Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tilata netistä muutosverkortin

Vierailija
07.03.2010 |

viimeistä palkkaa+lomarahoja varten, kun jään työttömäksi? pitääkö tämän jälkeen vielä hakea erillinen verokortti ansiosidonnaista päivärahaa varten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ansiosidonnaisesta menee se 20% automaattisesti, ei siihen mitään korttia tarvi.

Vierailija
2/6 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt niin, että olen ilmoittanut paljon pienemmän tulot uutta verokorttia varten, mitä uskon saavani - ja sitten nostanut itse vero% suuremmaksi heti kärkeen - ja loppuvuoden mennyt sitten tosi pienellä prosentilla; esim. saanut ikään kuin jouluksi vähän extraa.

Mitä järkeä tässä on - en tiedä - tykkään vaan itse määrätä enemmän asioistani ja näin freelancerinä se onnistuu. säännöllisessä palkkatyössä ei tälläinen tietenkään tulisi kyseeseen.

Kun laskee tarkkaan, mätkyjä ei tule - itselleni käynyt päin vastoin; viime verotuksesta sain takaisin yli 3000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ansiosidonnaisesta menee se 20% automaattisesti, ei siihen mitään korttia tarvi.

Tiesithän että veroprosentti on henkilökohtainen, ja samoista tuloista/tuista prosentti voi olla eri eri ihmisillä.

Vierailija
4/6 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei mene automaattisesti mitään 20 % veroa. Se menee vain jos ei vaivaudu hakemaan uutta verokorttia.

Eli tilaat vaikka nyt kortin viimeistä palkkatuloa varten ja sitten kun saat päätöksen asniosidonnaisesta, tilaat sille uuden verokortin (olettaen ettei sinulla ole jo tiedossa ansiosidomnnaisen tarkaa määrää)Voi olla, että maksat tässä välissä vähän liikaa veroa ansiosidonnaisesta, mutta saat hyödyn itsellesi heti seuraavassa kuussa kun hoidat uuden verokortin kuntoon, et vasta 1½ vuoden kuluttua veronpalautuksena.

Vierailija
5/6 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei mene automaattisesti mitään 20 % veroa. Se menee vain jos ei vaivaudu hakemaan uutta verokorttia.

Eli tilaat vaikka nyt kortin viimeistä palkkatuloa varten ja sitten kun saat päätöksen asniosidonnaisesta, tilaat sille uuden verokortin (olettaen ettei sinulla ole jo tiedossa ansiosidomnnaisen tarkaa määrää)Voi olla, että maksat tässä välissä vähän liikaa veroa ansiosidonnaisesta, mutta saat hyödyn itsellesi heti seuraavassa kuussa kun hoidat uuden verokortin kuntoon, et vasta 1½ vuoden kuluttua veronpalautuksena.

ansiosidonnaisen määrä loppuvuodelle?

Vierailija
6/6 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen syötät etuuksiin (jos siis tilaat netin kautta). Palkkoihin koko vuoden palkat yht, saadut palkat ja ennakonpidäätys. Tarkista vähennystiedot.

Pelkästään viimeistä palkkaa varten ei kannata tilata, sillä siinä tuloarvio jää helposti liian pieneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme