Oletko käynyt lapsivesipunktiossa?
Miksi? Minkä ikäinen olet? Mitä maksoi? Mikä tulos?
Pääseekö sellaiseen julkisilla varoilla kuka tahansa?
Kommentit (21)
niskaturvotusta sikiöllä, maksoin myös ihan polimaksun. sain siis valita menenkö, mikään pakko ei olis ollu mennä. tulos normaalit (tytön!) kromosomit ja terve tyttö tuli.
rakenneultrassa todettiin 2 softmarkkeria ja riskiluvuksi tuli 5/100.. olin 24v.. maksoi poliklinikkamaksun verran julkisella puolella.. ei pääse julkisilla varoilla kuka tahansa vaan ne joilla on kohonnut riski iän tai sikiöseulontojen tuloksista johtuen..
Vain tutkituilta osin normaalit kromosomit, eikä nekään sataprosenttisen varmasti.
kaksi vikaa kertaa iän takia,kaksi aikaisempaa muuten vaan. Kunta maksanut kaiken.
Ja kyllä, tulos on 100%
41-vuotiaana. Terveydenhuoltohenkilökunta ei punktiosta mitään puhunut enkä tod.näk. sitä olisi halunnutkaan.
Ultrassa kaikki ok ja veriseerumiseulan tulos oli ok.
Syntyi terve tyttö.
Punktiossahan on keskenmenon riski. Ja vaikea olisi minulle ollut tehdä aborttipäätös, jos punktion mukaan lapsi olisi ollut terve.
"mukaan lapsi olisi ollut terve."
Siis jos lapsi ei olisi ollut terve.
tutkivat kaikki tiedossa olevat kromosomihäiriöt joten tulos on varma niiden osalta.. kolme yleisintä kromosomihäiriötä esiintyy 99,6%:ssa kromosomihäiriöistä ja loput on sitten toi pieni marginaalinen osa..
ja itse menin punktioon muun kuin abortin takia..
Ikää oli 22, normaalit kromosomit, ei maksanu mitään, rakenneultran jälkeen, hoitajan möläytyksen jälkeen vaadin lisätietoja ja kukaan ei osannu auttaa, joten sain lähetteen sikiötutkimusyksikköön pienen kamppailun jälkeen
Tavallisessa tutkimuksessa siis. Jos tiedetään epäillä jotain muuta, etsitään sitte juuri sitä erikoistutkimuksilla.
no miten suuri on se riski saada muuten se keskenmeno tossa sitten ees???
Eli IHAN hirmusuuri, =D
Lapsella epäiltiin kromosomipoikkeamaa, onneksi sitä ei sitten ollutkaan. Maksoi poliklinikkamaksun.
Ikää oli silloin 22v ja hirveä piikkikammo, minut huumattiin rauhoittavilla, kipulääkkeillä ja sokerilla.
Kuka tahansa ei pääse, kallis toimenpide ja riski saada keskenmeno.
on suurempi kuin pari prosenttia. Niitä lähes kaikkia kuitenkin syntyy vuosittain. Yhteensä enemmän kuin esim downia.
Tavallisessa tutkimuksessa siis. Jos tiedetään epäillä jotain muuta, etsitään sitte juuri sitä erikoistutkimuksilla.
On niin varmaa se toiminta jo. Ei voi kun kehua tällä neljän suorallaan.
nyt sen verran että jos lapsessa todetaan jotain vikaa, se on 100% varma. Mutta terveet kromosomit voidaan testata vaikka lapsen kromosomeissa olisikin jotain vikaa. Näyte vain on otettu huonosta kohtaa, ja esim. kai mosaikismissa voi käydä näin.
minulle tarjottiin sitä ikäni vuoksi, olin 41.
Maksoi normaalin poliklinikkamaksun. Tulos ei poikkeavia kromosomeja. Syntyi terve vauva.
Meidän kunnassa ei pääse kuin yli nelikymppiset, muut joutuvat halutessaan käydä yksityisellä.