Naurattaako muitakin nämä syömisvouhotukset?
Eli ei saisi syödä hiilareita (karppaajat), ei saisi syödä maitotuotteita (mitkä lie suolisto-ongelmaiset), ei saisi syödä lihaa (kasvissyöjät), jne.
:D
Mitähän sitä sitten oikein söisi?
Kommentit (14)
mua olis ehkä vuosi sitten vielä naurattanut mutta kun olen päässytjyvälle karpaamisessa en vaihtaisi tätä enää pois! ainoa huono puoli tässä on se ettei ole mitään "nopeaa" syötävää toisin kun jos söisi leipää, nuudeleita tms...se toisinaan ärsyttää.
Mutta kun joskus sorrun vaikka anoppilassa hiilareiden ääreen on olo niin järkky että muistan taas etten ikinä enää palaa siihen loputtomaan väsymykseen, saamattomuuteen, ärtyneisyyteen, turvotukseen, ähkyyn...
Minulla tää vaan sopii niin hyvin, ei välttämättä kaikilla näin. :)
Ei saa syödä ulkomailta tuotuja kasviksia, koska siirtotyöläiset keräävät niitä nälkäpalkalla. Ei myöskään sovi syödä suomalaisia kasviksia talvella, koska niiden tuottamiseen kuluu hirvittävästi sähköä. Lihaahan ei tosiaan saa myöskään syödä, koska lehmät tuottaa metaania pieruissaan, tai jotain...
ap
ja nauran kun nyrpistelet mun piereskelylle :)
on se verran iso merkitys sekä yksilön että yhteiskunnan kannalta, joten kyllä sitä turhemmistakin asioista vouhotetaan. Musta noin yleisesti ottaen fiksut ja koulutetut ihmiset miettivät syömisiään - yksinkertaiset sitten vetävät tyytyväisenä jotain marinoituja broilerisuikaleita, kalapuikkoja ja lisäainejogurtteja napaansa.
Mä itse olen lähinnä lisäainekammoinen ja vihaan eineksiä, joten periaatteessa kyllä ollaan sekasyöjiä, mutta suositaan kasvispainotteista ja mahdollisimman vähän käsiteltyä sapuskaa.
Suolisto-ongelmat tai ylipaino on sun mielestäsi parempi vaihtoehto? Eikö ole hyvä, että ihmiset tekevät jotain ongelmilleen? Etkö ole ymmärtänyt, että ravinnolla on merkitystä?
Mutta kyllästyttää aika usein!
Siis minusta on hyvä asia että ihmiset huolehtii itsestään ja kiinnittää huomiota syömisiinsä ja yrittää syödä niin hyvin kun omien eettisten tai muiden periaatteidensa kanssa pystyy. Mutta miksi niitä omia henkilökohtaisia mieltymyksiä pitää tuputtaa kaikille muille?!?
Samoin ihmetyttää kovin ehdottomat ja tiukat kuurit, jotka vaativat todellista paneutumista jotta niitä voisi noudattaa vuosikausia (pysyvä muutos elintapoihin tarkoittaa ihan koko loppu elämää). Ihan mutu-tuntumalta kun vaikuttaa siltä, että kaikkein hyvinvoimimmilta, kauneimmilta, terveimmiltä ja tasapainoisimmilta vaikuttavat ne, jotka osaavat ottaa rennosti ja syövät järkevästi kohtuudella vähän kaikkea.
syömisiään, vaikka haluaisivatkin. Kun on jokin syömistä rajoittava sairaus, niin kyllä se voi viedä aika ahtaalle ruokavalion. Tai muuten on edessä ennenaikainen kuolema. Ei naurata.
Minulla ei ole koskaan ollut ylipainoa, päinvastoin. Mutta minusta on hauskaa kokeilla kasvissyöntiä, karppausta, low-gi -dieettiä yms. Vältän kaikkea teollista ja epäeettistä ruokaa, syön kaikkea, mikä on hyvää. Ja kas - siitä tulee hyvä olo!
Ihan kuin omasta kynästäni.
Ymmärrän ap:n pointin, mutta silti vähän ihmettelen, että joku kehtaa pitää kasvissyöntiä tai eettisen ajattelun harjoittamista vouhottamisena näinä ilmastomuutoksen aikoina.
on se verran iso merkitys sekä yksilön että yhteiskunnan kannalta, joten kyllä sitä turhemmistakin asioista vouhotetaan. Musta noin yleisesti ottaen fiksut ja koulutetut ihmiset miettivät syömisiään - yksinkertaiset sitten vetävät tyytyväisenä jotain marinoituja broilerisuikaleita, kalapuikkoja ja lisäainejogurtteja napaansa.
Mä itse olen lähinnä lisäainekammoinen ja vihaan eineksiä, joten periaatteessa kyllä ollaan sekasyöjiä, mutta suositaan kasvispainotteista ja mahdollisimman vähän käsiteltyä sapuskaa.
Suvussa keliakiaa ja laktoosi-intoleranssia, mutta kokeissa ei näy mitään vaikka maitotuotteet ja vilja aiheuttavatkin oireita. Joka ikinen päivä on maha joko sekaisin tai ainakin löysällä- söit sitten viljattomasti, lihaa välttelevästi tms.
niin hyvää tulee. ei tarvi miettiä muuta kuin allergioita, mitä on oikeasti todettu. meillä ei mitään laihduttamisen kannalta erityisruokavalioita ole eikä tule. kaikki on normaalipainoisia ja ruoka syödään ruokana.
joka on löytänyt itselleen sopivan ruokavalion ja voi hyvin, harvemmin vouhottaa. Hän ehtii ajatella muuta. Vouhottamisella ja muiden käännyttämisellä yritetään kai yleensä vakuuttaa itseä, että JUURI tämä on se ainoa ja paras tapa syödä.
Ruokarajoitteiset ovat erikseen - vaikka en kyllä tunne ainuttakaan ruokarajoitteista joka vouhottaisi. Yleensä he tekevät vain selväksi mitä eivät voi syödä, eikä siitä sen enempää.
ja taas dieetti vaihtuu. Mutta jos terveyssyistä, vakaumuksen vuoksi tai vain siksi, että löytänyt itselleen sopivan tavan syödä, niin mikäs siinä.
Ei saa syödä ulkomailta tuotuja kasviksia, koska siirtotyöläiset keräävät niitä nälkäpalkalla. Ei myöskään sovi syödä suomalaisia kasviksia talvella, koska niiden tuottamiseen kuluu hirvittävästi sähköä. Lihaahan ei tosiaan saa myöskään syödä, koska lehmät tuottaa metaania pieruissaan, tai jotain...
ap
että jotkut kykenevät tuntemaan sympatiaa toisia, jopa tuntemattomia ihmisiä ja eläimiä kohtaan, ja jotkut tosiaan haluaisivat säästää jonkun osan tästä maapallosta myös tuleville sukupolville?
ja taas dieetti vaihtuu.
Mutta jos terveyssyistä, vakaumuksen vuoksi tai vain siksi, että löytänyt itselleen sopivan tavan syödä, niin mikäs siinä.