Saako mielestäsi 1-olutta juoda jos on tipattomalla?
mun mies teki kaverinsa kanssa uutena vuotena vedon olla 9kk juomatta.
Nyt kaveri alkanut vänkäämään, että eikös ykköskalja sallita.
Siinä on 2.5-2.7%.
Mun ja mun miehen mielestä siinä on liikaa prosentteja, koska on myös kaljaa missä on 0.5-0.7%. Alkoholittomissa siidereissä on tuo 0.7 jota mä ainakin pidän rajana että se on maximi.
Panoksena on 300e.
Kaveri on nyt ostanut ykköstä mutta ei vielä juonut kun kysyy meidän hyväksyntää.
Mitä mieltä itse olet asiasta?
Kommentit (6)
No mitähän tarkoittaa tipaton? Tipaton tarkoittaa sitä ettei juo edes vettä :-)
Itse olen sitä mieltä, että jos ihminen juo yhden lasillisen ykköstä, niin pysytään vielä aika raittiilla linjalla. Sen sijaan jos juo jo kaksi pulloa ykköstä, niin sehän vastaa jo kolmosta.
Kannattaa muistaa, että täysin alkoholiton on sitten tosiaankin täysin alkoholiton, silloin ei juoda sitten kotikaljaakaan, ei syödä tiramisuleivoksia tai juoda kotitekoista tai muutakaan simaa.
ykkoskaljaa ei saa juoda mutta tiramisua tms. voi syoda tipattomalla.
eihän pieni lipsuminen 100% tipattomuudesta mitenkään kamalaa ole. Mutta ei se tipatonta ole jos juo ykkösolutta.
kai sitä saa itse määrittää "tipattomuutensa tason".
Tipaton => ei pisaraakaan mitään suuhun, ei edes vettä
Tipaton => ei pisaraakaan alkoholia, ei suuhun eikä muualle, edes partaveden muodossa
Tipaton => ei pisaraakaan alkoholia kurkusta alas
Tipaton => ei yhtään alkoholia enää, patsi ykkönen saunaan
Oma käsitykseni on, että ei yhtään juomaa suuhun, jossa on viitettäkäään alkoholista. Sacher kakku kyllä käy tai punssikarkki, mutta ei juotavassa muodossa oleva.
1-olut ei siis kuulu tipattomaan. Itse en kyllä pysty pitämään tuollaista tipatonta.
kyllä taidetaan rahaa saada :D
Kaveri ainakin kyseli tilinumeroa kerta ykkönen ei käy :D
Ap
mut mä kyl sallin ton 0.7maximissaan koska mäkin oon raskaana ja juon niitä siidereitä missä on 0-0.7. Mut tossa ykkösessä on ihan liikaa prosentteja
Ap