Onko meidän 5,5v tyttö "isokenkäinen", kun kengänkoko 32?
Kommentit (14)
samanikäisellä pojalla kenkä myös 32.
Poika on ikäisekseen hieman keskimääräistä lyhyempi.
isokenkäinen tyttö. Mun tyttö täyttää toukokuussa 5 ja pn nyt 32 kokoiset kengät. Tosin pituutta onkin 123,5 cm.
Saanko kysyä ap:lta kuinka pitkä tyttö sulla on?
Pituus on 110, aika laiheliini. Kengän koko on 27 -(28).
kyllähän se tasoittuu varmasti. Tosiaan olen ajatellut että luonnollisesti meidän tytöllä on iso jalka koska on kuitenkin pitkä myös:)
terv se jolla 123.5 cm pitkä tyttö
ja miehellä 42-43 ja pituutta 184cm. Eli vanhemmilla suht pienet ja kapeat jalat suhteessa pituuteen. Tytär tuntuu kasvavan maata myöden.
meillä 8v, käyttää 146-152 vaatteita, ja kengän koko 32 :)
Tyttö nyt 6,5v ja kenkä on 35. Monot 37.
Tyttö nyt 6,5v ja kenkä on 35. Monot 37.
Siis monot 36.
Mutta mitäs sitten? Anna olla isokenkäinen.
mutta on muutenkin pienikokoinen.
Lapsen samanikäisillä kavereilla monella kengät 30+ kokoa, eiköhän tuo ihan normaalia ole.
Lapsen jalka kasvaa usein kerralla reilusti ja sitten saattaa koko pysyä samana pitkäänkin.
kengänkoko vaihtelee hurjasti, mulla kaveripiirissä naisilla 36-41. kaikki on yksilöitä.
Ja kyllähän kengän koko joka tapauksessa vaihtelee aikuisillakin.
Mun 5,5v tyttö myös käyttää 32 koon kenkiä
Kengät on ostettu ihan "virallisten" ohjeiden mukaan, 1cm käynti- ja kasvuvaralla. Sama koko on tytön samanikäisellä serkulla.
Btw, aika hassua, että yht'äkkiä serkuksilla on sama kengännumero, kun vielä edellisillä vanhoilla kengillä serkun kengännumero oli paria numeroa pienempi kuin meidän tytöllä. Hups, oli tainnut vanhemmilta jäädä tarkistamatta ovatko kengät oikeaa kokoa... ihmettelinkin kun kulki pari vuotta samoilla talvikengillä ja näyttivät todella pieniltä tytön kokoon nähden muuten.
Muutenkin tuntuu, että lapsilla on monesti liian pieniä kenkiä.
Meillä tokaluokkalainen 134 cm vaatteita käyttävä tyttö ja kengänkoko 32.