Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläselän kivusta

Vierailija
19.03.2010 |

Heräsin pari yötä sitten yläselässä olevaan kipuun. Kipu oli sellainen, että jokainen pieni liikekin tuntui, myös syvään hengittämisenkin tunsin. Ruokaillessa välillä tuntui nielaisukin, ellei ollut hieman selkä köyryssä.

Helpoin oli olla jos kietoi kätensä ympärilleen, aivan kuin jokin olisi avautunut selässä.

Nyt alkaa jo helpottaa. Viime yö meni ilman särkylääkettä ja hyvä niin koska imetän.

Vielä kuitenkin tuntuu hieman, eli ihan kunnossa ei vielä selkä ole, mm. välillä tuntuu kun esim. nielaisen enemmän, mutta ei siis koko ajan niellessä. Ja siis tuo tunne siellä selässä kuin jokin olisi ollut tulehtunut tai jotain.

Nyt sitten palstatohtorit töihin. Yhtäkkiä aloin ajattelemaan, että entäs jos kyseessä onkin ihan jokin muu kuin selkäkipu? Jotakin ruokatorvessa:(

Että mun pitääkin olla tälläinen vainoharhainen pelkääjä:(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rennietä kehiin vaan.

Vierailija
2/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tämä nyt sitä ole varmaankaan.

Kun närästyskipua, niin kipu selässä hieman eri paikkaa sekä kipu sellaista läpitunkevaa ihan etupuolellekin asti.

Ei kai ole poissuljettua, mutta kyllä tämä selkäkipu on tosiaan aivan erilaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat olemaan jo vanha. Normaalisti ihmiset menehtyivät noin 3ov tietämillä. Nykyään ihmiset elävät 40 vuotta yli oman elämänsä.

Vierailija
4/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni epäili kivun tulleen kun olimme lenkillä pitkästä aikaa ja minä kävelin aikasta liukkaalla, joten jouduin kokoajan jännittämään lihaksia (työnsin tuplarattaita samalla). Vähän sellainen tuo kipu olikin, kuin olisi aivan jumissa ja kuin kiinnikkeitä ois yläselkä täynnä.

Vierailija
5/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat olemaan jo vanha. Normaalisti ihmiset menehtyivät noin 3ov tietämillä. Nykyään ihmiset elävät 40 vuotta yli oman elämänsä.

Vierailija
6/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on sama vika kuin minulla, eli fasettilukko.

Eli siis nikamien välissä on fasettinivelet menee jotenkin lukkoon.

Selkä ei siedä suoristamista, kiertoliikettä (pienintäkään) hengittäminen sattuu. Eli kyyryssä varovasti hengittäen on paras. Selkä menee jumiin yön aikana ja päivällä vetristyy.

Vierailija
7/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on sama vika kuin minulla, eli fasettilukko. Eli siis nikamien välissä on fasettinivelet menee jotenkin lukkoon. Selkä ei siedä suoristamista, kiertoliikettä (pienintäkään) hengittäminen sattuu. Eli kyyryssä varovasti hengittäen on paras. Selkä menee jumiin yön aikana ja päivällä vetristyy.

Päivällä on tosiaan oli aikasta hyvä olla. Yötä kohden alkoi taas tuntumaan ja ehkä siksikin, että alkoi jännittämään/varomaan selän joka liikettä.

Tuossa taas kun nostin vauvan syliin, niin hän tuntui ainakin kymmenenkertaa painavammalta selkäni puolesta.

Vierailija
8/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitääkö käydä hierojalla tai jotain tervehtymisen nopeuttamiseksi?

Vierailija
9/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää tämä ikääntyminen.

Vierailija
10/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan tuo fasettilukko kuulostaa tutulta...hmm,aivan kuin ois joskus hieroja siitä mulle maininnutkin.

Kipukohta on siis aivan tuossa selkärangassa.

Vierailija
11/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fasettilukko lähti minulta itsekseen ja oli välissä useamman vuoden poissa kiusaamasta.

Toisella kerralla fysioterapian ym kanssa kesti useamman kuukauden ennen kuin helpotti. Toisaalta tuo on ongelma joka joskus on pahempi ja joskus taas hyvin huomaamaton. Vaikka siis kesti useamman kuukauden niin ei härinnyt elämää enään fysioterapian aloituksen jälkeen. Pahimmillaan kipu oli niin paha, että en pysytynyt nukkumaan.

Tuohon auttaa jumppaaminen josko netistä löytyisi liikkeitä koska en itse osaa selittää niitä.

Vierailija
12/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla teki se imetysasento ja lapsen nostelu ja sylissä pito ku teki ruokaa yms. hieronnalla sai sen pois. ja hieroja antoi myös jumppaliikkeitä jolla ne sai pois.

kokeile venytellä niin että nostat kädet pään sivuille sillai että kyynärpäät osoittaa sivuille. istu tuolin reunalla tukevasti jalat maassa ja pyöritä yläkroppaa oikealta vasemmalle. en tiiä tajusko tästä selityksestä mitään.

Vierailija
13/14 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla teki se imetysasento ja lapsen nostelu ja sylissä pito ku teki ruokaa yms. hieronnalla sai sen pois. ja hieroja antoi myös jumppaliikkeitä jolla ne sai pois. kokeile venytellä niin että nostat kädet pään sivuille sillai että kyynärpäät osoittaa sivuille. istu tuolin reunalla tukevasti jalat maassa ja pyöritä yläkroppaa oikealta vasemmalle. en tiiä tajusko tästä selityksestä mitään.

Täytyy noita jumppaohjeita hieman haeskella netistä.

Niin ja mikäs sen sulkee pois, että mulla ois lievää närästystä tuon selkäkivun lisänä.

Kiitos vastauksista:)

Vierailija
14/14 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pylly

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi