Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoinen pakko-oireilee! Käy pissalla 100 kertaa päivässä

Vierailija
06.03.2010 |

ja pesee käsiään koko ajan. Iho on ihan kuivan karhea käsissä. Mistähän tää käyttäytyminen johtuu? Poika on 6 v.

Mistä apua, vai annanko vaan olla...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tuon ikäisellä pienellä lapsella vielä mitään oireita pakkohäiriöön. Luultavimmin se on vaan joku hänen "juttu" nytten. Oletko kysellyt miksi hän sitä tekee? Tai jos yrittäisit kertoa miksi käsiä ei kannata pestä koko ajan, iho voi huonosti jne.. Neuvolasta kysyisin itse ensimmäisenä jos asia vaivaa. Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtui koulustressistä ja meni aikoinaan ohi.

Liittyy siihen, että lapsi alkaa itse säätelemään itseänsä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Enää vanhemmat eivät koko ajan määrää milloin tehdään mitäkin ja välillä se itsesäätely menee ylikierroksille siinä alussa.

Eli poistakaa kaikki stressitekijät lapsen elämästä. Jotta lapsen on helpompi säädellä itse tekemisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli paras: "Eli poistakaa kaikki stressitekijät lapsen elämästä. Jotta lapsen on helpompi säädellä itse tekemisiään".

Vierailija
4/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää tuli sairauksista mieleen mutta tosiaan voi olla ihan pelkästään psyykkinenkin juttu.

Vierailija
5/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan koko ajan. paitsi öisin. käytin pissakokeessa ja terveydenhoitajalla. ei ollut mitään tulehdusta, yritettiin vaan olla piittaamatta asiasta. jossain vaiheeessa tilanne meni ohi. mutta kyllä se kesti joitain viikkoja. ei siis kylässä tai kaupungilla olleessaan ravannut pissalla, vaan kotona.

Vierailija
6/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hiihtolomaa tuli viestiä pk:sta et on ahdistunut. Ticit lisääntyivät valtavasti. Poika satutti itseään. Mä puhuin ja puhuin asiasta ja ettei nyt kuiteskaan itseään saa satuttaa. Kotona tilanne nollattu totaalisesti, sylitelty, yritetty jutella ja varottu puhumasta tulevasta eskarista. Pelkää tällä hetkellä jotain todella voimakkaasti. Mm. pelkää et isi kuolee. Pk:ssa sattunut kiusaamista. Oireilu helpottanut lähes kokonaan. Kauhulla odotan taas arkeen paluuta.

Poistakaa tosiaan stressitekijät.

Vierailija
7/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittyminen. esikoinen kun oli kova hoitaa vauvaa ja nyt ei ollutkaan enää "vauvaa" talossa. tuota ressitekijää huono mennä poistamamaan ;) t:6

Vierailija
8/8 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa on hankittava ja rasvattava kädet joka ilta useampaan kertaan ennen nukkumaan menoa.

Minulla on lapsi jolla on ollut ajoittain pakko-oireita ja nyt menossa oireeton kausi.

Pissa-asia on tarkistettava ettei ole tulehdusta ja jos on lääkitys siihen.

Pakko-oireiden taustalla on erilaisia asioita kenellä mitäkin.

Lapsella voi olla käsitys siitä että on tehnyt jotain todella pahaa ja väärää ja pesee siksi itseään.

Päässä asiat kasvaa kohtuuttomasti jos lapsi ei osaa keskustella niistä häntä huolestuttavista asioista.

Voi olla että on ahdisteltu seksuaalisesti tai käytetty hyväksi.

Me ollaan haettu ja saatu apua kasvatus- ja perheneuvolasta.

http://yle.fi/akuutti/laakariarkisto/pakko_oireinen_hairio.htm

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi