Mä vaan haluaisin saada keskenmenon...
En ole liioin iloinnut tästä raskaudesta,ja jo testiä tehdessä toivoin että negatiivista näyttäis.Sitten ku näytti plussaa,eka ajatus oli,että toivottavasti menis kesken.Raskaudenkesto ultrassa en tuntenut mitään iloa kun näin sikiön mahassa.Ja nytkin vain ajattelen että toivottavasti seuraavalla ultra kerralla tai neuvolassa ei kuuluis enää sydänääniä.
Kauheaa tämmönen ajatteleminen,mutta näin vaan ajattelen.
- rv +9-
Kommentit (48)
Lisättäköön vielä, että minulla on ennestään lapsia, joten todella tiedän kuinka kamalaa raskaana olo ja synnyttäminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ollut ihan samat fiilikset, siis iso ahdistus ja inho ja pelko. Siksi kaksi raskautta ja kaksi keskeytystä. Ajatukset ja tulevaisuuden näkymät menneet ihan sysimustaksi.
Miltä keskeytykset ovat jälkikäteen tuntuneet, onko olo ollut vain helpottunut vai oletko katunut?
Toinen raskauksista oli jo pitkälle edennyt, olin 14viikolla keskeytyksen aikaan. Menkat ja ihan selkeä ovulaatio tuli vielä raskauden alussa enkä siksi tiennyt raskaudesta ja se ehti mennä toiselle kolmannekselle.
Kyllähän mä puhuin, puhuin ja mietin päätöstä, molemmissa raskauksissa. Ja uskon päätöksen olevan oikea, koska tossa vähän aikaa sitten kärsin samanlaisista pahoinvointi aalloista mitä oli raskaana ollessa ja siitä tuli mieleen että ei helvetti joko taas. Niin oon aika varma että samat negatiiviset ajatukset taas vyöryisi esiin jos testi näyttäis plussaa.
Hankala tilanne kyllä, jos kokee ettei pysty aborttia tekemään mutta missään nimessä ei haluaisi lastakaan. Muiden mielipiteet abortista eivät kyllä saisi vaikuttaa omaan päätökseen vaan sen tulisi perustua omiin arvoihin, jos oma mieli sanoo että ei hyväksy aborttia, niin sitten se on niin eikä siihenkään muilla ole sanomista.
Itselle päätös olisi älyttömän helppo, olisin jo puhelin kourassa soittamassa aikaa lääkärille. Ei ole kokemusta abortista, mutta ystävälläni on. Hän kuvaili sitä aikaa, kun sai tietää raskaudesta, aivan kammottavaksi ja vain odotti että saa asian pois päiväjärjestyksestä. Fyysisen pahoinvoinnin lisäksi voi henkisesti todella huonosti, alkio tuntui loiselta, syö vältä, alienilta, joku käyttää hänen kehoaan ilman lupaa, todella voimasta inhoa koko tilannetta kohtaan. Abortti oli helpotus ja ei ole asiaa katunut, koska ei koskaan halua lapsia. No en halua minäkään, joten pystyn ymmärtämään paniikin ja kuvotuksen jos raskaaksi tahtomattaan tulee, varmasti itsekin tuntisin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha keskustelu, mutta törmäsin tähän etsiessäni vertaistukea omille tuntemuksille. Tämä raskaus tosin ei ole toivottu ja vasta alkutekijöissään. Keskeytys tuntuu väärältä ja pelkään miettiväni loppuikäni minkä ikäinen lapsi olisi, mutta tunnen vain inhoa alkiota kohtaan ja pelkään ettei se muutu raskauden aikana. Jos inho pysyy niin lapsen kannaltakin olisi parempi keskeyttää.
Miksi hankkiudut raskaaksi?
Se että sinä tunnet inhoa alkiota kohtaan ei oikeuta sinua tappamaan sitä.
Kanna vastuusi. Hedelmäisessä iässä voi aina tulla raskaaksi yhdynnästä.En todellakaan hankkiutunut raskaaksi tahallani vaan käytin ehkäisyä. En usko, että avioliitto olisi kovin pitkäikäinen, jos pitäisin sen seksittömänä vaihdevuosiin asti. Nythän se on jokatapauksessa edessä, koska en halua ottaa enää ikinä riskiä, että näin kävisi uudestaan. Puhumattakaan siitä, että koen oloni niin likaiseksi ja saastuneeksi raskauden myötä, että ajatuskin seksistä puistattaa.
Ap! Toivon että saisit apua oloosi.
Hae apua neuvolasta, tukea on saatavilla. Myös muita auttavia tahoja on esim. kirkko, auttavat puhelimet.Sisälläsi kasvaa uusi ainutlaatuinen elämä. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, se on ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste. Kannat sisälläsi jotain suunnattoman arvokasta.
Toivon sydämestäni että haet apua ja että tämä pieni saa jatkaa elämäänsä. Rukoilen puolestasi.
Kaikkea hyvää Ap!Miksei uskikset anna naisille kehorauhaa?
Kaikki uskikset ei kirjoittele noin, eikä tuomitse toisia. Itse kokisin takuulla samoin jos olisin raskaana, kun en ole ikinä lasta halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha keskustelu, mutta törmäsin tähän etsiessäni vertaistukea omille tuntemuksille. Tämä raskaus tosin ei ole toivottu ja vasta alkutekijöissään. Keskeytys tuntuu väärältä ja pelkään miettiväni loppuikäni minkä ikäinen lapsi olisi, mutta tunnen vain inhoa alkiota kohtaan ja pelkään ettei se muutu raskauden aikana. Jos inho pysyy niin lapsen kannaltakin olisi parempi keskeyttää.
Miksi hankkiudut raskaaksi?
Se että sinä tunnet inhoa alkiota kohtaan ei oikeuta sinua tappamaan sitä.
Kanna vastuusi. Hedelmäisessä iässä voi aina tulla raskaaksi yhdynnästä.En todellakaan hankkiutunut raskaaksi tahallani vaan käytin ehkäisyä. En usko, että avioliitto olisi kovin pitkäikäinen, jos pitäisin sen seksittömänä vaihdevuosiin asti. Nythän se on jokatapauksessa edessä, koska en halua ottaa enää ikinä riskiä, että näin kävisi uudestaan. Puhumattakaan siitä, että koen oloni niin likaiseksi ja saastuneeksi raskauden myötä, että ajatuskin seksistä puistattaa.
Ap! Toivon että saisit apua oloosi.
Hae apua neuvolasta, tukea on saatavilla. Myös muita auttavia tahoja on esim. kirkko, auttavat puhelimet.Sisälläsi kasvaa uusi ainutlaatuinen elämä. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä, se on ihmiselämän ensimmäinen kehitysaste. Kannat sisälläsi jotain suunnattoman arvokasta.
Toivon sydämestäni että haet apua ja että tämä pieni saa jatkaa elämäänsä. Rukoilen puolestasi.
Kaikkea hyvää Ap!Miksei uskikset anna naisille kehorauhaa?
Kaikki uskikset ei kirjoittele noin, eikä tuomitse toisia. Itse kokisin takuulla samoin jos olisin raskaana, kun en ole ikinä lasta halunnut.
Ei ole kyse tuomitsemisesta.
Viittaat ilmeisesti uskovaisiin kristittyihin tuolla uskis sanalla.
Oikeasti uskossa oleva kristitty ( eikä vaan ns tapakristitty) tuomitsee kyllä abortteja.
Abortti on murha. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Ja mulla oli ihan samat fiilikset ja toiveet keskenmenon suhteen! Aina vessassa käydessä toivoin näkeväni verta vessapaperissa, että luonto tekisi sen päätöksen puolestani.
Ne kaksi keskeytystä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Ja mulla oli ihan samat fiilikset ja toiveet keskenmenon suhteen! Aina vessassa käydessä toivoin näkeväni verta vessapaperissa, että luonto tekisi sen päätöksen puolestani.
Ne kaksi keskeytystä tehnyt
Joo, aina kun vessassa käydessä tulee vähänkin verta herää toivo josko menisikin kesken.
Alkio ei ole osa naisen kehoa, vaan oma ainutlaatuinen yksilö.