Mua nyt ahdistaa(tyhmää,tiedän)ajatus että mulla tulee kakka synnytyksessä
voikohan sellasta suolihuuhtelua tehdä itse kotona supistusten välissä?Tai jos alkaa lasketus ajan aikoihin vetää pelkkiä nesteitä?
Kommentit (28)
mutta siitä ei puhuta. Eräs mieskätilö kertoi.
niin mua kyllä hävettää rankasti ajatus että kätilö joutuu pyyhkiin persettä.ikäänkuin ei olis tarpeeksi hävettävää maata avuttomana jalat levällään
ap
se ottaa isän silloin avuksi yleensä.
Mun mies sanoi synnytyksen jälkeen kun kysyin, että mikä jäi eniten mieleen, että siellä haisi. Olipa kiva fiilis.
Toiseen synnytykseen en olisi häntä sen vuoksi mukaan halunnutkaan, mutta kun halusi itse tulla mukaan, en kieltäytynytkään. Niihän siinä kävi, että taas tuli lasti pöytään, joten sanoin että voit poistua, mielellään lähtikin, tuli sitten takaisin kun toinen lapsi oli jo syntynyt. Olin jo aikeissa sanoa kätilölle, että voitko pyytää miehen takaisin ennen kuin lapsi syntyi, mutta ajattelin sitten, että antaapa olla.
niin mua kyllä hävettää rankasti ajatus että kätilö joutuu pyyhkiin persettä.ikäänkuin ei olis tarpeeksi hävettävää maata avuttomana jalat levällään ap
Peräruiskeen kun pyydät, niin saat tyhjennettyä itse suolen vessassa.. Ja muutenkin synnytys on sellainen tilanne että usko pois, et silloin murehdi jotain kakkaa, vaan siinä tilanteessa pyörii aivan muut ajatukset mielessä! Ja kun ponnistamisen aika tulee (jolloin siis jalat levällään, rempsä revällään sängyllä olet jos sen olet valinnut synnytysasennoksi), niin haluat vain kaiken olevan nopeasti ohi. Harva siinä ehtii asentoaan häpeillä, vaikka ymmärrän kyllä miten nololta ultrassakin on ollut olla jalat levällään vaikka paikalla ei ole muita kuin ultraaja ja oma mies. :)
mutta kun keisarileikkauksella otettiin kolmas lapsi niin se ei tuoksunutkaan kuin itselleen.
kun hävettää siinä olla römpsä paljaana,vaikka mies toki värkin on lähietäisyydeltäkin nähnyt.en ole missään gynetarkastuksissa käynyt lukuunottamatta näitä raskausajan pakollisia
ap
ponnistellessa, on aika pikku juttu siihen nähden että sulla sitten tulee se lapsen pää sieltä pildestä.
Nyt pistät asiat oikeisiin mittasuhteisiin ja keräät naiseutesi ja olet ylpeä siitä että synnytät lapsen. Se ei ole heikkoutta tai avuttomuutta tai mitään hävettävää vaan upea ja hieno asia.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että siinä ponnistusvaiheessa, kun ponnistuksen tarve tulee ja heittäydyt siihen mukaan, niin ei oikeasti välitä vähäänkään mistään paskomisesta.
JA kun se lapsi sitten on syntynyt, niin se pieni nyytti, elämän alku vie sen huomion täysin.
Jotain todella pahasti pielessä jos siinävaiheessa vielä kakat kiinnostaa.
Ja jos miehesi omaa pienintäkään määrää hienotunteisuutta ja on MIES eikä mikään mikkihiiri niin hän (jos kakkaa edes on huomannut) ei ota asiaa puheeksi.
Suolen tyhjentyminen on normaalia ja todella yleistä synnytyksessä, siitä ei vaan kauheasti huudella ja miksi, ehkä juurikin siksi, kun se on niin mitäänsanomattoman epäoleellinen asia siinä kokonaisuudessa.
kun miehet ei oo tiiraamassa siellä päässä vaan pitää kiinni kädestä tms. TOSIN VOIHAN JOKU ISÄ MENNÄ SINNE VIDEOKAMERANKIN KANSSA:-D
Mun mies sanoi synnytyksen jälkeen kun kysyin, että mikä jäi eniten mieleen, että siellä haisi. Olipa kiva fiilis.
mutta itse olen niin estoinen että hävettäisi.pissaaminen ei hävetä,ja pissaan kyllä miehen nähdenkin
ap
kuin vaan ulostetta...eiköhän se jos joku ole "oudompi"näky...
Aika lapsellisia miehiä jos asiaan kiinnittävät huomiota.
Itse tästä jo varoitin kun menin synnyttämään, ja mies oli siihen varautunut.Ei se itsestäkään ollut kivaa, mutta onneksi kätilö hoiti asian alta pian pois.
IHAN LUONNOLLISTA, kun joka paikka venyy.
ekassa sain sen peräruiskeen,tokas en ehtiny saada edes kivunlievitystä.Silloin en tiennyt että siinä voi kakkaakin tulla..onneksi koska olisin varmaan murehtinu sitäkin..
ap
Ekassa synnytyksessä se vai tungettiin ja sain rampata yli tunnin verran vessassa, kun tuli ruikulikakkaa koko ajan. Kätilö yritti vain sanoa, että sulla supistuttaa eikä kakata, mutta höpö höpö. Onneksi rauhoittui ennen synnytystä ja sain vielä epiduraalinkin. Toisessa synnytyksessä kieltäidyin, sanoin käyneeni vasta kotona ja toisaalta olin jo 7 cm auki. Spinaalin sain ja eiku synnyttämään. Varmaan pari kakkapapanaa tuli ja se oli ollut itselläkin se suurin hävetyksen aihe etukäteen. Kätilö pyyhki ne niihin rätteihin, ettei kukaan niitä varmaan edes nähnyt ja lopulta totesin nurehtineeni turhaan. Se on oikeasti niin yleinen ilmiö, että kätilöt ottaa sen osana synnytystä. Asiasta vaan pitäisi tosiaankin mainita tiheämmin.
minulla on suoli tyhjentynyt ihan itsekseen päivää ennen alkaneella ripulilla ja kun en ole syönytkään tai siis voinut syödä mitään tyhjentymisen jälkeen ei ole mitä paskoa.
Peräruiskeen otin mutta tuli vain vettä.
Toivotaan että sulle käy samoin.
kolmen äiti ja tunnistin veren hajun synnytyksissä
niin mua kyllä hävettää rankasti ajatus että kätilö joutuu pyyhkiin persettä.ikäänkuin ei olis tarpeeksi hävettävää maata avuttomana jalat levällään
ap
Se perseenkin pyyhkiminen on sen kätilön työtä, se kuuluu siihen synnytyksessä avustamiseen ja heille se on melkein jokakertaista.
eikä se ole kuin huomaamaton pyyhkäisy tai pari jos ja kun sieltä jotain ulos pusertuu.
Jos mies on siellä pää puolessa niin ei siitä juuri mitään näekkään. ELi kätilö pyyhkäisee heti jos sieltä jotain tulee, ei se paska siihen pöydälle jää ihmeteltäväksi.
Ja oikeesti jos sillä miehellä ei ole siellä parempaa tekemistä kuin statistina seistä tuijottamassa jalkojenväliin ja se sinua häiritsee niin älä ota miestä mukaan.
Tai sopikaa etuäteen että mies pysyy siellä pääpuolessa eikä tuijota alakertaa.
Ihan jos järjellä ajattelette niin jos mies jostain näkemästään traumatisoituu niin kyllä se on se pilden venyminen, veri ja naisen tuska eikä mikään pieni paskakikkare.
Haloo...
mutta minua kaksi kertaa synnyttänyttä on kummallakin kerralla ahdistanut ihan sama asia. Ja kyllä ne lapset silti tärkeämpiä asioita ovat olleet :) Ekassa synnytyksessä en tuon takia meinannut uskaltaa alkaa ponnistamaankaan (no kai se muutenkin pelotti tietysti), kun ponnistustarvehan tuntuukin ihan kakkahädältä.
Sitä en kyllä tiedä, tuliko mitään kummallakaan kerralla, enkä kyllä haluaisi kenenkään sellaista kertovankaan. Toka synnytys kyllä alkoikin reippaalla ripulilla, eli tuskin nyt isoa satsia olisi voinut tulla. Olenkin ajatellut, että jos mulla on ripuli eikä varsinaista mahatautia, niin alkaa synnytys, menkat tai migreeni ;)
ensinnäkin suoli useasti tyhjenee luonnostaan ennen ja voin vakuuttaa että varsinkin jos et ole ihan tropattuna eli turta sinulla ei tosiaan ole mikään kakka mielessä siinä tilanteessa!
Siis ei se kakka sieltä emättimestä tullut mutta sitä kautta painoi peräsuoleen ja auttoi kakan pois edestä. Oli kyllä todella outoa! :D
Vaikka oli kolmas lapsi niin tuo oli uutta mullekin. Jokaisessa synnytyksessä olen paskonut, yhdessä yrjönnyt miehen päälle jne. Huutanut olen kaikissa. Kaikki synnytykseni ovat olleet todella nopeita ja rajuja, viimeisin synnytys kesti 1h9min.
sairaalassa jos haluat...