eli konservatiivisuus/liberaalisuus -akselilla ei mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
8/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kylläkin siksi, että en usko kirkon opetukseen. En neitseestä syntymiseen, en perisyntiin, en Jeesuksen ylösnousemukseen enkä Jeesuksen sovituskuolemaan. Uskon jonkinlaiseen Jumalaan tai jumaluuteen, mutten tuollaiseen kristilliseen vihaiseen ja kostonhaluiseen ukkoon.

No, jos näistä kahdesta pitäis valita niin varmaan pidän kirkkoa liian konservatiivisena. Eikös se ole aikamoisen väärin, että sorretaan tiettyä kansanosaa eli homoja? Lieneekö edes laillista. Ei ainakaan anna kovin hyvää kuvaa kirkon ihmisoikeuskäsityksestä tuo että "kyllä me homot hyväksytään, mutta he eivät saa toteuttaa seuksuaalisuuttaan". uskomatonta tuubaa.

Vierailija
9/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin konservatiivit saisivat liian suuren jalansijan kirkossa. Kehoitankin kaikkia liberaalisti ajattelelvia uskovaisia pysymään kirkossa tai liittymään siihen, jotta tasa-arvo lisääntyisi!

Itse eroaisin kirkosta vain, jos en uskoisi Jumalaan. Mieheni teki niin ja se oli suoraselkäinen teko.

Vierailija
10/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että en usko kirkon edustamaan jumalaan. Protestina eroni johtuisi todennäköisesti kirkon harrastamasta tekopyhyydestä, valikoivasta Raamatun tulkinnasta ja muusta oman edun ajamisesta ja ongelmien vähättelystä.

Vierailija
11/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eroaisin kirkosta vain, jos en uskoisi Jumalaan. Mieheni teki niin ja se oli suoraselkäinen teko.

Vierailija
12/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkko on liian liberaali. Olen vaan laiska eroamaan ja etsimään enemmän kantaani toteuttava yhteisö. Lisäksi on mukavampaa näin lastenkin kannalta.

Vierailija
13/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon oppihan ei saa muuttua ajan mukaan. Eikös se totuus pysy samana. Mitä järkeä on mennä ajan muotivirtausten mukaan.

Vierailija
14/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en usko mihinkään paimentolaisten satuihin.

Vierailija
15/15 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen kehitys näyttää huolestuttavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi