Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakentajat! Paljon meni rahaa taloon+tonttiin?

Vierailija
10.03.2010 |

Ja minkä kokoinen talo on?

T. rakentamista suunnittelevat

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontti 84k€ ja talo + at 460000€ vuonna 06. Naapurista myytiin juuri samankokoinen tontti 135k€ joten arvo senkun kohoaa:)

Vierailija
2/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttiin 45 000, loput taloon (130 neliöö yhdessä tasossa). Tähän mennessä mennyt yhteensä 170 000 (sisältää siis tontinkin). Laitettu samalla lainalla pihaa jollekin mallille ja rakennettu autokatos lähes valmiiksi.

Aloitettiin 2008, rakennettiin puoli vuotta. Mies rakensi pääosin itse, lvi- ja sähkötyöt urakkana, samoin osa tasoitushommista.

Tavarat tulivat Kastelli-talon kautta, mutta kaikki muu tehtiin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa meni yhteensä n. 350 000 euroa, talo on reilu 400 m2 ja tontti reilu 3000 m2.

Vierailija
4/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... sekä rakennusajan (4 v) kaikki "ylijäämäraha".

Talon koko sellainen 120 m2 + matala yläkerta 35 m2.

Itte rakennettiin ja ollaan haja-asutusalueella pienen taajaman kupeessa keskisessä Suomessa.

Vierailija
5/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon ja pihaan meni n. 120 000e. Tehtiin itse kaikki mahdollinen.

Neliöitä n. 150

Vierailija
6/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiesit? Tai kyllähän se on kai arvattavissakin.

Vierailija
7/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo 175m2 autotalli-varasto 96m2

suurelementeistä

hehtaarin vuokratontti (vuokra 50€/vuosi, vuokra-aika 50v)

lämmitysmuoto maalämpö

valtavat maatyöt, tietä piti tehdä parisataa metriä

Rakennusvuosi 2007

Siis ihanko oikeasti joku maksaa rakennustyömaiden jätemaasta?

Meille maksettiin siitä että saivat ajaa meille, säästivät kilometrikuluissa ja maankaatopaikkamaksuissa isot rahat.

Vierailija
8/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontti oli oma entuudestaan, taloon meni huonekaluineen ja kodinkoneineen 85000 euroa.

koko 132neliötä. Asumme keski-suomessa.

Mieheni rakensi hyvin paljon itse. talo valmistui 8 kuukaudessa.

Vierailija
9/17 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja vuosi oli?

Lainaus:

itse suunniteltiin talo (2 kerroksinen) ja tilattiin paketti Jukka-talolta aika laajalla sisällöllä. Tontti 25 000€. Autotalli-varasto-liiteri noin 100 neliöä. Todella runsaasti maata piti ajaa, kun tonttia nostettiin lähes metri ja tontti on iso. Maalämpö. Itse tehtiin lähes kaikki ja täyttömaa saatiin 10 ekeä kuorma läheiseltä työmaalta. Rakensimme vuoden ja puoli vuotta mies oli töistä vapaalla, eli myös elimme lainalla. Rahaa meni jotain 150 000€. Kova työ oli, mutta saatiinpahan juuri sellainen talo, kuin haluttiin. Eikä asuntolaina ole nyt mikään kauhean iso, kun säästössä oli rahaa.

Tosi vähän on tullut maksamaan jos vaan 150 K€ meni koko lystiin... iso autotalli, maalämpö, 200 neliötä... onko kaikki kulut tullut laskettua"

Kolme vuotta sitten rakennettiin. Talopaketti maksoi noin 50 000€. Lainaa haimme 150 000€, josta jäi käyttämättä yli 10 000€. Ja meillä siis oli jonkin verran säästöjä, joten tontin ostimme niillä+maksoimme luvat yms. ja maatöitä tehtiin aika pitkälle sekä perustukset. Miten rahaa voi mennä enemmän, jos sitä ei ole =)? Itse opiskelin tuolloin ja mies oli töissä ja sen puoli vuotta rakensi siten, et lapset oli työmaalla mukana.

Rahaa meni normaalia vähemmän koska:

-Meillä oli koko ajan oma kaivuri ja traktori, joten maatyöt ja maalämmön vetäminen+viemärityöt teimme itse.

-perustukset teimme itse, muotit saimme lainaksi, betoni tilattiin kahdelta eri firmalta tarjousten mukaan

-vesikiertoinen lattialämmitys vedettiin itse

-sähkötöihin mies pystyi osallistumaan myös, koska hänellä on alan koulutus, ei siis lupaa kytkeä mutta lupa vetää johdot valvonnan alaisena

-valvojana oli kaveri-insinööri

-ulkopuolista työvoimaa käytettiin ainoastaan sähkötöihin ja maalämpöpumpun asentamiseen, eli jonkin verran putkitöihin ja rännien, tikkaiden ja piipun pellitykseen

-mies muurasi uunin, oli helppoa tiilerin uunista, kun on valmiiksi leikatut osat ja hyvät ohjeet

-autotallin puutavara kaadettiin appiukon metsästä ja mun isä sahasi sen, veli höyläsi

-talon pystytys otettiin ristikot päälle valmiuteen, siitä jatkettii itse

-mä tein kaikki seinien pohjatyöt, tapetointi ja maalaustyöt sekä asensin laminaatit ja lakkasin kattopaneelit, mies laatoitustyöt, vesieritykset ja kaikki loput

-appiukko on kirvesmies, hän teki talon ulkopuolelta, eli kuistit, kaiteet, pylväät, räystäslaudat, ikkunan- ja ovien pielet

1 ylläri tuli, jossa menetimme noin 3000€, kun kalustefirma meni konkkaan, eikä pystynyt toimittamaan kaikkea tavaraa ja me pöljät olimme maksaneet ne könttäsummana.

Vierailija
10/17 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo 175m2 autotalli-varasto 96m2

suurelementeistä

hehtaarin vuokratontti (vuokra 50€/vuosi, vuokra-aika 50v)

lämmitysmuoto maalämpö

valtavat maatyöt, tietä piti tehdä parisataa metriä

Rakennusvuosi 2007

Siis ihanko oikeasti joku maksaa rakennustyömaiden jätemaasta?

Meille maksettiin siitä että saivat ajaa meille, säästivät kilometrikuluissa ja maankaatopaikkamaksuissa isot rahat.

Maa oli hyvää karkeasoraa, ei mitään savimaata. Ne ois vieny maat saman tien varteen firman maille, jossa säilyttävät käyttökelpoista maa-ainesta. Me maksettiin vain ylimääräisistä kilometreistä, mitä heille kertyi eli 10 ekeä yhdistelmän kuormasta. Mielestäni 100 ekeä ei ollut paha hinta siitä soramäärästä, mukana tuli kiviä,joita otimme syrjään ja saimme tehtyä pihaan kivat kivikko- ja havuryhmät ja suihkulähde.Pelkästään näiden kivien hankkiminen muualta olisi maksanut monta kertaa sen 100 euroa.

Vierailija
11/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo+maatyöt yht n 350000 eli rapiat 400t€ meni. Talo 200m2.

Vierailija
12/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää kaiken, myös pihan laiton ja vaativat perustukset. Talo 190m2 ja teetettiin, itse tehtiin vain loppusilaus.

Vierailija
13/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakennutettuna avaimet käteen pitkästä tavarasta 269 000 eur. Sisältää siis tontin ja 150 neliön talon. Pihatyöt sitten erikseen.

Vierailija
14/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse suunniteltiin talo (2 kerroksinen) ja tilattiin paketti Jukka-talolta aika laajalla sisällöllä. Tontti 25 000€. Autotalli-varasto-liiteri noin 100 neliöä. Todella runsaasti maata piti ajaa, kun tonttia nostettiin lähes metri ja tontti on iso. Maalämpö. Itse tehtiin lähes kaikki ja täyttömaa saatiin 10 ekeä kuorma läheiseltä työmaalta. Rakensimme vuoden ja puoli vuotta mies oli töistä vapaalla, eli myös elimme lainalla. Rahaa meni jotain 150 000€. Kova työ oli, mutta saatiinpahan juuri sellainen talo, kuin haluttiin. Eikä asuntolaina ole nyt mikään kauhean iso, kun säästössä oli rahaa.

Vierailija
15/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo 180m2 suurelementeistä 250t euroa ja tontti 1700m2 11t euroa.

Vierailija
16/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän on tullut maksamaan jos vaan 150 k€ meni koko lystiin... iso autotalli, maalämpö, 200 neliötä... onko kaikki kulut tullut laskettua

Vierailija
17/17 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuinka kauan projekti kesti?

varsinkin:

rakennutettuna avaimet käteen pitkästä tavarasta 269 000 eur. Sisältää siis tontin ja 150 neliön talon. Pihatyöt sitten erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi