Sertralin mielialalääke vienyt halut ja orgasmit..
Kommentit (14)
siis kaikki mielialalääkkeet vaikuttavat eniten siihen halukkuuteen ja orgasmiherkkyyteen naisilla.
orgasmeja olen alkanut saada monen kuukaude jälkeen mutta halut ylipäänsä ovat väheneet minimiin. orgasmin vahvuus on heikennyt myös...lääkkeen jos saisi lopetettua niin tietäisi johtuuko kokonaan lääkkeestä
Ekat 2kk oli orgasmivaikeuksia mutta nyt tilanne on palautunut normaaliksi.
Mulla on ainaki seksihalut nyt ensimmäisen viikon aikan muuttunu. Poikaystäväki yllätti ku halutti iha tajuttomasti ja seksiki meni aika HC:ksi. Ei vaa saa millää, mikä sinänsä vituttaa. Ei se sillee oo viel haitannu ku muuten tuntuu nii hyvält. :D Vois jatkaa vaik koko yön :D Voimia kaikille mielialalääkityksen sivuvaikutuksista kärsiville!!
Ettei hullut lisäänny. Mitä sitten luulit? Että niillä paranee vai. Hah hah, salli mun nauraa!!!
Jetsulleen näin
Parantuu lähes oitis, kun on muutaman päivän ilman tabuja.
ja sama ongelma. Nyt yritän lopettaa ja olen puolittanut annoksen ja ongelma helpottanut. Tosin sitten taas vastapainoksi mieliala heittelee. En tiedä kumpi pahempi..
lopetin sitten kertaheitolla (ei tietenkään olisi saanut, mutta oltiin kyllä sovittu jo lääkärin kanssa että olisin lopettanut hiljalleen samassa kuussa) kun tulinkin raskaaksi. Tosin sitten alkoikin jo pikkuhiljaa raskaushormonit vaikuttaa haluihin, ja sitten imetys ;D. Mutta nyt on taas tätä 2-4 krt viikossa ihanaa panetusta :).
tuo tarkoittaa, että annos on silloin liian iso? Liika serotoniini vähentää haluja. Onko lääkäriä paikalla? Jos annostusta pienentäisi itse, voisi huomata eron.
Tosi monet mielialalääkkeet vaikuttaa haluihin, itelle ei oo vielä löytyny neutraalia ollenkaan, mutta selkeästi huonompia ja vähemmän huonoja vaihtoehtoja on olemassa. Haluihin vaikuttaa varmasti myös mieliala noin ylipäänsä, mutta minulla taas esim. harvakseltaan käytettävät rauhoittavat lääkkeet "räjäyttävät" seksihalut, kun vapaudun kaikesta normaalista ahdistuksesta.
Yritä avoimesti sanoa lääkärillesi tästä asiasta, koska kyllähän se vaikuttaa selkeästi elämänlaatuun ja vaikka kaikilta sivuvaikutuksilta ei pystytäkään välttymään, niin usein niitä voi edes minimoida tai joskus jopa jollain toisella lääkkeellä "korjata".
Hirveesti tsemppiä ja pidetään sormet ristissä lääkekehityksen puolesta! =)
ne mielialalääkkeet vaikuttaa valitettavasti. Itsellä halut ja orgasminsaantikyky onneksi palasi jo lääkityksen aikana. Söin silloin Cipralexia. Toisilla halut palaa vasta lääkityksen jälkeen.
Ettei hullut lisäänny. Mitä sitten luulit? Että niillä paranee vai. Hah hah, salli mun nauraa!!!
Olenko mielestäsi "hullu" koska masennuin rakkaan ihmisen kuolemasta? Olet todella ilkeä ihminen.
Tosin eri lääke kyseessä. Lääkkeen lopetettuani tilanne on korjaantunut,mut ei ihan täysin ennalleen. Eli vieläkin on vähän tunto pois, toivottavasti palailee ajan myötä. Koskaan en enää halua sellaisia lääkkeitä syödä.
Saman huomasin Sertralin:ista ☹️
Välillä kyllä haluttaa, mutta millään ei meinaa tulla. Ongelma alkoi lääkityksen aloittamisen jälkeen. Kumppani on aivan ihmeissään, kun mikään ei yhtäkkiä tehoakaan. Ei onnistu orgasmit yksin eikä kaksin.
Valitettavasti!