Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle ei kelpaa mikään :(

Vierailija
17.03.2010 |

Mitä minun tulisi tehdä.. olen miettinyt sattuuko vauvaani jonnekin vai mikä sitä vaivaa kun joka päivä sylissä viihtyy alle puoli minuuttia yhdessä asennossa.

On sitten olkapäällä niin hetken päästä alkaa huutaa, otan syliin normaalisti niin alkaa huutaa.. kääntelen eri asentoihin ja hyssyttelen niin se hetken katselee ja alkaa huutaa.

Olen päivän päätteeksi poikki kun ei sylissä ala olemaan mitenkään ja sitterissä, vaunuissa, sängyssä ihan sama.

Mies tulee töistä illalla ja ottaa pojan niin siihen loppuu ne itkut..

Joka ilta tuleekin olo "FAIL"

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako mies tulee kotiin ja moneltako lapsi menee nukkumaan? Millainen sinun vointisi on, jaksatko arkea ja saatko tarpeeksi unta?

Vierailija
2/6 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on puolitoista kuukautta vanha.

Mies tulee illalla 18-19.00 kotiin ja vauva nukahtaakin sitten 20-21.00 ja nukkuu heti illasta sen 5-6h unet ja nousee syömään. Vauva syö minun rintamaitoa tuttipullosta, koska ei voi itse imeä (ei siis saa otetta), joskus antanut korviketta päälle ja hyvin syö kerralla jopa 100-120ml.

Unta saan tarpeeksi aina kun miehelläni on iltavuoro. Hän silloin on vauvan kanssa aamun ja minä saan nukkua. Vauvan kanssa on muuten ihana olla, mutta tämä on alkanut ottamaan voimille ja kun vauva tähän huutamiseen ja asennon vaihtoon väsähtää hetkeksi ja nukahtaa..vien sänkyyn ja yleensä alankin itkemään itsekseni tai soitan miehelleni, joka siihen sitten sanoo että katsoo vauvaa illasta.. sitä ihmettelenkin teenkö jotain itse väärin vai mikä siinä on kun vauva minulle ns. "osoittaa mieltään" ja mieheni edessä on oikea enkeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi olisi koko päivän kotona, tulisi niitä itkuja varmasti hänenkin sylissään.

Itkuun voi olla monta syytä: nälkä, allergia, sopimaton korvike, kuuma, kylmä tai vaikkapa kuun asento. Voisitte kokeilla korvikkeen määrän nostamista, eri merkkistä korviketta, Cuplaton-tippoja (auttavat vatsavaivoihin) jne.

Myös kantoliinaa voi kokeilla, siinä voi helposti heijata lasta, eikä vauvaa tarvitse koko ajan roikottaa olkapäällä tai käsivarsilla. Voi olla, että vauva vain "hämmentyy" isän paikallaolosta ja erilaisesta kanto-otteesta ja unohtaa itkunsa.

Jos sinun vointisi ei ole hyvä ja olet väsynyt ja itkuisa, voi olosi heijastua lapseen. Pieni vauva elää samoja tunteita kuin hänen lähellään olevat aikuiset, joten väsynyt, itkuinen ja etäinen aikuinen saavat vauvankin helposti itkuisaksi tai vetäytyväksi. Älä nyt kuitenkaan ota tästä itseesi, sillä on tyystin normaalia, että noin pienen vauvan äidillä on väsy ja itku herkässä. Jos mahdollista, juttele neuvolassa myös synnytyksen jälkeisen masennuksen mahdollisuudesta, ihan varmuuden vuoksi.

Kotona voi myös kokeilla erilaisia sittereitä, musiikkia, valaistusta (punainen valo on vauvalle turvallinen, muistuttaa kohtua) jne. Koita myös päästä vauvan kanssa ihmisten ilmoille esim. perhekahvilaan ja koita löytää juttukaveri.

Vierailija
4/6 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kokeilen näitä.

t:Ap

Vierailija
5/6 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, että jos on voimakas imutarve ja kaipaisi tuttia?meillä tuohon samanlaiseen levottomuuteen auttoi yleensä imetys, vauvalla oli tiheän imun kausi ja meni ohi. yleensä kitisi juuri äidille, koska äiti tuoksuu maidolle ja tietää, että häneltä sitä saa. isälle rauhoittui myös meillä.

Vierailija
6/6 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän on kolmikuinen ja suostuu viimein rauhoittumaan minunkin kanssani, mutta edelleen nopeammin isänsä sylissä. On välillä tuntunut tosi pahalta, olen myös ajatellut että teen jotain väärin tai vauva suunnilleen inhoaa minua. :) Luultavasti se on tuo maitojuttu kuitenkin, mikä vauvaa ärsyttää silloin, kun hän oikeasti haluaisi vain nukkua. Älä siis huoli ap, et todennäköisesti tee mitään väärin. Sinulla on vain haastava vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi