Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäsektio tuntuu jättäneen jäljen mieleeni...

Vierailija
11.03.2010 |

Synnytyksestäni on kaksi viikkoa. Synnytys eteni melko hitaasti, avautumisvaihe kesti 15h. En tuntenut liiemmin supistuskipuja epiduraalin oton jälkeen. Odottelu meni siinä miehen kanssa vitsejä heitellessä ja televisiota katsellessa. Olin monesti jutellut mieheni kanssa pelostani,että joudun keisarinleikkaukseen. Pelkään leikkauksia,varsinkin jos joudun olemaan hereillä leikkauksen aikana.

Kun olin avautunut 10cm,aloin ponnistamaan. Kätilö kutsui lääkärin paikalle enkä ymmärtänyt ensin miksi. Lääkäri teki pikaisen tutkimuksen ja ilmoitti,että vauvan pää ei ole laskeutunut vaan se on jumittunut lantiooni. Jouduin hätäsektioon.

Purskahdin itkuun sillä pelkoni kävi toteen. Itkin koko ajan kun minua kuljetettiin leikkaussaliin. Pelkäsin että tunnen kun vatsani avataan, että pikkuisellani on joku hätä tai että itse kuolen...Tärisin paljon leikkauksen aikana ja tunsin pientä painetta lantiossani kun vauvaani otettiin lantiostani 'irti'. Kun kuulin vauvani ensimmäisen itkaisun,sanoin miehelleni että nyt meillä on vauva. En tiedä menetinkö tajuntani,mutta seuraavaksi olin jo heräämössä hereillä,olin nukkunut pari tuntia.

Nyt joka kerta kun ajattelen leikkausta,minua alkaa itkettää.Emme ole mieheni kanssa kertoneet kellekkään että jouduin hätäsektioon,sillä haluan käydä asiaa läpi ensin rauhassa..Luulin että tämä olo menee itsekseen ohi,mutta tälle huonolle fiilikselle ei näy loppua. Miten nopeasti te olette toipuneet sektiosta?Voiko minulla olla raskauden jälkeinen masennus?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hätäsektiosta on nyt 3kk aikaa. Nyt pystyn puhumaan siitä vasta itkemättä. Kyllä se ajan kanssa helpottaa, muista että sulla on oikeus käydä läpi sitä ja puhua siitä niin paljon kun haluat ja jaksat! Tsemppiä!

Vierailija
22/22 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjottu mahdollisuutta käydä synnytystä läpi lääkärin kanssa...Toipuminen sairaalassa oli hirveintä aikaa mitä olen koskaan kokenut. Kello oli noin 5 aamuyöllä kun minut kuljetettiin osastolle jakamaan huone naisen kanssa joka kuorsasi niin kovaa etten voinut nukkua.Mieheni lähetettiin kotiin ja sain nähdä vauvani vasta herättyäni ja kun mieheni oli tullut sairaalaan. Itkin koko yön yksin enkä saanut edes nähdä lastani.

Olemme mieheni kanssa puhuneet jo toisesta lapsesta,mutta minua pelottaa suunnattomasti se että joudun kokemaan tämän kaiken uudestaan..

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla