miksi toiset ovat niin tyhmiä kun eroavat että antavat lasten kärsiä?
siis oikeesti, aikuiset ihmiset antavat aivan liian isot taakat pikkulapsille erossa. Ei anneta isän tavata, kuka kärsii tästä -lapset (vaikka nainen luulee kostavansa miehelle). Puhutaan toisesta vanhemmasta pa.kaa - kuka kärsii taas? - lapset koska he tykkäävät molemmista ja alkaa ahdistaa kun kuulee pahaa isästä / äidistä. Takkuilua tapaamisten kanssa, tinttailua rahasta ja milloin mistäkin, usein lasten kuullen. En voi ymmärtää sitä, vaikka on kuinka paha olla niin aikuisen pitää olla aikuinen ja olla tukena ja turvana ja HILJAA lasten kuullen.
Toki ymmärrän että voi olla katkera, surullinen jne mutta pitää osata toimia oikein lasten takia. On vaikeata. Erosin itse 13v sitten ja kyllä oli monta kertaa kun piti mennä vessaan potkimaan seinään vaik teki mieli sanoa jotain pahaa xmiehestä, olin niin vihainen. Nyt jälkeenpäin tiedän että toimin oikein, kun en antanut lapsille sitä kuvaa että olin vihainen enkä puhunu paskaa. Lapset ovat harmoonisia teinejä, eivät ole kärsineet erosta pahasti. Miettikää ihmiset, se että osaatte käyttäytyä palkitsee teitä sitten joskus.
Kommentit (8)
minusta olisi ollut outoa jos olisin vaan jatkaneet elämää kuin ei mitään, antaen lasten ajatella että ero on ihan hyvä keino selvitä vaikeista asioista joita olimme kokeneet perheenä.
av-mammalla on oikeus olla onnelllinen sen yhden ainoan elämänsä ajan ja viettää se parhaaksi katsomallaan ajalla. Ei petetyksi tulevana tai hakattavana tai kärsivänä, luuletko lasten nauttivan sellaisesta "avioliitosta"? Lapset ei ole tyhmiä, kyllä ne vaistoaa kun jokin on pilalla..
pahasti tai siis voi puhua paskaa, entä jos se lapsille alkaa puhumaan paskaa ja joku päivä lapset sen tajuaa? Siis jos ero tulee niin pitäisikö estää tapaamiset?
Mun vanhemmat toimi just päinvastasesti, puhu pahaa toisesta ja tiesin asioita joita sen ikäsen ei olisi tarvinnut tietää. Paljonhan siitä surua, ahdistusta ja vihaa seurasi.:(
av-mammalla on oikeus olla onnelllinen sen yhden ainoan elämänsä ajan ja viettää se parhaaksi katsomallaan ajalla. Ei petetyksi tulevana tai hakattavana tai kärsivänä, luuletko lasten nauttivan sellaisesta "avioliitosta"? Lapset ei ole tyhmiä, kyllä ne vaistoaa kun jokin on pilalla..
kun joudun melkein valehtelemaan lapsille isästään pitääkseni hyvää mielikuvaa yllä - samaan aikaan lapset kertovat isänsä haukkuvan minua. Isä-parka ei tajua tekevänsä ainoastaan itselleen hallaa, ilkeys kääntyy kerrankin häntä itseään vastaan.
Ei siihen eroa tarvita.
Ja jos katsoo, että kokonaistilanne on eronneena parempi, niin silloin varmaan kannattaa erota.
itse en ole ollut erotilanteessa joten vähän vaikeaa kommentoida näin sivusta.
mutta samoilla linjoilla ap:n kanssa!