Mitä kotityötä sinä voisit olla nyt tekemässä sen sijaan että palstailet?
Kommentit (25)
olla tekemässä lähes kaikkia kotitöitä :D tuntuu ettei ne koskaan lopu :p
Saikulla olen ja kotitöitä en saa tehdä. :D
mutta kun näin viimeisillään raskaana ei jaksa muuta kuin hengailla av:llä...
vahata lattiat ja tänään vapaapäivänä ajattelin sen tehdä mutta en jaksakaan.
Ja kaikkea muuta kuin roikkua täällä... :/
oikeestaan mitään, vein esikoisen tarhaan ysiltä ja sen jälkeen laitoin vauvan ulos nukkumaan, sit imuroin ja pyyhin pölyt, laitoin tiskikoneen ja astianpesukoneen päälle, petasin sängyt ja siistin tasot. Just keitin kahvit ja nyt siis palstailen ja odottelen et koneet on valmiit, pistän puhtaat astiat kaappiin ja pyykit narulle. Sit vauva jo herääkin, ja sit viel iltapäivällä duunaan ruuan ennen ku haen esikoisen tarhasta...
Mulla on outo pakkomielle tiukkoihin rutiineihin, ja tosiaan tämän listan mukaisessa järjestyksessä teen kaikki nämä asiat joka ainoa päivä (kyllä, imuroin ja pyyhin pölytkin...). Itse asiassa minua alkaa melkein ahdistaa sellaisina päivinä kun joudun tuosta rutiinista poikkeamaan... Ei ehkä tervettä ollenkaan, mutta toisaalta onpa ainakin koti siisti ja illat aikaa olla lasten kanssa kun kaikki hommat on tehty jo... Ja sit ku muksut nukkuu, niin on ihan oikeaa omaa aikaa (joojoo, palstailua lähinnä...) eikä tarvi sillon tehdä mitään erikoisempia kotihommia enää...
Mutta voin tehdä sen kohta. eilen lupasin lapsille että teen tänään muffinseja joten kohta niitäkin..
laittamassa lapsille puhtaita lakanoita. Laittamassa pyykkiä kuivumaan, imuroimassa ja olishan sitä kaikkea pientä
tai laittamassa pyykkejä kuivumaan...tai imuroimassa tai muuten vaan järjestelemässä paikkoja, täällä on aikamoinen kaaos.
vois kuitenkaan nyt kun kissa nukkuu.
Asumistuentarkistus pitäisi täyttää ja itse asiassa siksi tämän netin avasinkin, että tekisin hakemuksen Kelaan ja tänne eksyin.
Kirjaston kirjat pitäisi palauttaa.
Kamaa pitäisi viedä jätekatokselle, kauhea määrä keräyspaperia ja kartonkia on kertynyt nurkkiin.
Koti riittävän siisti! Jätän jotain huomisellekin..
siistinyt kaikki huoneet, sijannut vuoteet, täyttänyt ja tyhjentänyt tiskikoneen, pyyhkinyt keittiön pöydät ja kaapin ovet, pessyt eteisaulan peilikaappien peilit, pessyt kaksi koneellista vuodevaatepyykkiä, toisen koneellisen ripustin jo kuivumaan ja lisäksi silittänyt eilen pestyt pyykit, asentanut lasten huoneen televisioon vhs-laitteen ja dvd-soittimen.
vielä pitäisi asentaa lasten huoneeseen digiboksi, ripustaa nuo toiset lakanat kuivumaan, imuroida, käydä kaupassa, valmistaa lounas ja myöhemmin päivällinen. ja käyttää koira pari kertaa ulkona.
illalla en tasan tee yhtään mitään.
pestä pyykkiä ja astiat, imuroida, tehdä ruokaa.. vauveli nukkuu niin pitää tätä omaa aikaa olla edes hetki
olen kotona, koska lapsi on sairaana ja odotan yhtä sähköpostia, jotta saan tehdyksi kiireellisen työasian pois. Siksi notkun täällä. Lapsi nukkuu, joten voisin kyllä käyttää tän ajan paremminkin, vaikkapa järjestellen pyykkiä tai nukkuen itsekin.
Sitäpaitsi aamulla tuli siivoja. Kun tulen iltapäivällä kotiin, on siellä sohvatyynyt ojennuksessa.