Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, mielipiteitä, mutta en tarvi solvauksia/nälvimisiä

Vierailija
18.03.2010 |

Elikä homman nimi on tämä:

9 kk ikäinen lapseni on vielä todella paljon rinnalla, ja on nyt lähiaikana alkanu syömäänki vaihtelevasti kiinteitä. välillä maistuu ja syö koko annoksen, välillä tuntuu ettei mikään mene alas. nokkamukista juo jonku verran, tuttipullosta ei niinkään.

Välillä tuntuu, ettei hälle kelpaa mikään muu kuin tissimaito, ja tissi.

Muutenhan tässä ei mitään "ongelmaa" oliskaan, mutta olen lähdössä ens kuussa töihin (isä jää hoitamaan kotiin), niin mietin kuumeisesti, miten vähentäisin imetystä TAI lopettaisin imetyksen kokonaan.

Korvikettakin olen miettiny, mutta mies ei oikein innostu siitä. Entäs lehmänmaito, missä vaiheessa voisin alkaa sitä maistattamaan, ja näin ollen saisin vähennettyä pikku hiljaa imetystä?

Sitä en ainakaan halua/jaksa, että työpaikalla alkaisin pumppailemaan.

Lapsi syö yöllä vielä 2-3 kertaa. On pienikokoinen, koska on syntynyt hieman ennenaikaisesti, eli mennään neuvolan "miinuskäyrällä". Muuten on kyllä tosi tyytyväinen ja reipas ja oikein hyvin kehittynyt, mamman kulta :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko kellään samanlaisia kokemuksia ja miten ne on ratkaistu? -ap

Vierailija
2/2 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kk alkaen voi antaa hapanmaitotuotteita = raejuusto, piimä jugurtti..

Itse imetin 1v4kk asti, mutta olikin tietysti helppoa, kun olen kotona. Meillä aluksi imetyksen vähentämisessä auttoi, että isäntä hoiti vaikka päivällisen annon ja itse luimuilin piilossa sen aikaa että ruuan jälkeinen maito unohtui ja alkoivat touhuamaan jotain kivaa. Sitten jätettiin välillä lounaan jälkeinen maito pois, kahdestaan kun oltiin, niin huutohan siitä tuli. Ei varmaan sellaisa keinoa vähentämiseen/lopettamiseen olekkaan ettei huutoa välillä tulisi.

Kyllä mielestäni voisitte hyvin antaa korviketta (ymmärrän ettei kaikki haluaisi sitä antaa, mutta jos imetys lopetetaan ennen kuin voi juoda tavallista maitoa, niin kyllä sitten korviketta pitäis siinä välissä antaa). Meillä ei koskaan pullo kelvannut (yht. n.3krt), joten tiedän tasan tarkkaan kuinka sitovaa imettäminen on.

Voisihan siinä alussa imettää vaikka aamuisin ja iltaisin, kyllä ne siitä sitten pikkuhiljaa loppuu nekin. Kun et kerran itse ole kotona päivisin, niin luulen, että unohtaa päiväimetyksen suht nopeasti.

Meillä oli 8kk ikäisenä vaihe, jolloin ei kelvannu ku tissi, meni parissa viikossa (kuukauden sisällä viimeistään) ohi ja alkoi taas muu ruoka maittamaan. Ja tärkeintä tietty on, että maito vasta ruuan jälkeen. Joskus jätin sitten antamatta maidonkin, jos ei syöny ku lusikallisen ruokaa.

Tsemppiä vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän