Kuules nyt, arvoisa YH-ystäväni.
Elämäni ei ole vauvan kanssa ruusuilla tanssimista, vaikka minulla onkin mies tukenani. Minulla on särkyjä ja kolotuksia, joudun valvomaan, neuvottelemaan mieheni kanssa hoito- ja kasvatuskäytännöistä. Minulla on ongelmia anopin kanssa. Emme saa hoitoapua koskaan, koska "meillähän on toisemme". Minä suren, murehdin, pelkään ja olen vihainen. Kyllä, minäkin, ja minullakin on siihen oikeus. Ystävyytemme on ohi, jos minun pitää vuodesta toiseen taivastella, että vain sinulla on oikeus olla vaikeaa, koska olet yksin. Itsepä teit valintasi, ja jätit miehen jo raskauden aikana.
Kommentit (5)
Minunkaan elämäni ilman sohvaperuna-miestä ei ole ruusuilla tanssimista, vaikka yksin saankin paljolti kotityöt hoitaa. Ei ole minun syyni, että olet mennyt naimisiin laiskan miehen kanssa. Sinulle on ihan täysi vapaus jättää se "kolmas lapsi" oman onnensa nojaan. Ei ole minun vikani, ettei Erkki-petteri osallistu täysipainoisesti kotitöihin vaan jättää sinut yksin raatamaan. Pitääkö minun loppuelämäni taivatella ja ottaa osaa, että kovinpa saamattoman miehen kanssa onnesi kukkuloilla menit sanimisiin säntäämään?
käsittänyt ap:n pointtia. No, jos on lusikalla annettu, niin eihän sitä voi kauhalla vaatia.
se yh ainakaan tarvitsee yhtään vihamiestä kun on tuollaisia ystäviä...
Onneksi minulla, yh itsekin, on sellaisia ystäviä siviilisäätyyn katsomatta, että heille voin vapaasti taivastella sitä miten raskaaksi koen oman elämäni, miten paljon haluaisin että minullakin olisi joku jonka kanssa keskustella lasten kasvatusjutuista ja miten olen toisinaan kateellinen ei-yh-ystävilleni.
Toisaalta minun ystäväni voivat vapaasti kertoa minulle miten heitä ärsyttää hoitaa sitä ylimääräistä lasta, kerätä tämän pyykkejä lattioilta ja tiskejä pitkin tasoja. He kertovat kadehtivansa minun elämääni, vapauttani tehdä omat päätökseni jne..
Me nimittäin olemme YSTÄVIÄ ja voimme puhua avoimesti. Me emme valita toisistamme aaveelle.
Ajattelin vain, että on niitä muitakin valittajia kuin pelkät yh:t. Kuka mistäkin valittaa ja millaisen taakan sillä kavereilleen tuottaa. Sitä voi itse tykönänsä miettiä. Kerropa mikä ap:n pintti sitten oli? Kun en hitaana oikein käsittänyt.
3
ja lopeta idioottimaiset vuodatukset kaikkien säälittävimpien äitien anonyymipalstalla....