Suostuuko lastenvalvoja tekemään viikko-viikkosopimuksen 9kk ikäisestä?
Kommentit (16)
ja mä haluun joka toisen viikon kuukaudesta olla ihan yksin että saan jotakin aikaiseksi.
Siis älä nyt viitti ap... Sun haluamisestako se on kiinni?
voi ihminen pieni! olet saanut 2 ihanaa lasta aikaiseksi! mitä vielä?!?
Jos ajattelet asiaa LAPSEN lähtökohdista niin vuoroviikko ei ole tuon ikäiselle sopiva.
isälleen joka toiseksi viikoksi ja pikkuveli joutuu olemaan äitinsä ei niin hyvässä seurassa.
Tai sitten isä alkaa lähivanhemmaksi ja minä tapaajavanhemmaksi, mutta sitten mulla ei ole varaa kuin yksiöön ja sinne eivät lapset mahdu.
ehkä sitten voit taas kun lapset ovat teinejä mutta nyt ei ole sen aikaa. Sinulla on kaksi pientä lasta, yksi on vasta vauva. Uskon silti, haluan uskoa että lapset ovat sinulle tärkein asia jos eroatte.? Kannattaa oikeesti lukea ja ottaa selvää kuinka pahat jäljet vauvaan varsinkin voi tulla siitä teidän ajatuksesta vv systeemistä. Sitten ymmärrät varmasti miksi se ei ole hyvä vaihtoehto. Entäs oletko ajatellut sitä - mitä jos 4v ei voi hyvin vv systeemistä - sekin on mahdollista, mitä sitten? Ehkä ois paras ratkaisu että hän on isän luona esim joka toinen v-loppu to-maa? mitä siitä sanot? tai eikö sillä ole väliä miten hän voi kunhan SINÄ saat olla yksin? kun on lapsia pitää myös olla valmis aina ajatella itseään vimppana ja uhrautua. Tapaan sanoa että äitiys on jatkuvaa uhrautumista.
koska hänelle äiti on aina ykkönen, niin kauan kun ikää on alle 2v ainakin. Se on hänen oikeus olla lähellä äitiä. Isovelillekin voisi tehdä hyvää olla kahdestaan iskän kanssa ja vahvistaa heidän suhdetta. Sitten kun pikkuinen isompi voivat mennä yhdessä iskän luo mutta nyt ei ole oikea hetki.
että sinä et huoli niitä, vaan haluat elää omaa elämääsi. Kukaan äiti jolla on VAUVA tai pieni taapero, antaisi hänen mennä joka toinen viikko isänsä luo - jos on ns normaali tervejärkinen äiti siis.
Varmaankin. Vai psykomutsiko se siellä järjestelee asioitaan? Mietin ap miten paljon sulla on sitten vaivaa kun lapsestasi tulee ihan sekoboltsi ja saat ravata sen kanssa perheneuvolassa ja neuvotteluissa koulussa.
lähivanhempi ja se hoitaa asiat viranomaisten kanssa. Mä tapaan lapsia vain tasan silloin kun se mulle itselle sattuu sopimaan.
uusi ilta, uusi provo. Ja aina samasta aiheesta.
Kyllä me sun vaivas tiedetään.
Lastenvalvoja ei päätä, missä ja miten ap:n lapset asuvat. Lastenvalvojan tehtävä on ainoastaan vahvistaa vanhempien tekemä päätös. Taivutteluakin hän kenties voi yrittää, mutta kyllä päätösvalta on vanhemmilla.
Sopimuksen lapsen huoltajuudesta voi muuten vahvistuttaa myös käräjäoikeudessa, ei siihen välttämättä tarvita lastenvalvojaa lainkaan. Ja tuo vahvistaminen ei tarkoita mitään oikeudenkäyntiä tms. vaan se on hakemusasia kuten avioerokin.
Mua vituttaa, uusi aamu ja kakarat aloittavat sen vinkumalla.
sehän on aivan kauhea ajatus. Suositus on että vasta 2vuotiaalle semmoista. Alle vuoden ikäinen ei miel yöpyisi edes isän luona vaan olisi siellä käymässä esim 2 iltana viikossa. Miettikää nyt vähän, ja ottakaa asiantuntijalta selvää hieman lasten kasvatuksesta ja psyykkeestä.