saako raskaana ollessa juoda vihreää teetä?
Eli siinäpä se kysymys...olen nyt viikolla 12 ja nyt sain kuulla et vihreetä teetä ei ehkä saiskaa juoda..pitääkö se paikkaasa? olen sillon tällöin kupposen juonut, joskus kaksikin päivässä, tuli vaa nyt mieleen et eihän siitä ole nyt sit ollu haittaa vauvalle??
T: huolestunut pirpana81
Kommentit (5)
Itse olen juonut Liptonin Clear green-teetä 3 kuppia päivittäin.
Se on kaupan teetä ja toivottavasti terveellistä...
Rv 16+4
Miten muut? Eikö ole muita teen lipittäjiä ?
Sitä voi juoda raskaana olevat, imettävät jne KOSKA siinä ei ole teiiniä kuten esim. vihreässäkin teessä on. Tuo teiini on tietääkseni samantyyppistä kuin kahvin kofeiini.
Mutta uskoisin ett tee kuin tee on silti aina hyvä valinta.. itse juon kahvia ja luulen et tee olisi parempi vaihtoehto.
t. p ja rv 25
eilen rakenneultrassa kaikki hyvin eli tuskin se kamalan vaarallista on :D
ööh... onkohan mulla jäänyt jotain oleellista huomaamatta, kun mä en oo kyllä yhtään kiinnittänyt huomiota tuohon? En nyt mitenkään mukitolkulla ole juonut, mutta ehkä kerran viikossa suunnilleen sen kupillesen saattanut juoda töissä.
Nyt on viikkoja 20+3, eilen just rakenneultrassa käytiin ja kaikki ihan hienosti, joten ainakaan en ole mitään ihan peruuttamatonta vahinkoa saanut kai aikaiseksi :D
Jahas, piti sit ihan googlata: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26266
"Luotettavien valmistajien tuotteita, joita myydään ruokakaupassa, voi nauttia kohtuudella raskaus- ja imetysaikana (myös vihreä- ja kamomillatee), kofeiinin määrä huomioon ottaen." Eli jospa tuo rauhottaisi sunkin mieltä! Mut HUOM! "Luontaistuotteeksi luokiteltavan yrttiteen käyttöä ei suositella raskaus- eikä imetysaikana."