Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yh:n väsymys ja uupumus

Vierailija
17.03.2010 |

voisi vaan nukkua, vaan ei koskaan saa...töitä, lastenhoitoa, ei hetkeäkään omaa aikaa ja kauhea univelka. Ei taida olla helpotusta vasta kuin eläkkeellä.

miten te mut jaksatte arkea? Jos ei ole miestä auttamassa?

Olen siis yh, lapsia 3kpl ja teen täyspäivätyötä..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otan rennosti. Ruoissa voi oikaista välillä ja käyttää eineksiä, siivous helpottuu huomattavasti kun heittää turhat tavarat pois, en kuskaa harrastuksiin vaan harrastavat sitä mihin itse pääsevät jne.

Vierailija
2/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain viikoloppuna - palkkaa lastenhoitaja päivän ajaksi, ja tee ihan omia juttuja.

Vierailija
4/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otan rennosti. Ruoissa voi oikaista välillä ja käyttää eineksiä, siivous helpottuu huomattavasti kun heittää turhat tavarat pois, en kuskaa harrastuksiin vaan harrastavat sitä mihin itse pääsevät jne.

Minulla myös 3 lasta. Yritän välttää turhaa stressaamista ja kerran vuodessa ulkomaille on ollut meille tarpeellinen piristys. Ystävät ja silloin tällöin lapset hoitoon illaksi/yöksi on myös minulle tarpeen. Minulle ainoa vaikea asia on se, että en viihdy Suomessa, mutta muualle muutto ei ole niin helppoa varsinkaan lasten kanssa.

Vierailija
5/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kyllä rankkaa!

ap

Vierailija
6/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö isä halua lapsiaan luokseen?

Onnistuisiko useammin heidän tapaamiset?

Onko muuta sukua avuksi? Ja oletko kysynyt apua vai oletko päättänyt ettet keneltäkään apua kaipaa?

Minkä ikäsiä lapset on? Harrastaako he? Mene harrastamaan liikuntaa. Monessa keskuksessa on lapsiparkit. Kysele lapsien kavereitten vanhemmilta jos ottaa lapsia leikkimään?

Ota lapset mukaan auttamaan kotitöissä. Sun ei tartte olla palvelija. Kiitä ja palkitse lapsia!

Tee ruokaa välillä niin isoja määriä ettei tartte joka päivä kokata. Pakastinta voi hyödyntää.

Liiku lapsien kanssa, tehkää yhdessä ja nauti lapsista! Kokeilkaa uusia asioita, niin saatte piristystä.

Itse olen erolapsi ja osaan sanoa että joskus vanhemmat sulkeutuu omien tunteiden valtaan ja lapset saattaa unohtua.

Itse olin 10- vuotias ja vanhempani ajattelivat että osaan olla yksinäni, minua ei otettu kotitöihin, ei kiitelty ei kyselty vointia, ei autettu läksyissä, ei luettu iltasatua.. Jätettiin vaan omaan oloon. Siitä sitten hyvä kasvaa aikuiseksi?

Saa olla omaa aikaa, mutta joskus kannattaa nähdä metsä puitta ja nauttia siitä mitä sulla on: upeat lapset!

Vierailija
7/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa lapset aikaisemmin nukkumaan illalla?

Vaikka niin, että leikkivät vielä hetken sängyissään, mutta kuitenkin vaatimuksena on että siellä pitää pysyä. Siten ne olisi vähän pidemmän osan päivästä "pois jaloista" ja saisit ehkä katsottua vaikka telkkaria hetken.

Kotityöt olet varmaan jo laittanut minimitasolle, eli ei mitään pyykin silittämistä tms.

Vierailija
8/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä näkee lapsiaan miten sattuu, ei olla sovittu hänen työnsä takia tapaamisista. Toi jumppajuttu oli kyllä hyvä idea. pitää yrittää.

ap

Vierailija
9/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otankin kaiken avun vastaan mitä tarjotaan!

ap

Vierailija
10/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin just uuteen kaupunkiin lasten kanssa, enkä tunne täältä ketään :) Tulin siis työn perässä.

Toinen lapsista meni ekalle luokalle ja toinen on päiväkodissa.

Mun mielestä elämä on ihanaa :) On ihanaa, että mulla on lapset täällä mukana, ettei tartte iltaisin tulla tyhjään kotiin!

Käydään paljon ulkoilemassa ja olen etsinyt lapsille jo harrastuksiakin.

Olen myös tutustunut lasten kautta jo muutamiin naapureihinkin, joten pikku hiljaa alkaa olla myös kontakteja sekä äidillä että lapsilla.

Tottakai voisin myös asennoitua niin, että onpa tää rankkaa, mutta vielä ainakaan ei tunnu siltä, päinvastoin!

Ihanaa, kun ex on kaukana eikä ole kiusaamassa meidän arkea. Voidaan elää ja tehdä just sitä mitä halutaan, tai sit jättää tekemättä :)

Tsemppiä ja voimia! Mieti oikeesti, mitä todella haluat elämältäsi. Mitä pitäisi tapahtua, että olisit onnellinen???????

Vierailija
11/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kotitöitä teen vain jos ehdin ja jaksan, ei ole niin tarkkaa onko täällä kauhean siistiä vai ei, itseäni ei häiritse pieni sotku eikä ole ketään muuta siitä valittamassa ;)

Ruokaa laitan itse silloin kun jaksan, usein sulatan pakastimesta aiemmin tehtyä tai lämmitän edellisen päivän ruokaa.

Jos lapsesi eivät ole ihan vauvoja, käy kuntosalilla missä on lapsiparkki, saat hetken aikaa itsellesi ja tulee kuntoiltua samalla.

Mites perhetyöntekijä? neuvolasta kannattaa kysellä..en tiedä onko apua kun en ole itse kysynyt mutta kannattaa ainakin kokeilla, jos he voivat auttaa iltaisin tai viikonloppuisin.

Mulla on kaksi lasta, vanhempi 2v2kk ja nuorempi 3kk, vanhemman laitan klo 21 nukkumaan ja nuorempi nukahtaa siinä 23 maissa, eipä jää paljoa vapaa-aikaa kun ei jaksa myöhään valvoa. Onneksi vauvan kanssa voi katsella vaikka telkkaa tai lukea.

Olisi kyllä niin paljon helpompaa jos lasten isä olisi kuvioissa mukana ja voisi auttaa lasten kanssa edes joskus mutta ei..

Vierailija
12/12 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kovin paljon vanhempani näki vaivaa haukkua toisiaan minulle, kuin että olisivat lopettaneet turhan valtataistelun ja vaan koittaneet jatkaa elämäänsä omilla tahoillaan.

Erolle ei voinut mitään, pahalta se kaikista tuntui. Isän masennuslääkkeet löysin teininä ja äiti kertoi muutama vuosi sitten omista lääkityksistään ja terapioistaan.

Omasta pahasta olosta en ole halunnut kertoa koska asialle ei voi enää mitään enkä halua pahaa mieltä kylvää.

Jos isä ei lapsiaan näe säännöllisesti niin anna ukon tehdä virheensä! Mutta älä laita omaa itseäsi liemeen.

Joskus miehet saattaa etääntyä lapsistaan myös kivun vuoksi, tuntuu pahalta kun lapsia näkee harvoin. Toiset sitten välttelee niitä hyvästelyjä..

Saisitko neuvolastasi perhetyöntekijää? Näinkin saa omaa aikaa.

7