Mitä sanoa anopille, joka vertailee...
...jatkuvasti miniöidensä raskauksia? Anopilla on muuttenkin ärsyttävä asenne, jos sanon esim, että lapseni oli 1,3 kg ultrassa, niin ei noteeraa mitenkään vaan tokaisee, että "joo, mutta Liisalla oli 1,7 kg".
Kommentit (21)
lopeta se vertaileminen. Tuossahan on se vaara, että vertailee vielä sittenkin kun vauvat on syntynyt.
Ehkä ajattelee että tykkäät saada "vertailutietoa"... varmasti hänelle ei tulee mieleenkään, että koet sen vertaamisena. Löysää pipoa.
itse kysyy. Mietin vain, että mikä ihme tarve sillä on heti ikään kuin lyödä paremmaksi? -ap
itse kysyy. Mietin vain, että mikä ihme tarve sillä on heti ikään kuin lyödä paremmaksi? -ap
Minkäs se anoppi sille voi jos toisen miniän lapsi on isompi. Hanki hyvä itsetunto niin ei tartte tuntea huonommutta siitä että sun lapsi on pienempi, kun se kerta ihan oikeesti tuntuu sua jäytävän.
Kun vauvat ovat syntyneet anoppisi tulee kertomaan sinulle kuinka hyvin "Liisalla" sujuu imetys, kuinka "Liisan" vauvalla on hiuksia jne. jne. ihan kyllästymiseen asti... Pahoittelen...
ihmisiä, jotka oikein haluaa vertailla vatsojaan ja vauvojaan? Kyse ei ole siitä, että vain kommentoisi vaan ei kommentoi mitään esim. minun raskaudesta, vaan kysyy ja kertoo heti miten se toisella miniällä on.
Toisaalta, enhän kyllä tiedä tekeekö samaa tälle toiselle miniälle, mutta anyhow ärsyttävää silti! -ap
Minkäs se anoppi sille voi jos toisen miniän lapsi on isompi. Hanki hyvä itsetunto niin ei tartte tuntea huonommutta siitä että sun lapsi on pienempi, kun se kerta ihan oikeesti tuntuu sua jäytävän.
Mä en voi tajuta ihmisiä, joiden pitää heti tiltata toisten mielipiteet vetoamalla "huonoon itsetuntoon" tms. Eikö joskus asiat vaan voi ihan suomeksi sanottuna vituttaa?
Ja sulle ap, pahoittelen myös..mutta hei, kyllähän sä voit siitä sanoa aivan ystävällisesti, jos se jatkuu.
Onhan tuo aika herkku tilanne, että kumpikin odottaa samaan aikaan. Ja kunhan aikaa kuluu ja raskauksia tulee lisää, teitä "vertaillaan" edelleen samoin kuin teidän nykyistä raskautta edellisiin. :D Mulla on kuulkaa ex neuvolantäti anoppina ja hänen tyttärensä kanssa olimme raskaana vuorotellen ja välillä päällekkäinkin, arvatkaapa vaan puheenaiheet :D
...jos se jatkaa kovinkin pitkään. Anoppini on kyllä valitettavasti sellainen ihmistyyppi, joka ei aina tajua mitä suustansa päästää. -ap
Ja on jatkunut vauvojen synnyttyä.. :( Kun kerron yritän kertoa meidän kuulumisia niin heti tulee vastauksena: "no Erkki tekeekin jo sitä ja tätä ja tuota jne.." Ihan kuin ei yhtään meidän vauva kiinnosta vaan hirveä kisailu miten parempi toinen muka on kaikessa..Ja yleensä aloittaa vertailun jo ennen kuin olen oman asiani kertonut loppuun ja tosi ylimielisellä äänensävyllä... Olenkin päättänyt olla kertomatta mitään meidän kuulumisia anopille, jos kiinnostaa myös muut lapsenlapset niin kysykööt sitten itse kun haluaa kuunnella. Tsemppiä kovasti, tiedän miten asia harmittaa!
anoppi haluaa vain kertoa mitä toisille kuuluu siltä varalta ettette ole kuulleet.
joten ihan turhaan vedät siitä herneitä nenuusi. Mitä anopin tuohon olisi pitänyt sanoa, jos ei olisi sanonut mitään olisit tulkinnut luultavasti sen myös negatiivisesti tyyliin anoppia ei kiinnosta tai vastaavaa. Minusta nykyajan maammat ovat turhan herkkähipiäisiä ei oikein uskalla mitään sanoa kun aina koetaan arvosteluksi tai oman lapsen kehumiseksi. On vaikea keskustella mistään kun pelkää loukkaavansa.
Tuon ihmistyypin tallaajia valitettavasti löytyy hurjan paljon. Naisista ehkä enemmän kuin miehistä. Oma äitini kuuluu tuohon ryhmään. Vaikka kuinka yrittäisi päästää asiat toisesta korvasta ulos, ei se aina ole helppoa.
tekee samanlaisia kommentteja. En koe sitä mitenkään ilkeytenä, vaan anoppi ilmeisesti haluaa vaan jakaa tietoa jne. Mutta täytyy myöntää, että joskus haluaisin vain, että anoppi keskittyisi ihan minun ja poikansa lapsien asioihin, eikä vetäisi keskusteluun tyttäriensä lapsia. :/
joten ihan turhaan vedät siitä herneitä nenuusi. Mitä anopin tuohon olisi pitänyt sanoa, jos ei olisi sanonut mitään olisit tulkinnut luultavasti sen myös negatiivisesti tyyliin anoppia ei kiinnosta tai vastaavaa. Minusta nykyajan maammat ovat turhan herkkähipiäisiä ei oikein uskalla mitään sanoa kun aina koetaan arvosteluksi tai oman lapsen kehumiseksi. On vaikea keskustella mistään kun pelkää loukkaavansa.
Mun mielestä toi on ihan normaalia jutustelua ollut, ehkä anoppi ajatteli että ap on kiinnostunut siitä tiedosta.
Mä olen ollut samaan aikaan raskaana kun pari kaveria, ja kyllä me vertailtiin kaikenlaista. Mulla on kaksi lasta ja itse vertasin raskausaikoja toisiinsa.
Anoppihan on todennut tosiasian, liisan vauva painaa sen ja sen verran ja yks vetää herneen nenuun siitä :)
että tuo nyt oli ainoa kommentti mitä anoppi on sanonut?
Se oli ihan vaan esimerkki. En todellakaan vedä herneitä nokkaan siitä, että jonkun lapsi on isompi. Olen oikein tyytyväinen siitä, että lapseni kulkee kerrankin keskikäyrällä, kun aikaisemmat ovat olleet päälle neljäkiloisia berliinin makkaroita!
Jälleen kerran täytyy todeta, ettei tänne av:lle voi kirjoittaa mitään ennenkuin tekee täydellisen selvityksen historian kulusta. Kyse oli nyt ainoastaan siitä, että anoppi on ajattelematon (HUOM! ei ilkeä) ja minua ajattelemattomuus ottaa pannuun, koska itse olen ihminen, joka osaan miettiä sanomisieni vaikutuksia eli olla ns. hienotunteinen. ETTÄ NÄIN! -ap
Mun mielestä toi on ihan normaalia jutustelua ollut, ehkä anoppi ajatteli että ap on kiinnostunut siitä tiedosta.
Mä olen ollut samaan aikaan raskaana kun pari kaveria, ja kyllä me vertailtiin kaikenlaista. Mulla on kaksi lasta ja itse vertasin raskausaikoja toisiinsa.
Anoppihan on todennut tosiasian, liisan vauva painaa sen ja sen verran ja yks vetää herneen nenuun siitä :)
Niin mä kyllä oletan että muut heitot on olleet samantyylisiä tai tilanteet, oli niitä sitten ollut kaks tai kakssataa.
...anoppi tuskin pitää vauvojen kokoa jne. voittokilpailuna.
meillä kertoo vain ja ainoastaan miehen veljen lasten erinomaisuuksista, meidän lapsia ei noteeraa mitenkään. Tekee saman sitten miehen veljen luona.
Minä en voi käsitää tätä systeemiä ja kyllä edelleen suren lasten puolesta, jota yrittävät saada kontaktia ukkiin. Oisko tää joku sukupolvi-juttu? Että ei voi kehua tai puhua läsnäollessa ettei vaan ylpisty tms.?
jos et halua vertailua, älä kerro yksityiskohtia anopillesi.