Jos saisin päättää, tässä maassa ei olisi yhtään koiraa!
Pidän koirista tai ainakin joistakin. Kyse ei ole sittä, että olisin koiravihaaja. Mutta ne koirien jätökset!!!! Upea kevät, mutta mitä paljastuukaan sulavan lumen alta. Koiranpaskaa joka paikassa. Kylläpä oli nastaa tänään aamupäivällä, kun olin lasten kanssa pulkkailemassa/hiihtämässä. Upea auringonpaiste keväthangilla ja viiden metrin välein sontaa, jota sitten parhaamme mukaan yritimme väistää.
Onko se niin perkeleen vaikeaa korjata ne koiranjätökset pusseihin, ONKO???? Onko se niin, että sonta kerätään vaan, kun ns. sosiaalinen kontrolli toimii eli joku silminnäkijä on läsnä?
Kommentit (58)
en vaan tajua. Itselläni ei ole edes koiraa, mutta silti ei mua koirien jätökset haittaa, koska en juuri ikinä näe niitä!! Mä en tajua missä ihmeessä te asutte jotka näette niitä niin paljon?? Itse asun Espoossa, enkä kyllä kertaakaan ole vielä koiranläjään astunut, eihän ne nyt herranjestas keskelle jalkakäytävää tarpeitaan tee! Ehkä kannattaisi vähän katsoa niiden lastenne perään että eivät mene hääräämään kaiken maailman ojiin vaan pysyvät jalkakäytävällä kuten muutkin ihmiset. Oma vika sitten jos osuu läjään, otatte silloin itse sen riskin, turha siitä on valittaa. Ja en kyllä usko että leikkipuistossa on läjiä, sen ymmärrän kyllä että se harmittaisi, mutta en vaan usko että niitä siellä on, ellette koirapuistossa lapsianne ulkoiluta. Eikö teillä ole elämää kun pitää vinkua tuollaisesta pikkuasiasta???
ja kyllä minunkin mielestäni koiranpaska on ällöttävää. Asumme kaupunkialueella, ja täällä on oikeasti pakko kerätä jokainen jätös. Usein keräilen muutaman roskankin tai jonkun toisenkin koiran jätökset samaan pussiin, jos sellaisia sattuu olemaan.
mä en myöskään ymmärrä noita hevosen paskoja jalkakäytävillä, kumma kun asiaan ei puututa koska ainakin tällä pikkupaikkakunnalla ne ovat pääsääntöisesti kaikki saman ratsastusseuran jäseniltä.
Ja ne koiranpaskat on ihan yhtä kamalia.
on ihan jalkakäytävällä! Mielestäni ei todellakaan mikään pikkuasia. Olen esteetikko ja ntodella nautin nästä kauniista keväthangista, mutta kylläpistää silmää ne mustat läjät molemmin puolin tietä.
kun tuolla koirani kanssa kävelen,että millaisella ihmisellä on pokkaa jättää koiranpaskat KESKELLE tietä!? En todella pysty käsittämään.Kulkeehan ne itekkin uudestaan samoja teitä ja polkuja,luulis niitäkin paskat ärsyttävän ja vielä oman koiran.Kyllä jos koiran ottaa täytyy jaksaa paskat siivota.Roskiksia saisi kyllä olla enemmän.
Mä toivoisin et mun koira ois ainoo maailmassa,silloin korjaisin sen pissatkin lumesta:)
Taas kerran: se ettei teidän ympäristässä ole, ei tarkoita etteikö muualla olisi. Olen aina luullut että Espoossa asuisi jotenkin fiksua väkeä. No ei pidä näköjöään paikkaansa.
en vaan tajua. Itselläni ei ole edes koiraa, mutta silti ei mua koirien jätökset haittaa, koska en juuri ikinä näe niitä!! Mä en tajua missä ihmeessä te asutte jotka näette niitä niin paljon?? Itse asun Espoossa, enkä kyllä kertaakaan ole vielä koiranläjään astunut, eihän ne nyt herranjestas keskelle jalkakäytävää tarpeitaan tee! Ehkä kannattaisi vähän katsoa niiden lastenne perään että eivät mene hääräämään kaiken maailman ojiin vaan pysyvät jalkakäytävällä kuten muutkin ihmiset. Oma vika sitten jos osuu läjään, otatte silloin itse sen riskin, turha siitä on valittaa. Ja en kyllä usko että leikkipuistossa on läjiä, sen ymmärrän kyllä että se harmittaisi, mutta en vaan usko että niitä siellä on, ellette koirapuistossa lapsianne ulkoiluta. Eikö teillä ole elämää kun pitää vinkua tuollaisesta pikkuasiasta???
monet paskat lasten kengistä pessyt täällä Espoossa.Mutten ikinä ihmisten paskaa,vaika en kyllä väitä, että sitäkin jossain olisi niin ei kuitenkaan jalkakäytävällä 5 miljoonan ihmisen paskat.
Kerra oli koiran paskat keskellä Helsingin rautatieaseman laituria. Kiirehdin junaan vaunujen kanssa ja pyörät sotkeentui paskaan. Oli kivaa olla junassa paskan hajuisilla rattailla. Kyllä nolotti.
saisi kieltää. Ei ole ihmisen/eikä koiranelämää asua vaikka kerrostalossa ja ulkoilla liikenteen keskellä, tai jossain kapisessa puistossa.
Paskovat pitkin tienvieruksia, haisevat pahalle, pilaavat parketin, karvaavat vaatteet, purevat lapsia ja vanhuksia ja pilaavat haukkumisellaan ja räksyttämisellään ihmisten hermot (aiheuttavat siis melusaastetta)ja tunkevat vielä busseihin nuuhkimaan kunnollisia matkustajia.
Koirienomistajat ovat idiootteja.
Että jätökset pitää kerätä pois!
Mutta muistattehan, että kakka jalkakäytävällä ei ole koiran vika, vaan omistajan!Meillä koira ja kerään joka ikisen läjän pois, jos pussit loppuu kesken matkan, niin joko potkin ojaan, tai käyn myöhemmin korjaamassa...
Että on meitä vastuullisiakin koiranomistajia! :)Ei auta oja, jos lasten kanssa joku haluaa pulkkailla juuri siinä ;) . Itsekin koirien omistajana, kerään lain mukaan määrätyiltä alueilta, metsästä en jos ei osa suoraan polulle. Eikä sekään lohduta pulkkailijoita.
Ojista ja tienvierustoilta en kerää, jos ei tieltä kakkaan ylety. Näillä keleillä metri tiestä paljaalla hangella voi olla liian kaukana, jos siis tienvierestä alkaa metrin lumipenkka, joka kannattaa koiran muttei ihmistä. Silloin ohikulkijat joutuu vain katselemaan sitä kasaa, kunnes lumet sulaa.
Oletko miettynyt, kuka sen ojan haravoi? Meillä fiksut koiranomistajat antavat hurttiensa paskoa ojaamme, ja siellä minä sitten joka syksy ja kevät siivoan kumpparit jalassa yrjöttävässä lemussa. Ei kaupunki niitä ojia putsaa vaan asukas. Ja saappaat on sitten paskassa, sekä hanskat, kun joutuu tahriintuneita lehtikasoja ja risuja nostelemaan.
Hoidettu oja on hoidettu viheralue, joten sinne ei saa koiraansa paskottaa keräämättä jätöksiä (taajamassa ainakaan). Jos kaksi kertaa vuodessa siivottu oja ei ole hoidetun näköinen, kannattanee siivota useammin. Olen minäkin asunut omakotitalossa, jonka rajalla jäävä tienpiennar jäi meidän hoidettavaksi. Nurmikko kylvettiin (tai kylvääntyi) samalla kun muullekin tontille, ja se ajettiin samalla kun muukin nurmikko. Ei ollut ongelmaa koiranpaskasta, vaikka sillä kadulla koiria asuikin.
Enkä muuten niitä ojia, joista minun koirien paskaa nykyisin löytyy, kukaan okt-asukas raivaa. Ei niitä raivaa kukaan, siksipä sieltä en kerääkään kakkoja.
Koiravaipat.
Kun olimme Sharm El-Sheikhissä lomalla niin siellä oli kamelilla ns.vaipat, koska ei saa liata keramiikkalaattoja vanhassa kaupungissa kamelinkakkaan.
Melkosen luonnosta vieraantunutta sakkia jos hevosen paska tiella yököttää myös. Ei ole kauaa siitä kun Suomen teillä ei paljon muuta ollutkaan. Ei todellakaan ole mitään lakia jonka mukaan tieltä pitäisi hevosen lanta siivota. Saa toki kerätä tai potkia ojaan jos haluaa, mutta haloo...
Arvokasta lannoitettahan se on, kasvinsyöjän lantana aivan eri asia kuin ihmisen, koiran tai kissan paska, sen kun käytte keräämässä ruusuillenne.
Jos saisin päättää niin kaikki töhrijät, pullonrikkojat ja muutkin sottapytyt voisi karkoittaa Siperiaan for life. Mutta, kun osa niistäkin on vaan niin laiskoja, ettei tule mieleenkään siivota sotkujaan.
t: omien koiriensa sotkut aina kerääjä
Pidän koirista tai ainakin joistakin. Kyse ei ole sittä, että olisin koiravihaaja. Mutta ne koirien jätökset!!!! Upea kevät, mutta mitä paljastuukaan sulavan lumen alta. Koiranpaskaa joka paikassa. Kylläpä oli nastaa tänään aamupäivällä, kun olin lasten kanssa pulkkailemassa/hiihtämässä. Upea auringonpaiste keväthangilla ja viiden metrin välein sontaa, jota sitten parhaamme mukaan yritimme väistää. Onko se niin perkeleen vaikeaa korjata ne koiranjätökset pusseihin, ONKO???? Onko se niin, että sonta kerätään vaan, kun ns. sosiaalinen kontrolli toimii eli joku silminnäkijä on läsnä?
Olkaa kiitollisia jokaisesta koiranpaskasta, kissankusesta ja muusta pikkuriikkisestä häiriöstä minkä ne teidän pikkuriikkiseen elämäänne aiheuttaa. Ja kiitollisia siitä, ettei ole nälänhätää, sotia, maanjäristyksiä jne.
Miten te aina jaksatte narista?? Teidän elämä on niin helppoa, että turhasta valitetaan läpi koko elämän.
Koira on monen yksinäisen ihmisen ainoa kaveri, varsinkin vanhuksilla. Monille vammaisille koira on lähes elinehto. Ja monille lapsille turva ja seuralainen iltapäivällä kun äityli ja isukki painaa duunia. Joku lääkäri kirjoitti kirjassaan, että paras verenpaineenhoitolääke on koira.
Meidän koira saa juosta lenkillä vapaana, maalla kun asutaan ja kakkii metsään tai ojanpohjalle, ei koskaan tielle. Mutta ei mua kyllä muiden koiranpaskat hetkauta, eikä naapurin kissan lirutkaan kukkapenkissä. Enemmän ärsyttää typerät ja ajattelemattomat ihmiset. Viisasta olis kaupungissa kerätä eläintensä jätökset, vaan kun ei viitsitä. Muuttakaa pois kaupungista, kun siellä on niin ikävää. Jes.
Meillä tuossa pyörätiellä on aika ajoin myös hevosenpaskaa. Eikö niiden ratsastajinen kuulu niitä siivota?
Itse koiranomistajana siivoan koirani jätökset, koska ne ällöttää minua tässä kerrostaloalueella. Tosin ihmettelen miten koirat on opetettu tekemään tarpeensa, kun meidän koira mieluiten tekee ojaan tai keskelle peltoa, metikköä. Keskelle katuja eikä oikeastaan kadun varteenkaan tee kuin todella hädän keskellä.
Ja sitten ne kissat, ei ole kiva kun puiston hiekkalaatikossa käy kissat tarpeillaan...