synnytyspelko on turhaa
en tiiä onko joku muu tätä mieltä mutta minusta tollaset pelkopolit joutas lopettaa ihan turhaa voihotusta kait nyt jokainen joka raskaaksi hommautuu tietää mitä on edessä!? itselläni oli tosi vaikea synnytys, toipumisesta puhumattakaan enkä ole silti jatkossa ajatellut juosta häntä koipien välissä minnekkään pelko polille! kun raskaaksi hommautuu on siis syytä tiedostaa mitä on tulossa tai sit jättää ne lapset hankkimatta
toki itsekkin hieman ihmettelen neuvolan yltiö positiivista suhtautumista kaikkeen mut silti!
Kommentit (30)
niin miksei saisi olla helpotusta? Miksi pitäisi kaiken olla rääkkiä ja kärsimystä? Kumma ajatus.
Eiköhän se synnytys ole kaikille osapuolille, myös henkilökunnalle, paljon parempi toimenpide, jos synnyttäjä ei ole kauhusta kankea ja pelkää kuolevansa hetkellä minä hyvänsä.
Niskahartiahierontaakin saa työterveyshuollon kautta ja kaikenlaista muutakin turhaa, jonka voisi yhtä hyvin kärsiä vaan...
äidin toiveita.
Tiesitkö ap, että kun synnytys on kyseessä, äidillä ei ole enää väliä? Lapsen eteen tehdään kaikki, äiti on pelkkä synnytyskone. Minulle kätilö sanoi ihan suoraan ekan synnytyksen jälkeen (joka oli vaikea), että valitettavasti äitiä ei synnytystilanteessa ajatella, vain lasta.
Menin pelkopolille ennen seuraavaa synnytystä varmistaakseni, että ensimmäisellä kerralla saamani vammat otettaisiin huomioon. Ilman pelkopolia näin ei olisi välttämättä ollut.
että äitillä ei ole enää väliä unohditte varmaan että oma synnytykseni ei ollut helppo! 24 tuntia täyttä tuskaa vauva piti repiä miltei väkisin imukupilla kun jäi jumiin hartioistaan enkä silti aio mennä itkemään minnekkään pelkopolille! se kuuluu asiaan kivutonta synnytystä ei olekkaan! en vaan edelleenkään näe syytä sellaiseen tarpeettomaan toimintaan...enkä noista asoista huolimatta haluaisi leikkausta ellei se ihan oikeasti mahtuisi tulemaan sieltä millään konstilla! tämäkin mahtui tosin väkisin repimällä
Synnytyspelko on pelkkä nykyajan muoti-ilmiö, kuten masennus ja ADHD.
mutta niistä kärsin, ja elämä on aika monimutkaista.
Terv. masennuksesta kärsivä ADHD-aikuinen
Ps. Voisitko lopettaa jo tämän saman vanhan virren? Taidat itse olla psyykkisestä syistä sairaseläkkeellä, kun sulla on aikaa käydä joka ikiseen ketjuun kirjoittamassa tämä sama asia. Osta vaikka Hesarista koko sivun ilmoitus ja get it over and done with.
Huolehtikaan omista asioistanne sen sijaan, että irvailette vakavalle asialle.
Lapsi syntyi sovittuna aikana keisarileikkauksella (ei pelosektio, vaan oma toivomus), yksityishuone käytössä ja erinomainen hoito.
Toista odotetaan ja samalla lailla tulee.
Onneksi en asu Suomessa.. en voisi kuvitellakaan meneväni jonnekin kinuamaan sektiota, täällä mennään minne halutaan ja suht' normaalisairausvakuutuksella. Ei maksa ekstraa.
mutta en halua tehdä sitä enää uudelleen. Lapsi määräni siis jää yhteen.
Itse muuten kärsin pulufobiasta. Mikään muu lintu ei pelota.
Ystäväni ei pelännyt ensimmäisen jälkeen vaikka sekä hänen että lapsen henki oli vaarassa. Toisen synnytyksen jälkeen, jolloin myös oli sekä hänen että lapsen henki vaarassa, hän sanoi että ei enää uskalla hankkia lisää lapsia.
minusta tollaset pelkopolit joutas lopettaa ihan turhaa voihotusta kait nyt jokainen joka raskaaksi hommautuu tietää mitä on edessä!?
Ja pahinta tässä on että ne maksavat! "Pelko"potilas ei kustanna hitustakaan kuluistaan!
Se, että on SYPE-potilas, ei suinkaan tarkoita sitä, että väkisin haluaa sektioon. Itse pelkopolikäynnit läpikäyneenä voin ilokseni todeta, että se toimii. Sektio luvattiin, mutta pelkopolikäyntien jälkeen halusin synnyttää alateitse.
Synnytyspelko on koulutettujen naisten "vaiva"; synnytystä kun ei voi suunnitella, niin kuin monet asiat siihen asti elämässään (koulutus, harrastukset, ura). Lisäksi taustalla on monesti joku "lisäsyy". Minä itse olen korkeasti koulutettu. Lisäksi äitini ja pikkusiskoni olivat kuolla siskoni syntyessä. Ja olen ikuisesti kiitollinen pelkopolista, jonka ansiosta olen kaksi lasta synnyttänyt alateitse.
Häpeäisit, ap.
Lapsi syntyi sovittuna aikana keisarileikkauksella (ei pelosektio, vaan oma toivomus), yksityishuone käytössä ja erinomainen hoito.
Toista odotetaan ja samalla lailla tulee.
Onneksi en asu Suomessa.. en voisi kuvitellakaan meneväni jonnekin kinuamaan sektiota, täällä mennään minne halutaan ja suht' normaalisairausvakuutuksella. Ei maksa ekstraa.
leikkausriskeistä.