Jokaisen tytön vanhemman kannattaisi treenata krav magaa jos haluaa elää jatkossakin. (ov)
Viimeistään siinä vaiheessa kun tytöt tulevat kouluikään, heillä puhkeaa esimurrosikä, eli toinen uhmaikä ja he pyrkivät väkivaltaisesti surmaamaan vanhempansa. Tätä kutsutaan vanhempia vastaan kapinoinniksi.
Minua on oman tyttöni taholta lyöty/yritetty lyödä mm. saksilla, hedelmäveitsellä, leipäveitsellä ja halkokirves on melkein halkaissut rintani.
Onneksi olen treenannut vuosia krav magaa (israelilainen itsepuolustuslaji) ja siinä opetetaan veitsitorjuntoja ja pesäpallomailatorjuntaa, jota sovelsin kun tyttö huitaisi minua metrin pituisella halkokirveellä.
Joten kaikki tyttöjen äidit, mars mars ja hopi hopi treenaamaan krav magaa johonkin seuraan.
Se kannattaa, uskokaa pois.
Kommentit (20)
mutten kyllä kertaakaan ollut väkivaltainen vanhempiani kohtaan. Onkos tytölläsi jotain vikaa päässä?
Samanlainen minäkin olin isääni, äitiäni ja mummoani ja äitipuoltani kohtaan lapsena.
Taitaa olla ap:n suvun periytyvä erityisjuttu.
Paljon muita naisia ystävinä, paljon ystäviä joilla tyttöjä, eikä kellään ole ollut tuollaista omassa lapsuudessaan tai nykyään tyttöjensä kanssa.
Tai sitten tämä aloitus on taas jonkun huono vitsi.
En tunne ketään jonka tieyäosin olleen väkivaltainen äitiään kohtaan. Mukaanlukien minä ja siskoni.
mutten kyllä kertaakaan ollut väkivaltainen vanhempiani kohtaan. Onkos tytölläsi jotain vikaa päässä?
Samanlainen minäkin olin isääni, äitiäni ja mummoani ja äitipuoltani kohtaan lapsena.
En tunne ketään jonka tieyäosin olleen väkivaltainen äitiään kohtaan. Mukaanlukien minä ja siskoni.
Tässä esimerkki siitä mikä on lastensuojelu tapaus ja juuri tämä sitä on.
Kannattaisi mielummin perehtyä siihen kasvatukseen!
Ei ole normaalia, sillä tuosta voisi henki lähteä.
Meillä tyttäret on kasvatettu ihan normaaleiksi hyvinkäyttäytyviksi nuoriksi, ei ole haistateltu eikä väkivaltaa käytetty, kaikki ovat jo onnellisesti oman itsenäisen elämänsä aloittaneet kukin tahoillaan. Ehkäpä kannattaisi katsoa peiliin? t. Kolmen (tervepäisen) tyttären äiti
Meillä tyttäret on kasvatettu ihan normaaleiksi hyvinkäyttäytyviksi nuoriksi, ei ole haistateltu eikä väkivaltaa käytetty, kaikki ovat jo onnellisesti oman itsenäisen elämänsä aloittaneet kukin tahoillaan. Ehkäpä kannattaisi katsoa peiliin? t. Kolmen (tervepäisen) tyttären äiti
Päinvastoin, lellitty ja paapottu ja kerrottu mikä on oikein ja mikä väärin ja rangaistu väärin tekemisestä huonearestilla tai holdingia käytetty iskupotkuraivarin rauhoittamiseen.
Eli mallikelpoisesti kasvatettu.
ap
Että näin kuuluukin olla? Vai että mallikelpoisesti kasvatettu.. Mitenkäs sitten ne 99,99% (=ne jotka eivät yritä tappaa vanhempiaan) esimurrosikäisistä tytöistä on kasvatettu? Väärin vai?
Lisäksi: Jos krav magan osamminen olisi tyttölapsien vanhemmille noin elintärkeä taito, eikö äitejä pitäisi kupsahtaa vainaaksi päivittäin lastensa tappamina. Varsinkin kun se krav maga on kumminkin aika harvinainen harrastus Suomessa.
Ihan tällainen tieto: Ei se ole normaalia. Ei vaikka itsekin olet niin tehnyt. Ihmisen, edes esimurrrosikäisen, kehitykseen EI kuulu luonnollisena osana vanhemman tappamisen yrittäminen.
Menkääpä psykologin juttusille molemmat.
Minä en koskaan ole yrittänyt tappaa äitiäni eikä myöskään mun siskoni ole sitä yrittänyt.
lintsasin, varastin vanhemmiltani rahaa ja kokeilin pilveä, mutten koskaan ollut väkivaltainen tai yrittänyt tappaa vanhempiani.
En yhtään väheksy karatea, minulla on siitäkin sininen vyö 5 vuotta sitä harrastettuani kyokushinkai-tyylisuuntaa edustavassa seurassa.
Krav magan kehitti Imrich "Imi" Lichtenfeld, joka syntyi vuonna 1910 Budapestissa. Imi kasvoi Slovakian pääkaupungissa Bratislavassa. Imin isä Samuel Lichtenfeld harrasti sirkuksessa voimannäytöksiä, minkä ohessa hän tutustui mm. kamppailu-urheiluun ja kannusti myös Imin urheilulajien harrastamista.
Imi johti 1930-luvulla nuorten juutalaisten ryhmittymää, jonka tarkoituksena oli hillitä fasististen ryhmien pääsyä juutalaisalueille. Tällöin Imi huomasi eron urheilukamppailun ja todellisen katutaistelun välillä. 1944 Imi aloitti juutalaissotilaiden kouluttamisen.
Myöhemmin Imi muutti Ison-Britannian hallitsemaan Palestiinaan. Siellä hän alkoi opettaa lähitaistelua Haganahille, juutalaiselle puolisotilaalliselle järjestölle. Kun Israel perustettiin vuonna 1948, Imi aloitti Krav Magan opettamisen Israelin armeijalle. 60-luvulla lopetettuaan työnteon armeijassa, hän alkoi opettaa krav magaa myös siviileille. Lichtenfeld menehtyi vuonna 1998.
Ennen 80-lukua lähes kaikki krav maga -harrastajat olivat israelilaisia, mutta vuonna 1981 krav magaa alettiin esitellä Yhdysvalloissa, aluksi lähinnä juutalaisissa piireissä, mutta pian krav magaa esiteltiin jo FBI:lle. Nykyään korkeatasoisia harrastajia löytyy ympäri maailmaa, myös Suomesta.
jos nyrkkeilee tai painii ammattilaisten tasolla niin kunto on kova ja voimat moninkertaiset tavalliseen harrastajaan nähden. Ei krav maga toimi huippu-urheilijaan.
Siksi ihmettelen mitä varten se on luotu? Kun karate on keksitty jo.
En nyt puhu urheilu karatesta. Tietenkin kovat urheilijat pistää päihin ketä tahansa harrastajaa lajista riippumatta.
Miksi Imrich "Imi" Lichtenfeld, ei mieluummin panostanut ammattilaisnyrkkeilyyn? Ehkä krav magalla löi leiville?
Kyllähän kamppailulajit itsetuntoa nostaa, Mutta ei se naisesta tee voittamatonta. Nainen on aina nainen ja mies on moninkertaisesti voimakkaampi otus ja julmempi luonteeltaan.
Naisen ei todellakaan kannata puolustautua miestä vastaan muutoin kuin juoksemalla pakoon, ellei sitten ole taustaa voimannostosta josta on oikeasti hyötyä itsepuolustuksessa.
jos nyrkkeilee tai painii ammattilaisten tasolla niin kunto on kova ja voimat moninkertaiset tavalliseen harrastajaan nähden. Ei krav maga toimi huippu-urheilijaan.
Siksi ihmettelen mitä varten se on luotu? Kun karate on keksitty jo.
En nyt puhu urheilu karatesta. Tietenkin kovat urheilijat pistää päihin ketä tahansa harrastajaa lajista riippumatta.Miksi Imrich "Imi" Lichtenfeld, ei mieluummin panostanut ammattilaisnyrkkeilyyn? Ehkä krav magalla löi leiville?
Kyllähän kamppailulajit itsetuntoa nostaa, Mutta ei se naisesta tee voittamatonta. Nainen on aina nainen ja mies on moninkertaisesti voimakkaampi otus ja julmempi luonteeltaan.Naisen ei todellakaan kannata puolustautua miestä vastaan muutoin kuin juoksemalla pakoon, ellei sitten ole taustaa voimannostosta josta on oikeasti hyötyä itsepuolustuksessa.
eikä potkita munille. Krav Maga on tappavan tehokas taito myös naisille!
apua enemmin kuin lähtisin itse salille jotain itsepuolustalajia treenaamaan sen takia että oma tyttö ei lyö mua kirveellä tai jotain.
Meillä on 15-vuotias tyttö ja aikamoinen murkkuikä on ollut, nyt jo laantumaan. On kapinoinut ja ovet on paukkuneet, suoraan huutoa huutanut välillä, mutta ikinä se ei ole päälle tullut. Joku kunnioitus sillä on kuitenkin siellä pohjalla ollut.
Itsepuolustus-lajit on kyllä tuttuja mun miehen kautta. Karatessa sillä on mustavyö, kolmella danilla ja on harrastanut muitakin itsepuolustuslajeja. Meidän poika seuraa isänäsä jalanjälkiä, tyttö eikä mua ole kiinnostanut.
Se siitä, mutta oikeesti ap, jos puhuit totta että sun lapsi yrittää käydä päälle hedelmäveitsen kanssa yms. niin hanki sille apua. Ei oo normaalia käytöstä lapselta.
kasvatuksessa on mennyt jotain tosi pahasti pieleen. Suurimmalla osalla ihmisistä on tietty kunnoitus vanhempiaan kohtaan. Ainoa kenen tiedän lyöneen äitiään, oli yks luokkakaveri, jolle ei koskaan oltu asetettu mitään rajoja kotona - ei siis ollut mitään vanhempien auktoriteettiasemaakaan.
En yhtään väheksy karatea, minulla on siitäkin sininen vyö 5 vuotta sitä harrastettuani kyokushinkai-tyylisuuntaa edustavassa seurassa.
Krav magan kehitti Imrich "Imi" Lichtenfeld, joka syntyi vuonna 1910 Budapestissa. Imi kasvoi Slovakian pääkaupungissa Bratislavassa. Imin isä Samuel Lichtenfeld harrasti sirkuksessa voimannäytöksiä, minkä ohessa hän tutustui mm. kamppailu-urheiluun ja kannusti myös Imin urheilulajien harrastamista.
Imi johti 1930-luvulla nuorten juutalaisten ryhmittymää, jonka tarkoituksena oli hillitä fasististen ryhmien pääsyä juutalaisalueille. Tällöin Imi huomasi eron urheilukamppailun ja todellisen katutaistelun välillä. 1944 Imi aloitti juutalaissotilaiden kouluttamisen.
Myöhemmin Imi muutti Ison-Britannian hallitsemaan Palestiinaan. Siellä hän alkoi opettaa lähitaistelua Haganahille, juutalaiselle puolisotilaalliselle järjestölle. Kun Israel perustettiin vuonna 1948, Imi aloitti Krav Magan opettamisen Israelin armeijalle. 60-luvulla lopetettuaan työnteon armeijassa, hän alkoi opettaa krav magaa myös siviileille. Lichtenfeld menehtyi vuonna 1998.
Ennen 80-lukua lähes kaikki krav maga -harrastajat olivat israelilaisia, mutta vuonna 1981 krav magaa alettiin esitellä Yhdysvalloissa, aluksi lähinnä juutalaisissa piireissä, mutta pian krav magaa esiteltiin jo FBI:lle. Nykyään korkeatasoisia harrastajia löytyy ympäri maailmaa, myös Suomesta.
Siinä sininen vyö on toisiksi alin(tai kolmanneksi, jos valkoinen lasketaan). Tiesit kait, että Kyoskushissa vyöt menevät eri tavalla kuin muissa tyyleissä? Missä treenasit sitä - ihan mielenkiinnosta?
ahkeralla harrastamisella viidessä vuodessa.
5 vuotta ja sinisellä?
Kamppailulajeissa on perusasiat ja ne pitäisi hallita. Krav Maga tuskin on poikkeus näissä perusasioissa?
se hyvä olla jotain harrastuksia, mutta tuo tyttö kyllä kuuluu hoitoon... Ei ole millään tavalla normaalia käytöstä vaikka mamma miten selittelee.