Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko lähteä tilapäisesti siivoustyöhön,

Vierailija
05.03.2010 |

vaikka teet päätyöksesi jotain ihan muuta, sellaista, missä yleensä ihmiset puhuvat halveksien juuri mm. siivoushommista? Kestääkö kanttisi jos on pakko?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska sossusta saan enemmän tukia tekemättä mitään kuin mitä siivoojan palkat ovat.

Jos palkka olisi 1500e käteen kuukaudessa, lähtisin.

Vierailija
2/17 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kenenkään palkoilliseksi vaan omalla toiminimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska sossusta saan enemmän tukia tekemättä mitään kuin mitä siivoojan palkat ovat. Jos palkka olisi 1500e käteen kuukaudessa, lähtisin.

Vierailija
4/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiellä olen. Valmistuin juuri laitoshuoltajaksi oppisopimuksella. Eikä kaduta!

Vierailija
5/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoruudessani tehnyt paljonkin siivoustöitä ja jos niistä maksettaisi jotain, voisin hyvin tehdä.

Mua ei häiritse yhtään, mitä ihmiset puhuu...

Vierailija
6/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sinnäkin en ole kouluttautunut ja tehnyt paria vuosikymmentä putkeentöitä päätyäkseni yhtäkkiä siivoojaksi.

Toisenakin mun allergiat ei häviäisi, vaikka olisi miten pakko. En voisi käyttää puhdistusaineita...

Vierailija
7/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön nähden. Ainakin kunnallisella puolella.

Vierailija
8/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä ruumiillista työtä välillä. Roskakuskin kiinnostaisi myös.

Vierailija
9/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on käsittääkseni fyysisesti melko kuormittavaa. Toista vastaavaa "paskaduunia" eli puhelinmyyntityötä teen nyt tilapäisesti.

Vierailija
10/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kollegoideni puhuvan halveksien siivoushommista ja yllättyisin (ja pettyisin) jos kuulisin.

Siivoojat tekevät tärkeää työtä ja arvostan sitä.

Terveyssyistä en itse pystyisi lähtemään edes tilapäisiin siivoustöihin. Kotiinikin olen joutunut palkkaamaan siivoojan tästä syystä.

Mikä ammattiryhmä puhuu halveksien siivoojista?

Vierailija
11/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ammattiryhmä puhuu halveksien siivoojista?

ryhmä yleisesti, vaan yksittäiset ihmiset. Onhan se ihan selvä, ettei siivoojan, roskakuskin jne ammat kuulu niihin arvostetuimpien joukkoon noin yleisesti.

Vierailija
12/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin lähteä jos kunto kestäisi. Nyt on terveys niin heikoissa kantimissa, että niin raskasta työtä en jaksaisi. siivoustyön mitoitus on varmasti nuoruudestani tiukentunut

Vierailija
13/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ovat ihmetelleet, että pitääkö siivoojaksikin muka opiskella. En voi heitä siitä moittia, koska itsekin vähän kummastelin, että miten siihen opiskeluun niin kauan menee ja luulin hoitavani sen vasemmalla kädellä. Monet itkut tuli kuitenkin itkettyä, ennenkuin homma oli paketissa.

T. se laitoshuoltaja

Vierailija
14/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluaikana siivosin pari vuotta, sitten käsien iho alkoi mennä ihottumalle. Korkeakoulutetut työkaverini eivät ole koskaan puhuneet halveksien siivoustyöstä. Olemme kyllä ihmetelleet palvelualojen huonoa palkkausta monta kertaa.

Vierailija
15/17 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä vinkkinä, että kumihanskojen käyttö on jopa suositeltavaa, ja niiden alla käytetään puuvillahanskoja.

Vierailija
16/17 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin kolme kuukautta, kun ei sattunut muutakaan työtä löytymään. Olen iloinen saamastani kokemuksesta. Kerrostalojen raput olivat tylsää - ja toisinaan liiankin mielenkiintoista siivottavaa:-o. Veteraanien palvelutalo taas aina yhtä helppo pala. Paljoa ei käteen jäänyt. Paitsi kuivat ja halkeilevat näpit;-D. Lopetin 3 kk jälkeen. SAin iloiset 3 kk karenssia työkkäriltä.

Vaikka siivoamisesta tykkäisinkin, on totuus se, että tarvitsen jotakin enemmän, henkisesti. Nyt opettaessani suomea maahanmuuttajille olen ilman muuta enemmän elementissäni. Mutta totta kai kuka tahansa voi - ja ehkä kannattaakin - kokeilla siivoamista, sillä sitä työtä ainakin on aina tarjolla. Joku voisi jopa oppia työssään jotakin uutta - sen verran sikaista sakkia näyttää kerrostaloissakin asuvan;-D!

Vierailija
17/17 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinikin on siivoja (porrassiivoja, säännölliset työvuorot ma-pe 7-15 ja työpaikka kodin lähellä jolloin ruokatunnit kotona mahdollisia, ei matkakuluja, palkka menettelee eli pärjää).

Fyysisesti en. Sairastan nivelreumaa jo kohta 30. vuotta, joten olisi kropalleni liikaa. Olen lähihoitaja enkä pysty sitäkään työtä tekemään.