Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä irtisanoneita paikalla? kysymys.

Vierailija
09.03.2010 |

KArenssista. Onko teillä ollut järestään 3kk karenssi liiton rahoihin vai onko kukaan saanut karenssia lyhyemmäksi kun on perustellut syyn miksi on irtisanoutunut?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli jo seuraava työpaikka valmiina, 5kk määräaikainen.

Kaiken järjen mukaan karensia tulisi jos ei ole ollut määräaikainen työsuhde.

Kannattaa toisaalta olla määräaikainen työsuhde, niin ei ole selittelemistä kun työ loppuu eikä uutta ole.

Etsi nyt joku pätkätyötä johon vaihdat suoraa ilman työttömyyttä, saat sopimuksen "määräaikainen" työsuhde jonka jälkeen heti viet sen näytteille työkkäriin...

Vierailija
2/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan olisi saanut karenssia lyhennettyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan sama mikä on syy, jos olet itse irtisanoutunut. Karenssi tulee väistämättä. Ja toisekseen jos et tiennyt: "liitonraha" ei ole kyllä mikään liiton maksama vaan työttömyyskassan. Ansiosidonnaista voi saada ilman liittoon kuulumistakin.

Vierailija
4/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joko olet irtisanoutunut? Vai vasta mietit asiaa?

Itse olen irtisanoutunut kahdesta eri vakityöstä. Ekalla kerralla työ oli kamalaa, joten ETSIN koko ajan uutta, ja otin ekan mahdollisen työn, joka oli määräaikainen. Toisella kerralla irtisanouduin ulkomailla, kun piti palata Suomeen, tyhjän päälle.

Miksi joku näinä aikoina irtisanoutuisi vakityöstä? Etsi joku muu paikka, mutta älä irtisanoudu. Hae vaikka saikkua masennukseen tms.

Vierailija
5/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikasta voisi riittää syyksi niin, ettei tulisi sitä 3 kuukauden karenssia.

Vierailija
6/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk "karenssin" saa, jos irtisanoutuu yli 5 päivää kestäväksi tarkoitetusta työstä riippumatta siitä oliko määräaikainen vai vakituinen. Vain pätevällä syyllä voidaan karenssi olla antamatta, syyt tapauskohtaisia, terveyteen liittyviä, mutta siis joka tapaus harkitaan erikseen!

Tv. työttömyyskassassa töissä

Vierailija
7/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että joku tietää työttömyyskassan ja liiton eron :)

Vierailija
8/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4

Vierailija
9/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pojan sairaus jonka vuoksi vuorotyöt oli lopetettava

Vierailija
10/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en saanut karenssia koska työkkäri oli sitä meltä että työnantajani toimi tosi ahdistavasti, haukkumalla ja panettelemalla minua.

Vierailija
11/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, miksi karenssia ei tule on toki olemassa. Mutta uskoisin, että oma perustelu ei siinä tapauksessa riitä, vaan pitää olla jonkinlaisia todisteita näyttää.

Vierailija
12/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vuorotyö riittävä peruste? Itselläni todella raskas vuorotyö, viikonloput töitä aina niin että vin joka 5s vkl on vapaa. joka toinen ilta myös töitä.

Lapsia on ja arki liki mahdotonta näillä työajoilla, mutta uutta en ole löytänyt. Olen myös miettinyt että sanon itseni irti, ennen kuin mielenterveys koko perheeltä menee!

Vierailija
13/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää aluksi sairaslomalle. Jos mielenterveys on menossa, niin ota sairaslomaa tai vuorotteluvapaata tai jotain hetkeksi, ja pyydä sitten toistuvasti ja usein järkevämpiin vuoroihin. Kun pyyntöihin ei vastata, niin ehkä sitten saat irtisanoutua ilman karenssia. Ja puhu työnantajalle avoimesti, ehkä pääset parempiin vuoroihin. Tai jos tulee vähennyksiä, niin pyydä irtisanomaan just sut.

Vierailija
14/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään nykysin 24/7 eli ala kun ala, niin vuorotyötä tehdään. Ei ole mikään karenssin purkamisen peruste se, että ei tykkää vuorotyöstä.

Vierailija
15/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä irtisanoin itteni joulukuussa ja syyksi työkkäriin sanoin lastenhoito ongelmat,oli iltatyö.Ei tullu karenssia.

Vierailija
16/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aloin siitä suoraan yrittäjäksi, joten karensseista en edes ottanut selvää.

Vierailija
17/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ilmoittanut että näin yksinhuoltajana en vuorotyötä tällä hetkellä ainakaan voi tehdä.

Sellaisia mulle kuitenkin tipahtelee luukusta,mutta on kuulema kerrottava työhaastattelussa sitten millaisia vuoroja voi tehdä.Siellä sitten päättävät ottaako vai ei.

Kun ei voi tehdä niin ei voi tehdä.Sellasta se elämä on,kaikille ei käy kaikki.

Vierailija
18/18 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut irtisanottiin, eli karenssia ei tullut. Ja vastineeksi :) tein irtisanomisajan sikana töitä ja perehdytin seuraajani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi