Toiset äidit, kaipaisin todella teidä neuvoja ja kokemuksia
Olen maailman ihanimman 2-vuotiaan tytön yh. Lapseni on minulle kaikki kaikessa. Olen kansainvälisesti arvostettu lääketieteen tohtori ja erikoislääkäri. Nyt olen tavannut ihanan, jopa unelmieni kumppaniehdokkaan. Ongelmana on se, että hän haluaisi lapsia kanssani. Ja siihen en osaa suhtautua oikeastaan mitenkään... Mietin vaan sitä, miten rakas tyttäreni suhtautuisi siihen, että perheeseen tulisi uusi mies, saatikka sitten uusi pieni vauva, joka veisi minun pineltä silmäterältäni huomiota liiaksi äidiltä ja en eyhtä lailla pystysi kiinnittämääm huomiota rakkaseen tyttäreeni. Tuntuu, että olen umpikujassa... Oma onni versus lapseni onni. Ja jälkimmäinen kyllä voittaa... tod näk lopun elämän. Silti kaipaan elämääni taas rakkautta, siis sitä, mikä on naisen js miehen välillä... Tuleeko koskaan hetkim jolloin nämä asiat kolhataisivát kohsallen ihan omalla painollaan? Kun tuo pieni rakkaani tuossa vieressö unissaan tuhisee ja katson häntä, niin kyynel vierähtää silmään ja kädet menee ristiin, että kukaan ei koskaa häntä minulta veisi pois... Lapseen kohdistuva rakkaus on jotain käsitt'mätt' ja pyyteetönä, mikään maailmassa ei koskaan tule sen
Kommentit (7)
jos odottaisitte hetken? Esim. 6kk ennen kuin alatte toista lasta yrittämään. Silloin tytölläkin olisi aikaa sopeutua ajatukseen n. 1,5v. Ja ei se rakkaus oikeasti vähene kun toinen lapsi tulee, sitä riittää kaikille! Ehkä ei enää niin paljon kissalle ; )
Minulla on 2v ja 4v lapset ja äskenkin taas sydän suli kun he halasivat toisiaan ja isoveli sanoi siskolle, että on maailman paras pikkusisko. Olen niin onnellinen, että näillä lapsilla on toisensa sittenkin kun aika minusta jättää. Elämä on niin paljon rikkaampaa heille näin.
Siis selvää harlekiinimatskuahan tämä on, MUTTA lähinnä kyllä pelottaa ja ahdistaa ap:n tavoin lapseensa suhtautuvat tyypit... Että opetetaan lapselle kuinka se on maailman napa, ja kaikki muut asiat äidin elämässä on lapselta pois. JA jos joskus sisarus syntyy, niin sekin on esikoiselle maailman suurin katastrofi, kun pikku narsisti ei enää saamaan olla kaiken keskipiste.
TUollaisista lapsista tulee ällöttäviä, ilkeitä, kateellisia pikku mulkkuja... ja tuollainen äiti huomaa yht´äkkiä olevansa järkyttävän ikityytymättömän teininartun äiti vailla omaa elämää ja jo sen verran rupsahtaneena, ettei sitä omaa elämää ole koskaan enää tulossakaan.
"Olen kansainvälisesti arvostettu lääketieteen tohtori ja erikoislääkäri. Nyt olen tavannut ihanan, jopa unelmieni kumppaniehdokkaan. Ongelmana on se, että hän haluaisi lapsia kanssani. Ja siihen en osaa suhtautua oikeastaan mitenkään... Mietin vaan sitä, miten rakas tyttäreni suhtautuisi siihen, että perheeseen tulisi uusi mies, saatikka sitten uusi pieni vauva, joka veisi minun pineltä silmäterältäni huomiota liiaksi äidiltä"
Sinuna olisin ennemmin huolissani siitä, miten toinen lapsi vaikuttaa työuraasi "arvostettuna lääketieteen tohtorina ja erikoislääkärinä". Sinulla muutenkin lienee yksityinen lastenhoitaja palkattuna, kun olet noinkin pitkälle opiskellut ja alalla arvostusta saanut. Eiköhän se lastenhoitaja pärjää kahden kanssa siinä missä yhdenkin.
jonka voit lapsellesi antaa on oma sisko tai veli!
Tehdäkkö toinen lapsi?
Tekstisi on niin teinin kirjoittamaan..