Parivuotiaalle ½ litraa jäätelöä...kerralla.
Olin ihan shokissa eilen kun kaveri (isä) kertoi äitin syöttävän yhteiselle pojalleen puoli litraa jäätelöä kerralla! Pistävät siis telkkaria katsoessaan litran jäätelöä puoliksi ja istuvat sitten sohvalla syömässä ja telkkaria katsovat.
Onko tämä ihan normaalia toimintaa vai... :D Silloin kun minä olin lapsi, äitini laittoi puolikkaan paketin neljään osaan.. :/
Saattaa lapsi myös istua iso mättökarkkipussi kädessä television ääressä ja saa rauhassa syödä just niin paljon ku napa vaan antaa myöten. Ja sitten ihmetellään kun ei "oikea ruoka" maistu.
Olen joskus avannut sanaisen arkkuni vastaavanlaisesta makean syöttämisestä lapsen äidille, mutta minä kuulema tulen toimimaan aivan samalla tavalla kun minun tyttäreni (nyt 3 kk) on samanikäinen...öhöm, saanen epäillä?
Kommentit (7)
Eivät varmaan kovin usein tee noin ja joskus on vaan kiva ottaa rennosti ja hemmotella itseä ja lasta.
Meillä ei kyllä 2-vuotias jaksaisi syödä niin paljon jätskiä kerralla, mutta muuten en näe tuossa mitään kamalaa.
Suunnilleen... Et mikä sitten on usein ja mikä harvoin?
ap
noin pienelle. Meillä murkkuikäiset voivat vetää litran paketin kahdestaan kerralla. Lapset ovat normaalipainoisia.
Pieniä kun olivat siitä jätskipaketista tuli kymmenen annosta. Karkit annostelin heille pieniin kippoihin, kokonaista pussillista eivät tuolloin vetäneet kerralla.
mun 2v 2kk tyttö saa jötskiä pieneen kuppiin, joskus pyytää ja saa vähän lisää mutta ei edes jaksaisi syödä sitten enempää. En itsekään syö puolikasta pakettia kerralla. Ja karkkeja mun tyttö saa satunnaisesti, esim tikkarin tai muumiaskin joskus. Ei tulisi mieleenkään ostaa hänelle omaa jättipussia :-/
Onko lapsi lihava? if so.... if not...
Ku ei tee samalla tavalla ku kaikki muutkin!!!!!
en ikinä antais 2- vuotiaani syödä tuollaista määrää jätskiä tai karkkeja. jätskipuikko joskus riittää ja karekkja ei vielä tarttis ollenkaan, mutta isommilta isaruksilta on valitettavasti niitä saanut. Herkutella voi muutenkin ja terveellisemmin.