Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkälainen on jousimies?

Vierailija
12.03.2010 |

siis luonnetta yleensä ja muutenkin...

kerrohan omat kokemukset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että muut merkit eivät osaa antaa meille hengitystilaa. Vain toinen jousimies ymmärtää sen, että antaa meidän mennä omalla tyylillä niin meistä saa uskollisen kumppanin.

Mutta ahdistamalla me lähdemme vain karkuun ja poistumme areenalta sen kummemmin ääntä pitämättä.

Leikki leikkinä ei me nyt niin täydellisiä olla vaikka usein luullaan itse.

Tuossa edellinen aika tyhjentävästi vastasikin. Vapauden kaipuu on varmasti se hallitsevin piirre en ole huomannut itsessäni enkä miehessäni mitään sitoutumis kammoa vaan tietty oma reviiri pitää olla.

Toinen itsessäni hallitseva piirre on tuo, että en voi sietää pomottamista. Olen erittäin auttamis haluinen, mutta jos joku tölväsee vaan, että tee toi niin joutuu ongelmiin. Nätisti pyytämällä olen valmis tekemään melkein mitä vaan. Itse en ole johtaja tyyppi tai en siis ainakaan myönnä sitä : )

Yksi juttu minkä olen huomannut jousimiehissä jostain syystä lyöttäyvät yhteen. Suurin osa meidän ystävistä on jousimiehiä ja näillä ystävillä on lisää jousimies ystäviä tai puolisoita.

Vierailija
2/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistamalla ja sitomalla pääsee takuuvarmasti eroon.

Mä olen löytänyt miehekseni omituisen vaa'an, joka ymmärtää minua ja tätä luonnettani.

Onko teillä, kaksi jousimiestä, kovin leimahdusherkkä ilmapiiri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousimies

Esittely

Tulen merkki, muuttuva merkki, Jupiterin hallitsema Merkuriuksen ollessa maanpaossa. Tämä merkki samaistetaan rauhantuomariin ja korkeisiin kirkon sekä valtion arvohenkilöihin.

Jousimies edustaa urheilijaa, uudisasukasta, opettajaa, filosofia.

Hänen metallinsa on tina. Hänen kivensä on Siperiasta tai Uralilta peräisin oleva purppura-ametisti. Hänen värinsä on purppura ja hänen päivänsä torstai.

Temperamentti

Jousimies kuuluu hermostuneisiin ihmisiin.

Terveys

Tämä tähtimerkki liittyy reisiin, valtimosuonistoon ja lihaksistoon. Jousimiehelle ovat ominaisia iskias ja lihaskouristukset. Onnettomuudet ja luunmurtumat kohdistuvat useimmiten reisiin.

Luonne

Jousimiehen luonne on kuin hyvin karkaistu metallilevy, jähmeä mutta taipuisa. Jousimies on iloinen, seurallinen, optimistinen, idealistinen, rauhaa rakastava, spontaaninen ja kunnianhimoinen sekä antelias ja hallitsee itsensä hyvin.

Hänen syvän luonteensa kaksinaisuuden takia häntä on vaikea kuvata henkilönä. Vaikka hän on täysin tietoinen omista ansioistaan, hän voi olla yhtä aikaa optimistinen ja levoton, uskollinen ja epäluotettava, itsekäs ja antelias, uskalias ja harkitseva.

Hänen innostuneisuutensa on hyvin tarttuvaa. Lisäksi hän kykenee antamaan määräyksiä tai toteuttamaan ne itse. Hän tekee päätöksensä ja toimii mopeasti.

Hänellä on korkeat ihanteet. Hän kunnioittaa yhteiskuntajärjestystä ja oikeuslaitosta. Hän noudattaa käyttäytymissääntöjä ja kaikkia yhteiskunnan sovinnaistapoja.

Jousimies tuntee suurta halua matkustella avarasti ja tuntemattomiin maihin samalla, kun hän haluaa itselleen rauhallisen kodin.

Uneliasuus turmelee hänet, sillä hän on synnynnäinen urheilija ja seuraa mielellään ulkoilmassa järjestettäviä urheilutilaisuuksia ja ottaa niihin osaa, varsinkin metsästykseen ja ratsastukseen.

Hän on väsymätön kävelijä ja tuntee suunnatonta mielihyvää kuljeskellessaan metsissä etsimässä maalauksellisia maisemia. Aika ajoin hän tuntee itsensä hyvin masentuneeksi.

Hän torjuu tämän lukemalla ja mikäli voi, lomailemassa tai matkustelemalla. Hän ottaa avoimesti vastaan kaiken filosofiaan ja uskontoon liittyvän.

Hänen luonnettaan leimaa jalous, suurenmoisuus ja hyvyys. Jotkut Jousimiehet voivat olla hyvinkin pinnallisia ja turhamaisia. Ilmeisestä rehellisyydestään huolimatta he saattavat sotkeutua laittomiin tekoihin.

Seurallinen käyttäytyminen

Toisten kanssa tekemisissä ollessaan Jousimies osoittaa olevansa ymmärtäväinen, suvaitsevainen, sovitteleva ja kiltti. Koska hän on teoissaan suora ja mutkaton ja toiminnoissaan rehellinen, hän herättää välitöntä luottamusta.

Johtajana hänellä on taito antaa määräyksiä tarvitsematta korostaa omaa arvovaltaansa. hänen käskynsä ovat selviä ja tarkkoja. Hänen ystävänsä, työtoverinsa ja alaisensa uskovat hänelle pienet pulmansa ja huolensa, sillä hänen selkeä näkemyksensä asioista, hänen objektiivisuutensa, sivellisyydentajunsa ja rehellisyytensä tekevät hänestä hyvän neuvonantajan.

Hän on ihmisystävällienn ja vieraanvarainen, erinomainen kasvattajana, ystävänä ja naapurina ja aina arvossa pidetty. Hänessä on avuliaan ystävän myötämielisyyttä.

Tunne-elämä

Jousimies rakastaa syvästi ja intohimoisesti. Hänen tunteensa puhkeavat kukkaan, kun häntä arvostetaan. Hän on hienostunut, avokätinen ja hellä ja osoittaa huomaavaisuutta kumppanilleen monella pikku tavalla, esim. sanomalla ystävällisen sanan tai tuomalla kukkia.

Päättäessää avioitua hän varmistuu aina siitä ettei hänen puolisoltaan koskaan puutu mitään aineellisesti eikä tunne-elämässä, sillä hän on aina uskollinen ja kunnioittaa puolisoaan ja lapsiaan. Jousimiestä viehättää suuresti kaikki tuntematon, mikä saa hänet usein valitsemaan toista kansalaisuutta olevan aviopuolison. He kokevat useita rakastumisia elinaikanaan. He ovat suurenmoisia puolisoina ja ihanteellisia isinä.

Ammatit

Jousimiehen vertaskuva on jousimiehellä ampuva kentauri, Akhilleuksen opettaja. Se viittaa Jousimiesten eläimiä, etenkin koiraa ja hevosta kohtaan tuntemaan rakkauteen. Tästä epäilemättä johtuu, että niin monet heistä ryhtyvät eläinlääkäreiksi - he ovat kiinnostuneita eläinten kasvatuksesta ja hoitamisesta.

Heissä on opettajan ja kouluttajan ammattiin vaadittavia kykyjä. He ovat myös taitavia ratsastajia. he tekevät mielellään safarimatkoja ja metsästävät suurriistaa. jousimiehellä näyttää olevan erikoisen hyvä jälkien seuraamisen taito. Hänellä on nopeat refleksit ja sulava liikehdintä ja hän on erinomainen aseenkäyttäjä sekä metsästäjä.

Mieltymys kaikkeen tuntemattomaan yhdessä sopeutumiskyvyn ja diplomaattisuuden kanssa saa hänet usein ryhtymään uudisasukkaaksi ja hän on arvokas henkilö siirtomaaviranomaisena.

Jousimies tyydyttää tämän seikkailu- ja matkustushalunsa työskentelemällä matkatoimistossa, laivayhtiössä tai mahdollisesti tuonti- ja vientiliikkeissä. Mikäli hänessä on hiukankaan filosofisuutta ja uskonnollisuutta, hänestä saattaa tulla lähetyssaarnaaja.

On merkillepantavaa, miten monet papit, kirkon korkeat virkamiehet ja rauhantuomarit ovat kaikki syntyneet Jousimiehen merkeissä. Saadakseen elämästä irti mahdollisimman paljon ja voidakseen menestyä Jousimiehen täytyy kyetä käyttämään hyväkseen luonteensa perusominaisuuksia, järjestelemään ja liittämään ne yhteen.

Hänen on myös välttämättä saatava liikkua vapaasti ja avarasti eikä hänen tule olla liiaksi sidottu työpöytänsä ääreen, sillä se masentaa hänet.

Tunnettuja ihmisiä

J.K. Paasikivi, Jean Sibelius, Frank Sinatra, Steven Spielberg, Tina Turner, Joe DiMaggio, Beethoven, Noel Coward, Walt Disney, Mark Twain, Winston Churchill, Woody Allen, Brad Pitt, Jane Austen, Emily Dickinson, Frank Zappa, Jimi Hendrix, Jim Morrison, Walt Disney, Beethoven.

Vierailija
4/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuoden aikana on riidelty ehkä viitisen kertaa. Ei vain ole aihetta, koska kumpikaan ei yritä pomottaa toista vaan luottaa toiseen ja siihen, että toinen on aikuinen ja osaa itse päättää asioista.

Tuolla jo joku aiemmin kirjoitti myös siitä, että päättämättömistä seisoksijoista en saa kuin pään kipeäksi. Tyhjä jahkailu ja kitiseminen ja valittaminen ahdistaa. Asioille pitää tehdä jotain ja mennä eteen päin. En jaksa sellaista päättämättömyyttä ja jahkaamista.

Vanhempina olemme myös ehkä omituisia joidenkin mielestä. Lapsilla on myös vapaus olla juuri sellaisia kuin ovat.

Emme ole edes kasvattaneet heitä kovin paljoa ja materialismi on outoa. Maailmassa on niin paljon muuta tärkeämpää. Juuri sellaisia maailmanparantajia. Niin ja muiden mielestä olemme juuri siksi rasittavia, koska haluaisimme parantaa sitä maailmaa murrosiänkin jälkeen ja olemme idealisteja vanhoinakin.

Lapsista onkin tullut vähän omituisia hyypiöitä. Kulkevat omia teitään ja ajattelevat monista asioista eri tavalla kuin kaverinsa. Ovat harvinaisen kunnollisia, jopa ärsyttävyyksiin asti tovereidensa mielestä.

Niin ja sehän on päivänselvää, että 2 lapsista on jousimiehiä. 1 on sitten leijona.

Ahdistamalla ja sitomalla pääsee takuuvarmasti eroon.

Mä olen löytänyt miehekseni omituisen vaa'an, joka ymmärtää minua ja tätä luonnettani.

Onko teillä, kaksi jousimiestä, kovin leimahdusherkkä ilmapiiri?

Vierailija
5/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulee olevansa täydellinen=) Haluaa olla yksin ja kaipaa omaa tilaa ja rauhaa. Ei tykkää komentamisesta, silloin tulee seinä vastaan. Nätisti pyytämällä onnistuu.

On näennäisen rauhallinen ulkopuolisen silmin, mutta raivostuu helposti eikä kasvatusasiat oikein suju siitä syystä.

On kiinnostunut tekniikasta ja tieteestä ja haluaa tehdä kaiken omin käsin, mutta kaikissa toimissaan on järjettömän hidas.

On hyvä ja huomaavainen rakastaja, eikä halua tahallaan koskaan loukata rakastaan.

Tässä jotain jousimieheni piirteitä.

Vierailija
6/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat jousimiehiä. Ärsyynnymme todella herkästi molemmat kuitenkaan emme ole pitkävihaisia.

Olemme molemmat taiteellisia sieluja mies on musikaalinen ja minulle taas käsillä tekeminen on sydäntä lähellä.

Me saatamme todellakin helposti uppoutua keskustelmaan politiikasta tai maailmanrauhasta. Me olemme aika etäällä toisistamme kun puhumme politiikasta, mutta saadaanpahan taas uutta keskusteltavaa. Mieluiten meillä on itsetehtyjä juttuja tai käytettykin käy (siisti).

Lapsilla on toisaalta kova kuri emme voi sietää huonoa käytöstä ja toisaalta lapset saavat tulla ja mennä vapaasti kunhan käyttäytyvät moitteettomasti.

Vierailija
7/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli multa et saa sen enempää apua...

Vierailija
8/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kärjistetysti sanoa, että yleensä jousimiehet ovat hyvin omanarvontuntoisia ja saattavat vaikuttaa etäisiltä ja koppavilta. Mutta se joka lähelle pääsee (ja se on oikeastaan tosi helppoa), saa luotettavan ystävän.

Monilla meistä on valtava kokemisen tarve, pitää nähdä ja kokea ja se aiheuttaa levottomuutta. Monilla sitoutuminen on vaikeaa, juuri tuon levottomuuden ja vapaudentunteen säilyttämisen vuoksi.

Pahinta mitä voi tehdä, on rajoittaa vapautta. Enkä tällä tarkoita mitään vieraissa hyppimistä, vaan sellaista henkistä tiettyä vapautta. Ei saa rajoittaa ja on vaikea ottaa neuvoja ja ohjeita muilta, käskyt varsinkin sieppaa kovasti.

Jousimiehet pyrkivät ottamaan johtavan aseman, työssä, kotona ja yhteisöissä. Dominoivia tyyppejä ja siksi ei mitenkään erityisen suosittuja "mukavina kavereina".

Tämän itsekritiikin jälkeen pitää vielä lisätä, että yleensä jouskarit ovat luotettavia, ehdottoman lojaaleja ja rehellisiä ihmisiä, jotka haluavat kroonisesti parantaa maailmaa.

Vierailija
9/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki leikkinä ei me nyt niin täydellisiä olla vaikka usein luullaan itse.

Tuossa edellinen aika tyhjentävästi vastasikin. Vapauden kaipuu on varmasti se hallitsevin piirre en ole huomannut itsessäni enkä miehessäni mitään sitoutumis kammoa vaan tietty oma reviiri pitää olla.

Toinen itsessäni hallitseva piirre on tuo, että en voi sietää pomottamista. Olen erittäin auttamis haluinen, mutta jos joku tölväsee vaan, että tee toi niin joutuu ongelmiin. Nätisti pyytämällä olen valmis tekemään melkein mitä vaan. Itse en ole johtaja tyyppi tai en siis ainakaan myönnä sitä : )

Yksi juttu minkä olen huomannut jousimiehissä jostain syystä lyöttäyvät yhteen. Suurin osa meidän ystävistä on jousimiehiä ja näillä ystävillä on lisää jousimies ystäviä tai puolisoita.

Vierailija
10/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia vaan tiedossa...

Vierailija
11/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen jousimies ja allekirjoitan tuon, että kauniisti pyytämällä teen melkein mitä tahansa, mutta käskemällä en mitään. Ja olen jollain tavalla ylivilkas ja ehdottomasti keskimääräistä helpommin tylsistyvä. Puhun paljon ja nopeasti, ja hauskinta minulla on samantyyppisten ihmisten kanssa. Pönöttäviä hidastelijoita en millään jaksaisi.

Vierailija
12/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden jousimiehen ja se on narsisti

Vierailija - 12.03.10 08:38 (ID 10132808)

Valitettavasti yksi lapsistani on myös jousimies, ja pyrin kyllä valvomaan ettei hän ajautuisi isänsä jalanjäljille.

Jousimieslapsena on taiteellinen, sosiaalinen, avoin ja kiltti.

Vierailija
13/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousimies on pitkä, keskikokoinen tai lyhyt; tumma, vaalea tai jotain siitä väliltä; uskollinen, uskoton tai jonkinlainen kombinaatio; uskova, ateisti tai liukumalla siinä välissä.

Kerta kaikkiaan täydellinen ihminen!

Naiset johtamaan maailmaa!

Vierailija
14/16 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousimies on pitkä, keskikokoinen tai lyhyt; tumma, vaalea tai jotain siitä väliltä; uskollinen, uskoton tai jonkinlainen kombinaatio; uskova, ateisti tai liukumalla siinä välissä.

Kerta kaikkiaan täydellinen ihminen!

Naiset johtamaan maailmaa!

Jousimiesnaiset muuten ovat yleensä hyvin huumorintajuisia, ja tajuavat ironiaa paremmin kuin muut. Kaikki miehet taas ovat tosikoita.

Vierailija
15/16 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousimiehet on tosi kilttejä ihmisiä , Ja oikeudentajuisia. He ovat älykkäitä Ja hyväkäytöksisiä, jousimiehet seuraa ei tarvitse koskaan hävetä ja he ovat yleensä aina oikeassa.

Jousimiehet elävät sivistyneesti ja noudattavat helposti annettuja ohjeita mutta eivät ole ohjailtavissa tai manipuloitavissa.

Jousimiehellä on selkeä näkemys elämästä , oikeasta ja väärästä. He rakastavat syvästi läheisiä ja pysyvät heille lojaaleina.

Vierailija
16/16 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä samaa mieltä että muut merkit eivät anna jousimiehille tilaa. Mun kumppani on jousimies ja on todella ihana ihminen , ehkä kiltein ketä olen koskaan tavannut. Älykäs keskustelija ja aina oikeudenmukainen. Ymmärtää ja joustaa ja meidän yhteiselo on varmasti kestänyt näin kauan (6vuotta) koska hän ymmärtää ihmisiä erilaisista lähtökohdista ja erottaa selkeästi milloin ihminen kamppailee pahan olon kanssa ja milloin kyse on tahallisesta vääryydestä. Rakkaani kokee esim töissä paljon ilkeyttä itseään kohtaan ja koulussa oli kiusaamista .

Olen itse seurannut rakkaani paneutumista häntä kiinnostaviin asioihin ja periksiantamattomuutta silloinkin kun olisin jo itse luovuttanut . Rakkaani on todella lahjakas ja kurinalainen ja tavoittelee unelmiaan Mitä ihailen valtavasti . Puolisoni esikuvia ovat hänen omat sisaret mikä kertoo hänen rakkaudestaan perhettään kohtaan .

Koska hän itse on ahkera ja oma aloitteinen ja tekee kaiken ensisijaisesti itse oman menestyksensä eteen , niin voihan se laiskempia merkkejä laittaa vihaksi .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi