Lapsi 7v. ei halua kesäleirille. Kuinka toimia?
Lapsella olisi tasan kaksi vaihtoehtoa kesäleirin viettämiseen. Toiseen hän ei halua ollenkaan ja toiseen haluaisi kovastikin. Nyt hän kuitenkin kuuli, että hänen pahin kiusaajansa on myös tulossa samalle leirille. Lapsi alkoi itkeä ja kieltäytyi mistään hinnasta menemästä samalle leirille kyseisen "kaverin" kanssa. Olen ihan pulassa...Olin jo sopinut tämän lapsen vanhempien kanssa yhteiskuljetuksista sun muista ja he ilmoittivat lapsensa jo sitovasti kyseiselle leirille. Toki tiesin, etteivt lapsemme ole parhaita kavereita, mutta silti kurssi olisi sopivin. Tunnen itseni kauheaksi äidiksi, jos pakotan lapseni väkisin samalle leirille kiusaajansa kanssa...Kurssi kestää koko pivn (8-17), joten aikas raskas päivä tulisi lapselle muutenkin.
Kuinka sinä toimisit? Apua.
Kommentit (15)
meidän lapsi menee sinne leirille ja he ilmoittivat omansa juuri sen takia sinne jo sitovasti. Jos nyt en sitten ilmoitakaan omaani sinne, niin olen kyllä aika v:mäinen niiden toisten vanhempien silmissä.
Joko he saavat naperonsa käyttäytymään tai ymmärtävät miksi perut.
Se hirveä paikka, kun on pakko olla sielä leirillä ja joku tai jotkut kiusaa. Koulussa tapahtuva kiusaaminen on ihan eri asia, kun pääseen kotiin koulun jälkeen.
Leirillä voi joutua olemaan jopa samassa teltassa/huoneessa kiusaajan kanssa.
Lapsesi on varmasti onnellisempi yksin kotona kuin leirillä kiusaajan kanssa.
niin pieniä, että on vanhempien asia sopia kiusaamistapaukset ja se voi vielä hyvin loppuakin. Soita ihmeessä kiusaajan äidille ja selvitä rakentavasti, mikä on tilanne ja miksei lapsenne haluakaan leirille. Fiksut vanhemmat varmasti ymmärtävät ja saavat ehkä lapsensakin ymmärtämään lopettamaan kiusaamisen. Lapsistanne voi vielä tulla hyvätkin kaverit.
Omaa poikaani ekalla kiusattiin ja se loppui, kun soitin vanhemmille ja ketään syyllistämättä kerroin asiasta ja juteltiin.
Siis velvollisuudentunnosta lapsesi kiusaajan vanhempia kohtaan pakottaisit lapsesi leirille, jolla hän olisi totaalisen yksin. Mua on kiusattu ja voin kertoa, etten koskaan elämässäni ole ollut niin ahdistunut ja onneton.
Miltäköhän olis tuntunut jos oma äiti olis samalla ruvennut veljeilemään kiusaajan vanhempien kanssa ja pitänyt heidän suhtautumistaan tärkeämpänä kuin omaa hätääni.
Pää pois perseestä ja sano niille suoraan, että nyt on käynyt ilmi että teidän lapsi kiusaa niin paljon, ettei omasi halua samalle leirille. Jos ovat fiksuja, puuttuvat asiaan, jos ei, ei sunkaan tarvii huolehtia. Joka tapauksessa sun pitäis näyttää lapsellesi, että hänen tunteensa ovat tärkeimmät sulle.
Jos yhden päivä, niin ehkä voisi jotenkuten jaksaakin, mutta jos vaikka monta päivää (kai on päiväleiri eli yöksi aina kotiin?), niin on se kidutusta lasta kohtaan joutua sietämään kiusaajaansa.
huomasin juuri tuon kirjoitusvirheiden määrän kirjoituksessani, mutta kai sisältö kuitenkin selvisi..? Olen flunssassa ja silmät ristissä kirjoittelen...
10.
minä kyllä kans ihmettelen miksi alunperinkään ilmoitit lapsesi samalla leirille kiusaajan kanssa ja vielä yhteiskyydit!
mutta kuten moni jo sanoikin, sen verran pienistä lapsista kyse että nyt vanhemmilla hyvä mahdollisuus puuttua asiaan ja puhua asiat selviksi. ehkä lapsista tuleekin kaverit?
mutta jos asiat eivät selviä niin en ikinä pakottaisi lastani kiusaajan kanssa samalle leirille.
sanoisin niille vanhemmille, että lapseni ei haluakaan leirille, vaan itkee sen sijaan. Enkä halua pakottaa häntä.
Voit toki selittää syynkin, mutta minusta tuo on riittävä syy. Ehkä he pitävät sinua lepsuna, mutta pitäkööt.
Minusta on utopistista odottaa, että vanhemmat voisivat jotain tehdä kiusaamisen eteen. Eiväthän he ole siellä leirillä vahtimassa. Kiusaamiseen he voivat reagoida vasta pitkän päivän jälkeen, kun lapsesi on jo kärsinyt 8 tuntia.
Älä laita lastasi leirille. Olet tilivelvollinen omalle lapsellesi, et vieraan lapsen vanhemmille.
sanoisin niille vanhemmille, että lapseni ei haluakaan leirille, vaan itkee sen sijaan. Enkä halua pakottaa häntä.
Voit toki selittää syynkin, mutta minusta tuo on riittävä syy. Ehkä he pitävät sinua lepsuna, mutta pitäkööt.
Minusta on utopistista odottaa, että vanhemmat voisivat jotain tehdä kiusaamisen eteen. Eiväthän he ole siellä leirillä vahtimassa. Kiusaamiseen he voivat reagoida vasta pitkän päivän jälkeen, kun lapsesi on jo kärsinyt 8 tuntia.
Älä laita lastasi leirille. Olet tilivelvollinen omalle lapsellesi, et vieraan lapsen vanhemmille.
Ehkä vanhemmat voisivat puuttua lapsensa käyttäytymiseen jo ennakkoon, ja jäisi ne kiusaamiset kiusaamatta.
ja kilauttaisin kiusaajan vanhemmille.Jos ovat järkeviä aikuisia niin "pistävät lapsensa ruotuun" ja voitte sopia mitä teette jos käy ilmi, että leirille vielä kiusaamista tapahtuu. Jo kuulostavat ääliöiltä niin peruisin leirille menon ja selittäisin asian niille tutuille.Hekin ymmärtävät asian jos fiksuja ovat.
Jos yhden päivä, niin ehkä voisi jotenkuten jaksaakin, mutta jos vaikka monta päivää (kai on päiväleiri eli yöksi aina kotiin?), niin on se kidutusta lasta kohtaan joutua sietämään kiusaajaansa.
eri juttu jos haluaa mutta en tajua miksi jotkut pakottaa lapsensa jollekin leirille
Osuit niin asian ytimeen: Taidan pelätä kaikkein eniten, että toiset vanhemmat pitävät minua järjettömn lepsuna curling-kasvattajana...mutta pitäkööt. -ap
Minä en ainakaan pakottaisi samalla leirille kiusaajan kanssa, 7-v. on muutenkin aika pieni vielä leireilemään.