Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luther-säätiö erkaantumassa kirkosta. Miten muut uskonnolliset yhteisöt?

Vierailija
19.03.2010 |

Luther-säätiö valitsee oman piispan ohi kirkon hyväksynnän

19.3.2010 6:29

A A

STT

Suomen Luther-säätiö ottaa etäisyyttä evankelisluterilaiseen emokirkkoonsa vihkimällä oman piispan huomenna. Suomen evankelisluterilainen kirkko pitää omaa piispaa askeleena kirkosta erkaantumisen suuntaan.

Säätiö on perustamisestaan lähtien halunnut erottautua evankelisluterilaisen kirkon valtalinjasta. Se kritisoi esimerkiksi kirkon maallistumista ja naispappeutta.

Tähän asti säätiön papit ovat käyneet hakemassa pappisvihkimyksensä Ruotsista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät hyväksy naispappeutta tai homoavioliittoja? Kenelle kirkko ja kirkon vauraus kuuluu? Suomalaisten enemmistölle vai konservatiiveille?

Vierailija
2/5 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkeyttä siskot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyhjät kirkkosalit ja seinät jää, aktiiviset seurakuntalaiset lähtee omiin porukoihinsa ja kustantaa ne itse. Nythän on jo osittain näin.

Vierailija
4/5 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagettihirviö ei ole toistaiseksi eronnut kirkosta. Ei ole kyllä siihen vielä liittynytkään.

Vierailija
5/5 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni luthersäätiöläisistä useimmat ovat valtiokirkon jäseniä elikkä maksavat kirkollisveroa.

eivät he "omista" kirkon vaurautta sen enempää kuin kukaan muukan kirkon jäsen.

sitä paitsi eihän luthersäätiö saa mitään taloudellista hyötyä evlut kansankirkolta, pelkkää kulua vain. he maksavat itse pappiensa palkat ja maksavat itse kirkkosalin vuokran. ja muut kulut. eivätkä saa euroakaan evlut kirkolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi